milad7 نوشته است:
سلام دوستان بنده هم تشکر میکنم بابت ایجاد این تایپک.
با این اوضاع اقتصادی دیگه نمیشه ماشینو تعمیرگاه برد. حداقل مشکلات جزئی میشه با کمک هم برطرف کنیم. بقول دوستمون بیشتر تعمیر کارها فقط بلدن قطعه عوض کنن اخرشم میبینی مشکل بقوت خودش باقیه. حالا مشکلتو که حل نمیکنن هیچ میزنن یجای دیگه رو داغون میکنن.
چند روز میخوام انژکتورها رو در بیارم و یه شستشو بدم ولی بکس 10 نداشتم
الان که امدم یه سری به سایت بزنم با دیدن این تایپک خیلی خوشحال شدم.
خدارو شکر تو این انجمن در همه زمینه ها اساتید و مهندسین باتجربه و با معرفت پیدا میشن.
یه 405 مدل 85 دارم که انژکتورهاش از نوع تزریق از بقله. برای مدلهای جدید چون تزریق از بالا هستند چندین روش تو نت هست که با یه باتری 9 ولت و اسپری انژکتور شستشو میدن. ولی برای مدل پایین روشی پیدا نکردم. بنظرتون بهترین روش برای تمیز کردنشون چیه؟
درود
ابتداباید عرض کنم که احتمالا دوستی که تاپیک رو استارت کردن خواسته ایشون ارتباطی به خودرو نداشت وکلا به یک درایو مربوط به براشلس موتور با مشخصاتی که گفتن نیاز داشتن اما باتوجه به استفاده از نوعی از این موتورها در خودرو(که البته بیشتر میشه اونو به دسته سروموتورها نسبت داد) با سوال غضنفر جان بحث به سمت خودرو کشیده شد!
لازمه عرض کنم خدمت دوستان که در حال حاضر بنده به شکل حرفه ای در مورد تعمیرات خودرو وبرق اون کار نمیکنم واطلاعاتی هم که دارم به دلیل همون نداشتن مکانیک درست وحسابی توشهرمون وصدالبته علاقه زیاد خودم در زمینه فراگیری هر مطلب علمی وکاربردی هست که با مطالعه وکار مطعاقب ابتدا در حوزه مکانیک وشناخت اصول ونحوه کارکرد تک تک بخشهای خودرو وموتور وسنسورها.....وپس از اون هم تلفیق این موارد با دانسته های پیشین در زمینه الکترونیک وکامپیوتر به دست آوردم وتقریبا تمام نیازهای فنی خودم رو خودم انجام میدم! اما درآینده نزدیک قصد دارم به عنوان یک شغل وحرفه به اون بپردازم و از کار اداری خودم رو راحت کنم!
راجع به مشکل شما هم اسد جان درست میگن وکلیت کار انژکتورها یکسان هست وبا برق 12ولت کار میکنن اما نکته که لازمه بگم اینه که برای سرویس وشستشوی انژکتور حین شستشو به روش بالا اگه به فیلتر انژکتور دسترسی ندارید که بخواید اون رو تعویض کنید بهتره که اول سطح خرجی انژکتور رو کامل با اسپری ومسواک نرو تمیز کنید وبعد از هردو طرف اسپری رو به انژکتورها وصل و با اعمال ولتاژ 12ولت به انژکتور با عبور اسپری با فشارموجب خروج رسوبات وجرمهای احتمالی خواهد شد وبهتره که اول اسپری رو از خروجی انژکتور به اون بدید تا حرکت ذرات ریز موجب انسداد سوراخ ریز پاشش سوخت نشه! ونکته بعد اینکه پس از اتمام شستشو حتما یک بار در جهت درست اسپری رو به انژکتور وصل وبه اون ولتاژ بدین وضمن تست میزان پاشش حتما زاویه پاشش رو هم چک کنید!
دقت کنید که ولتاژ رو به مدت طولانی با سوزن ندین که خدای نکرده به کویل اون آسیبی وارد بشه بلکه باسرعت یک الا دومرتبه بر ثانیه این کار رو انجام بدین تا از گرم شدن کویل سوزن انژکتور ودرنتیجه سوختن یا ضعیف شدن اون به دلیل اتصال بخشی از سیمپیچ جلوگیری کرده باشید!
