انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : یکشنبه 8 مهر1403 - 1:52pm



پاسخ به موضوع  [ 3618 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 171 , 172 , 173 , 174 , 175 , 176 , 177 ... 362  بعدی
 توباکس ساشو - قویترین فلزیاب جهان! 
نویسنده پیغام
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
alirezaii21 نوشته است:
سلام آقا حمید با تشکر از زحمات شما و دوستان .بنظر شما کلا این دستگاه ازرش ساختن رو داره یا حداقل جا داره طوری ساخته بشه به املاح یا فلزات ریز و مواد معدنی حساس نباشه


خواهش میکنم دوست عزیز.
این مدار بشرطی که از حوصله کافی و تجربه کافی در ساخت مدارات الکترونیک و به ویژه فلزیاب برخوردار باشین و نکاتی که تا الان گفته شده رعایت کنین کاملا ارزش ساخت داره! وگرنه خیر! این مداری نیست که 2 روزه ساخته بشه و فورا به عملکرد مطلوب برسین.
در مورد املاح هم بحث زیاد شده. توباکس میتونه به املاح حساس باشه. بستگی داره قدرت و حساسیتش رو چجوری تنظیم کنین. با قدرت کمتر و حساسیت کمتر طبیعی هست که میشه براحتی اثر خاک و املاح رو حذف کرد. ولی به همون نسبت برد هم کم میشه. ضمن اینکه اپراتوری توباکس کلا با فلزیاب های پالسی متفاوت هست و پس از ساخت هم شما باید کلی باهاش تمرین کنین تا قلق دستگاه دستتون بیاد و برای کاوش واقعی بتونه بدردتون بخوره. در اون صورت از تنها فاکتور بزرگ این دستگاه که همون عمقزنی زیاد در برابر سایر فلزیابهاست میتونین بهره مند بشین.


پنج شنبه 14 آذر1392 - 2:14pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: جمعه 26 مهر1392 - 4:33pm
پست: 62
پاسخ با نقل قول
سلام دوستای گلم

یک سوال

من سیم پیچ هارو درست کردم...اما با چسب و بست کمربندی ها محکم کردم...فرموده بودین با ورق آلمینیوم شیلد بشن....باید چسب ها و بست هارو بکنم و شیلد کنم یا اشکالی نداره باشند؟؟؟

یعنی بین شیلد و سیم پیچ ها الان چسب نواری شیشه ای هست و بست کمر بندی...بکنمشون یا باشند؟؟؟


پنج شنبه 14 آذر1392 - 10:09pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 4 تیر1392 - 5:22am
پست: 1484
پاسخ با نقل قول
ahmadesgh نوشته است:
سلام دوستای گلم

یک سوال

من سیم پیچ هارو درست کردم...اما با چسب و بست کمربندی ها محکم کردم...فرموده بودین با ورق آلمینیوم شیلد بشن....باید چسب ها و بست هارو بکنم و شیلد کنم یا اشکالی نداره باشند؟؟؟

یعنی بین شیلد و سیم پیچ ها الان چسب نواری شیشه ای هست و بست کمر بندی...بکنمشون یا باشند؟؟؟


سلام دوست عزیز
بست کمری رو بکن ولی چسب رو بزار بمونه در ضمن موقع پیچیدن فویل (شیلد کردن) مواظب باش فویل پاره نشه



باد می وزد …
میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی
تصمیم با تو است . . .


پنج شنبه 14 آذر1392 - 10:30pm

تاریخ عضویت: سه شنبه 5 آذر1392 - 12:49pm
پست: 5
پاسخ با نقل قول
سلام به دوستای عزیزم
بنده دستگارو تموم کردم الان بدون افزایش و تغییرات فلز 30*30 رو راحت تو 250 میزنه و به دست و زمین حساس نیست و بوق اضاف هم نداره،بنده در نوبت خودم از زحمات همه دوستان انجمن که منو یاری کردند مخصوصا آقا حمید و آقا مهدی تشکر میکنم،و خسته نباشید میگم.


جمعه 15 آذر1392 - 1:19pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم feizollah عزیز. تبریک میگم مبارکتون باشه. :ymapplause: اگر واقعا به چنین بردی دست پیدا کردین دیگه اصلا سراغ افزایش ولتاژ نرین چون بردش که خیلی خوبه و مهم ثبات هست که بدون افزایش ولتاژ قطعا ثبات خیلی بهتر در میاد.


