adnistor_6 نوشته است:
خیل ممنونم از دوستان بابت توجه به موضوع اگر اشتباه نکنم موتور یونیورسال هستش چرخ خیاطی گلدوزی بوده که سیستم کنترل سرعت داخلی خودش مشکل پیدا کرده بود ازونجا که مدارش تخصصی هستش ترجیح دادم به صورت مجزا برقشو بکشم موتورش ۱۰۰ ولته که یک ترانس ۱۱۰ ولت هم برای کل چرخ خیاطی هستش از موتور ۴ رشته سم اومدا بیرون که برای کلکتور و استاتورش بوده سیمهارو اول به صورت موازی وصل کردم که موتور بد کار میکرد الان به صورت سری وصل کردم و خوب کار میکنه فقط این مدار رو به چه صورت بهش وصل کنم چند جا خونده بودم که باید به صورت سری به فاز موتور وصل بشه اگر نقشه ای هستش ممنون میشم
درود
خروج چهار سیم از موتور با فرض اینکه موتور از نوع دارای ذغال باشه !به منظور کنترل جهت چرخش (چپ گرد و راست گرد) موتور هست !
و اگه سایر مدلهای موتور باشه میتونه مربوط به خازن راه انداز موتور یا در مواردی که موتور چند سرعته آسنکرون باشه یک سیم مشترک و با وصل هریک از سایر سیمها به برق موتور با دور متفاوتی خواهد چرخید!
به هر حال بهتر اینه که از موتور و مداری که سوخته چند عکس واضح قرار بدین و به هیچ عنوان روی اون آزمون و خطا انجام ندین که خدای ناکرده موجب صدمه جدی به موتور و تحمیل هزینه بیشتر به شما بشه