برای تست کویل هم با مولتیمتر مقاومت تک تک سوزنها رو اندازه بگیرید باید بسته به نوع اون بین 12تا 18اهم باشن ونکته مهم اینه که همه دارای مقاومت یکسان باشن !مثلا همه 13 اهم یا....!اختلاف زیاد مقاومت کویل انژکتورها در حد چند اهم اگه از یک نوع وسری ساخت باشن قطعا نشانه وجود مشکل در سیمپیچ اون انژکتور خواهد بود که غیر قابل تعمیر هست وباید بره مرخصی
!ضمنا شستن واکسید زدایی پایه های اتصال الکتریکی انژکتورها وسوکت اونها هم حتما تو برنامه شستشو باشه!
نکته ای هم که حتما حتما باید رعایت کنید:اگه قصد بزکردن سوزنهارو به هردلیل دارید قبلش یک سری اورینگ مربوط به سوزنهای خودروی خودتون (از بهترین جنس بازار)رو تهیه کنید چون معمولا اورینگ خود انژکتو خصوصا سمت مینیفول به خاطر گرما وکار زیاد خشک میشن وحتی اگه پاره هم نشه در استفاده مجدد ممکنه دچار نشتی ودرنتیجه بدتر شدن وضعیت کارکرد موتور بشن!واگه برای جازدن انژکتورها با رورینگ جدید سره جای خودشون به مشکل خوردید به هیچ وجه از گریس وروغن استفاده نکنید وبرای راحت جارفتن اول نشمیمنگاه انژکتورها روی ریل سوخت ومینی فول رو کامل تمیز وعاری از رسوب وجرم کنید وبعد هم واسه روان جارفتن انژکتور با اورینک جدید میتونید از کمی آب وصابون استفاده کنید تا با کاهش اصتحکاک موجب جارفتن راحت اورینگ وجلوگیری از صدمه رسیدن به اون بشید!
ودرآخر یکی از روشهای شستن سوزنها استفاده از دستگاهای اولتراسونیک هست که اگه در دسترس باشه وابتدا شستشورو با اون انجام بدین بخش عمده ذرات ورسوبات از انژکتور خارج میشن وریسک انسداد ژیگلورها بسیار کمتر خواهد بود!
نکات ایمنی هم که حتما فراموش نمیشه!!!!!!
1-تمام پروسه در هوای آزاد انجام بشه واز تنفس بخارات وقطرات پودر شده مایع شوینده جدا خوداری کنید!
2-موقع انجام این کار چون اسپری در شیلنگها تحت فشار قرارخواهد گرفت وممکنه که اتصالات شیلنگها ازهم جدابشن ومایع داخل اون با فشار به اطراف بخش بشه پس حتما سعی کنید که از صورتتون دور نگهشون دارید واز عینک محافظ هم حتما استفاده کنید!واگه هم خدای ناکرده مایع توچشم شما رفت سریع با مقدار زیادی آب سرد چشاتون رو بشورید ویه سری هم به چشم پزشک بزنید تا با یه معاینه ساده از عوارض احتمالی جلوگیری کرده باشید
3-دقت کنید که تقریبا اکثر حلالهای مورد استفاده در این زمینه به شدت قابل اشتعال هستن خصوصا زمانی که با فشار وبه شکل پودر از انژکتور خارج میشن وبا هواترکیب میشن میشه گفت قابل انفجار هستن پس دقت کنید که این کار رو در نزدیکی ومجاورت هرگونه شعله یا جرقه انجام ندین ومهمتر از اون هواستون به جرقه های هرچند ریز ناشی از قطع و وصل سیم به سر باطری یا منبع تغذیه ای که برای راه اندازی سوزنتون استفاده میکنید باشه که به سمت اون اسپری نکنید وخدای ناکرده دجار مشکل نشید!ودر کل خوب دقت کنید وهواستون باشه که سلامت بهترین نعمت هست وبا هیچ مادیتی قابل قیاس نیست!