جمعه 15 آذر1392 - 1:38pm
استادیار
استادیار

تاریخ عضویت: یکشنبه 20 اسفند1391 - 11:24pm
پست: 283
پاسخ با نقل قول
حمید نوشته است:
خواهش میکنم feizollah عزیز. تبریک میگم مبارکتون باشه. :ymapplause: اگر واقعا به چنین بردی دست پیدا کردین دیگه اصلا سراغ افزایش ولتاژ نرین چون بردش که خیلی خوبه و مهم ثبات هست که بدون افزایش ولتاژ قطعا ثبات خیلی بهتر در میاد.


اتفاقا نظر من هم همینه بدون افزایش ولتاژ ثبات خیلی بهتره امتحان کردم


جمعه 15 آذر1392 - 5:36pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: جمعه 26 مهر1392 - 4:33pm
پست: 62
پاسخ با نقل قول
سلام به همگی شبتون بخیر.

میدونم سوالم تکراریه اما به خدا تمام صفحات رو خوندم و جواب قاطی نگرفتم

جنس اسکل از چی باشه؟
هر جا یک چی نوشته بود....تو تصاویر هر کسی با یک چی ساخته بود....

آلمنیوم؟پلاستیک؟چوب؟.......

ممنون میشم راهنماییم کنین


جمعه 15 آذر1392 - 11:58pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
ahmadesgh عزیز نظر قاطع رو بارها عرض کردیم! آلومینیوم به لحاظ ثبات بهترین جنس برای اسکلت هست. فقط باید دقت کنین از لوله آلومینیوم بیش از حد قطور استفاده نکنین. حداکثر با قطر 3 سانت مناسب هست.


شنبه 15 آذر1392 - 12:09am
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: دوشنبه 11 آذر1392 - 6:34pm
پست: 114
پاسخ با نقل قول
]با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم
کل 174 صفحه رو تا اینجا خوندم و نکته برداری کردم .آخرش هم متوجه نشدم بسازم یا نسازم ! به املاح حساسه یا نیست
از پست اول تا اینجا هر کسی تا نساخته بود یا مشکل داشت تو انجمن بود و از اساتید راهنمایی می خواست و هی سوال می پرسید.همینکه خرش از پل گذشت یا فروشنده از آب دراومد یا کلا بیخیال انجمن شدانگار نه انگار بقیه ای هم هستن که نیاز به کمک و راهنمایی دارن... چی بگم آخه ...
مهندس حمید چند تا سوال داشتم اگه امکانش هست جواب بدین ممنون
1-چرا خودتون این مدار رو نساختین و فقط بررسی نظری میکنین .آیا نقطه زن بهتری سراغ دارین و فکر میکنین که توباکس ساشو نسبت به اون ارزش ساخت نداره ؟
2-از پست اول تا اینجا تا حالا جند نفر جواب گرفتن ؟ چرا از کسی خبری نیست ؟ شما نسبت به روز اول ایمانتون نسبت به توباکس ساشو بیشتر شده یا کمتر ؟
3-تو طراحی فلزیاب ها چه تفاوت هایی در طراحی مدار باعث میشه یه فلز یاب خوب باشه یکی بد.به عبارت دیگه تو طراحی یا تقویت یه فلزیاب به چه مسایلی باید بیشتر توجه کرد ؟
با تشکر فراوان @};- @};- @};-


شنبه 16 آذر1392 - 11:52pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
خواهش میکنم saeednew عزیز به فلزجو خوش اومدین. خوشحالم که بنظر میاد شما مطالب تاپیک رو قبل از اقدام به ساخت مطالعه کردین!
اینکه بسازین یا نسازین بستگی به هدف شما و کاربرد فلزیاب برای شما و سطح توقعتون داره. دستگاههای چند صد میلیونی هم هیچوقت ایده آل و بدون خطا نیستن! بهرحال هر فلزیابی به املاح و طبقات خاک کم و بیش حساسیت داره و همیشه هر چقدر قدرت بیشتر باشه این حساسیت بیشتره. ما دستگاهی نداریم که غیر این باشه. من برای روشن شدن شما و سایر دوستان تنها یک مثال میتونم بزنم. هر وقت شما فلزیابی پیدا کردین که بالانس زمین نیاز نداشت بدونین به املاح هم حساس نیست!!! اما میدونید که تمام فلزیاب ها بالانس زمین و خاک دارن. این یعنی اینکه نسبت به نوع خاک هم حساس هستن و این مساله طبیعی هست. هر چقدر این بالانس سخت تر و با حساسیت بیشتری انجام بشه حساسیت به املاح هم در واقع بیشتره. از طرف دیگه هر چه قدرت فلزیاب کمتر بشه طبیعی هست که همونطور که حساسیت و بردش برای فلزات کم میشه ؛ حساسیتش به املاح هم کم میشه! فکر میکنم دوستان این نکات رو اگر در ذهن داشته باشن کمتر در براورد خودشون از بازدهی دستگاهها دچار اشتباه بشن. اما جواب سوالات شما:
1- حقیقتش بنده خودم اهل کاوش نیستم و شرایطش رو هم به اون شکل ندارم و اصلا کارم چیز دیگست. این مدار هم میدونین ساختش بسیار وقتگیر و مشکل هست و چون داخل محیط بسته و کوچک هم نمیشه تست درستی ازش گرفت عملا ساختش برای من فایده ای نداشت و فکر نمیکنم به کسی هم کمکی میشد. اما هر اون چه که بنظر من میرسیده به دوستانی که ساختن عرض کردم و نتیجه این مدار در حد خودش تقریبا نهایی هست. وگرنه از حیث قدرت خیر ؛ هیچ مداری قویتر از این سراغ نداریم! فکر هم نمیکنم کسی توی انجمن داشته باشیم که با این مساله مخالف باشه که توباکس ساشو حداقل بین مدارات شناخته شده قابل ساخت از نظر قدرت در رتبه اول قرار داره.
2- دقیقا نمیدونم چند نفر از این مدار جواب گرفتن. البته چند نفر هم قبل از این انجمن این مدار رو ساختن. شاید در مجموع 10 نفر جواب گرفته باشن.
اینکه از کسی خبری نیست من نمیدونم! :D شاید زیادی راضی بودن شایدم برعکس. بهرحال باید دید به نسبت سختی ساختش نتیجه چجوری بوده. توباکس اصولا جدا از سختی ساخت ؛ سختی خاصی در اپراتوری و شاید حمل و نقل هم داشته باشه.
ایمان ما از روز اول نسبت به توباکس میشه گفت بیشتر شده! چون مدار اولیه قدرت آنچنانی نداشت. ولی پس از تقویت به حدود 2 برابر رسید که در بحث افزایش برد فلزیابها رقم بسیار قابل ملاحظه ای هست. از طرفی هم همه دوستان تایید کردن حساسیت این دستگاه به طلا و مس حتی از آهن و استیل هم بیشتر هست. که این خودش حسن بزرگی نسبت به فلزیاب های پالسی محسوب میشه. در کنار اینها بعضی دوستان از حساسیت به املاح یا بی ثباتی شکایت داشتن که البته طبیعیه با کم کردن قدرت یا حساسیت تا حد معقول میشه تعادل خوبی بین قدرت و ثبات ایجاد کرد.
3- نکات که در طراحی فلزیاب بسیار هست! بستگی به سیستم فلزیاب هم داره. این طرح در واقع یک نوع وی ال اف هست. در صورتی که فلزیاب هایی که بیشتر متداول هستن و ساده تر هم هستن از نوع پالسی هستن. هر یک در قسمت فرستنده مسایل فرکانس و قدرت و در گیرنده هم نکات بسیار زیادی دارن که نمیشه در چند جمله بیان کرد. ولی بهرحال بعنوات یک سیستم وی ال اف از نوع TR این مدار از فرکانس مناسب و روش خوبی استفاده میکنه که مشابه توباکسهای بازاری نطیر TM808 هست. و باید این رو در نظر داشت که ما مدار توباکس آنچنان زیاد نداریم که بخوایم خیلی مقایسه بکنیم. توباکس ساشو یکی از خاص ترین مدارات هست که خوشبختانه به جواب هم رسید. اگر بخواین توباکس رو بعنوان یک انبوه یاب در عمق زمین بسازین و استفاده کنین ؛ فکر نمیکنم جز این مدار انتخاب بهتر یا ساده تری داشته باشین.
در مورد تقویت این مدار هم توجه ما بیشتر به افزایش ولتاژ فرکانس خروجی فرستنده و کم کردن اهم لوپ و در عین حال فاکتورهای متناسب در مدار مثل کاهش حساسیت گیرنده بوده تا در مجموع بتونیم قدرت رو افزایش بدیم و ثبات هم زیاد پایین نیاد. که البته همونطور که عرض کردم اگر منظور از ثبات عدم حساسیت به املاح یا تغییر جنس خاک باشه حفظ ثبات کامل همراه با افزایش برد عملا برای تمام فلزیاب ها غیر ممکن هست.


یکشنبه 16 آذر1392 - 12:48am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 3618 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 171 , 172 , 173 , 174 , 175 , 176 , 177 ... 362  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 15 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure