(10)با سلام و ادب حضور اساتید با ایمان و دوستان و سروران گرانقدر
با تشکر از استاد " حمید " عزیز . من تاپیک اون " بی ادب " به نام " طلسم" را نخونده بودم. امروز همش رو خوندم.متأسفانه جز تکروی و یک سونگری و ادعای منیت و توهین و تمسخر و حتاکی به همۀ دوستان،چیز دیگری ندیدم.همش بی ادبی! هیچ مطلب آموزنده ای از این بی ادب ندیدم.تخصصش فقط انکار و عناد ، لجاجت،توهین،تمسخر و امثالهم بود.واقعا متأسف شدم. آیا ارزش انسان اینه؟ خداوند که انسان را اشرف مخلوقات قرار داده اینه؟ خداوند زمانی که آدم ع را خلق کرد به خودش گفت: تبارک الله احسن الخالقین. آیا خداوند برای چنین موجودی به خودش احسن گفته؟! واقعا متأسفم! همش توهین و شکلکهای مسخره آمیز و دلغک بازی و شیطانی!
سروران عزیز! من میخواستم که این تاپیک کاملا سالم بره جلو و فقط جنبۀ کمک و تبادل علوم و تجربیات باشه.ولی حتاکان همش دارن جنجال آفرینی میکنند و با تمام قدرت میخوان این مسیر مبارک و قرآنی را منحرف کنند! خدا اینها را از شر شیاطین نجات بده.آمین. اینها همش دارن از فرهنگ غرب حمایت میکنند! چون مرکز اشاعۀ شیطان پرستی نیز هست. در اصل اینها مقهور شیطان پرستان شدند که هر کس در مورد جن و شیطان و سحر و غیره نظر میده،با تمام قدرت ترورش میکنند! چون نمیخواهند و دوست ندارند هیچ کسی از حیله های شیطانی آنان مطلع بشه و مردم را همچنان در چنگال شیاطین قرار بدهند.ولی این حقیر با استعانت به قدرت لایزال الله قادر مطلق،و با همکاری دوستان و برادران ایمانی، به این مسیر مبارک ادامه خواهیم داد و شیطان پرستان بدانند: چراغی را که ایزد برفروزد-هرآنکس پف کند،ریشه اش بسوزد!.
من میخواستم این جوابیه را در موضوع"طلسم" که توسط این موجود بی ادب ایجاد شده بود،قرار بدهم، اما دیدم قفل شده.بر خلاف میل باطنی،ناچار شدم این جوابیه را اینجا قرار بدم .
دوستان! این بی ادب،همه جا دلیل علمی خواسته و سند خواسته و تجربۀ دوستان را هم زیر سوال برده! یعنی همه دروغگو و نادانند و فقط این چند نفر موجود بی ادب، دارای عقل و خرد هستند!
من در اینجا به یه موضوعی اشاره میکنم تا به همۀ دوستان اثبات بشه که این بی ادبان چند مرده حلاجند؟آیا خودشون دارای دلیل علمی هستند و قدرت بیان دلایل علمی را دارند؟ و اینکه دلیل محکمشون چیه؟
دوستان! این بی ادب، در تمام پستهاش این جمله را قرار داده:« توسل به اهل بیت پیامبر (ص ) طبق روایات شیعه و حتی اهل سنت نیز، حتى پیش از خلقت دنیوى معصومین هم جایز است و در روایات مطرح شده است ، مثل توسل حضرت آدم ، به نور پنج تن آل عبا».
حال، من میخوام این جمله را با استناد به تنها سند مورد اتفاق مسلمانان جهان،که سندی بالاتراز آن در دنیای اسلام وجود ندارد، یعنی "قرآن " رد کنم!. حال ببینیم که مدعیان و معتقدان این جمله چی برای گفتن دارند؟!اگه این موجود بی ادب، معتقد به دلیل و سند علمیست، ادعای خودش رو چگونه اثبات میکنه؟
الله متعال در قرآن میفرماید:
لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثِيراً (21) قطعاً براى شما در [ اقتدا به ] رسول خدا سرمشقى نيكوست : براى آن كس كه به خدا و روز قیامت اميد دارد و خدا را فراوان ياد مىكند . یعنی أسوه و الگوی مسلمان، فقط رسول پاک اسلام است.
1- سورۀ اعراف ایۀ 23 به بعدمیفرماید: قَالاَ رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنْفُسَنَا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَ تَرْحَمْنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ (23) (حضرات آدم و حوا) گفتند : « پروردگارا ، ما بر خويشتن ستم كرديم ، و اگر بر ما نبخشايى و به ما رحم نكنى ، مسلماً از زيانكاران خواهيم بود . »قَالَ اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَکُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتَاعٌ إِلَى حِينٍ (24) فرمود : « فرود آييد ، كه بعضى از شما دشمن بعضى [ ديگر ] يد ; و براى شما در زمين ، تا هنگامى [ معيّن ] قرارگاه و برخوردارى است . »قَالَ فِيهَا تَحْيَوْنَ وَ فِيهَا تَمُوتُونَ وَ مِنْهَا تُخْرَجُونَ (25) فرمود : « در آن زندگى مىكنيد و در آن مىميريد و از آن برانگيخته خواهيد شد . »يَا بَنِي آدَمَ لاَ يَفْتِنَنَّکُمُ الشَّيْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاکُمْ هُوَ وَ قَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ (27) اى فرزندان آدم ، زنهار تا شيطان شما را به فتنه نيندازد ; چنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون راند ، و لباسشان را از ايشان بركَند ، تا عورتهايشان را بر آنان نمايان كند . در حقيقت ، او و قبيلهاش ، شما را از آنجا كه آنها را نمىبينيد ، مىبينند . ما شياطين را دوستان كسانى قرار داديم كه ايمان نمىآورند.
و در سورۀ بقره آیۀ 37 میفرماید:فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (37) سپس آدم از پروردگارش كلماتى را دريافت نمود(نحوۀ توبه را آموخت) ; و [ خدا ] بر او ببخشود ; آرى ، او [ ست كه ] توبهپذيرِ مهربان است .
این آیات روشن و واضح قرآن بیانگر این است که خداوند به حضرات آدم و حوا ع صحبت کردن و طریقۀ توبه را آموخت و آنان توبه کردند و خداوند پذیرفت ولی برای تنبیه و شناخت تواناییهای خود و امتحان و زورآزمایی با شیطان تنزل درجه شد.ولی به انسان هشدار داد که مواظی فریبها و شیطنتهای شیاطین باشند. واین دلیل بسیار روشنی است که حضرات آدم و حوا ع فقط به خدا متوسل شدند و توبه کردد و بخشیده شدند.
سورۀ حمد:2- إِيَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاکَ نَسْتَعِينُ (5) تو را مىپرستيم تنها و بس ، بجز تو نجوييم يارى ز كس .إِيَّاکَ،از ادت حصراست و خداوند اینجا پرستش و کمک خواستن را فقط منحصر به خودش کرده است.
3 - سورۀ اعراف آیۀ 188 به بعد.در آیۀ 194میفرماید: إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُکُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِينَ (194) در حقيقت ، كسانى را كه به غیر از خدا( پایینتر از خدا) مىخوانيد ، بندگانى امثال شما هستند . پس آنها را [ در گرفتاريها ] بخوانيد ، اگر راست مىگوييد بايد شما را اجابت كنند . نهی کامل خواندن و کمک خواستن از بندگان خدا(البته در اموری که مربوط به دین است و قدرت انجام آن،فقط در قدرت الله است).
4- در آیۀ 188 همین سوره خداوند میگوید که ای محمد بگو: من مالک نفع و ضرر برای خودم نیستم و در سورۀ جن آیۀ 21 میفرماید مالک نفع و ضرر شما نیستم. یعنی نمی تونیم به او متوسل(آویزان) بشیم. فقط باید دست به دامان خدا شویم.
5- در سورۀ مائده آیۀ 109میفرماید:يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَا ذَا أُجِبْتُمْ قَالُوا لاَ عِلْمَ لَنَا إِنَّکَ أَنْتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ (109) [ ياد كن ] روزى را كه خدا پيامبران را گرد مىآورد ; پس مىفرمايد : « چه پاسخى به شما داده شد( و مردم چگونه شما را اجابت کردند )؟ » مىگويند : « ما را هيچ دانشى نيست . داناى رازهاى نهانى و علم غیب فقط تويى. » و در آیۀ 117 میفرماید: زمانی که (مادامی که) حضرت عیسی ع دربین مردم بود شاهد اعمال و رفتار مردم بود،ولی زمانی که از این دنیا رفت،خداوند شاهر و مراقب مردم است و فقط خداست که شاهد هر چیزی است.
6-سورۀ احقاف آیۀ 5و6 میفرماید: وَ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ يَدْعُو مِنْ دُونِ اللَّهِ مَنْ لاَ يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ هُمْ عَنْ دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ (5) و كيست گمراهتر از آن كس كه غیر خدا را مىخواند كه تا روز قيامت او را پاسخ نمىدهد ، و آنها از دعايشان بىخبرند ؟وَ إِذَا حُشِرَ النَّاسُ کَانُوا لَهُمْ أَعْدَاءً وَ کَانُوا بِعِبَادَتِهِمْ کَافِرِينَ (6) و چون مردم محشور گردند ، (آن خوانده شدگان)دشمنان آنان باشند و به عبادتشان انكار ورزند . یعنی خواندن غیر خدا در سختیها و بلایا و شفای دردها و مریضیها، آخرین درجۀ گمراهیست.
7- در سورۀ جن آیۀ 18:وَ أَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلاَ تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً (18) و مساجد ويژه خداست ، پس(در آنجا) هيچ كس را با خدا مخوانيد . سورۀ نمل آیۀ 62 :أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ يَکْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُکُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَ إِلٰهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلاً مَا تَذَکَّرُونَ (62) يا [ كيست ] آن كس كه درمانده را چون وى را بخواند اجابت مىكند ، و گرفتارى را برطرف مىگرداند ، و شما را جانشينان اين زمين قرار مىدهد ؟ آيا معبودى با خداست ؟ چه كم پند مىپذيريد .یعنی هیچ کس، جز الله ، نمیتواند به درمانده و نیازمند کمک کند زمانی که گرفتار است و نیاز به کنک دارد.در سختیها و مریضیها.
8- در سورۀ زمر ایۀ 36: أَلَيْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ وَ يُخَوِّفُونَکَ بِالَّذِينَ مِنْ دُونِهِ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ (36) آيا خدا كفايتكننده بندهاش نيست ؟ و [ كافران ] تو را از آنها كه غير اويند مىترسانند و هر كه را خدا گمراه گرداند برايش راهبرى نيست. یعنی خدا برای بندگانش کافیست و از شر هر شرور و بیماری و مشکلی نجاتش میدهد و از غیر خدا نباید ترسید.
9- در آیات 139 سورۀ نساء و 10 فاطر میفرماید: فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعاً (139) عزّت ، همه از آنِ خداست . مَنْ کَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعاً إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَ الَّذِينَ يَمْکُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَ مَکْرُ أُولٰئِکَ هُوَ يَبُورُ (10) هر كس عزت و سربلندى مىخواهد ، سربلندى يكسره از آنِ خداست . سخنان پاكيزه به سوى او بالا مىرود ، و كار شايسته به آن رفعت مىبخشد . و كسانى كه با حيله و مكر كارهاى بد مىكنند ، عذابى سخت خواهند داشت ، و نيرنگشان خود تباه مىگردد . یعنی هر کس خواهان عزت و سربلندیست باید فقط به خدا رجوع کند و از او بخواهد و خزانه دار عزت فقط خداوند است.و فقط گفتار و اعمال نیک بسوی خدا میرود و اجر میگیرند. فحاشی و تهمت و افترا و حتاکی ،نه تنها هیچ اجری ندارد بلکه فقط عذاب آتش جهنم نصیبش میشود.
10- سورۀ زخرف ایات 43و44: فَاسْتَمْسِکْ بِالَّذِي أُوحِيَ إِلَيْکَ إِنَّکَ عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ (43) پس به آنچه به سوى تو وحى شده است چنگ بزن و متوسل شو، براستی كه تو بر راهى راست قرار دارى . وَ إِنَّهُ لَذِکْرٌ لَکَ وَ لِقَوْمِکَ وَ سَوْفَ تُسْأَلُونَ (44) و به راستى كه [ قرآن ] براى تو و براى قوم تو [ امت تو ] تذكّرى است ، و به زودى [ در قیامت در مورد آن ] پرسيده خواهيد شد . یعنی اینکه فقط باید به قرآن متوسل شویم چراکه آن پند و اندرز است برای ما و فقط در مورد آن ( بر طبق موازین قرآن) از ما سوال خواهد شد. توسل به قرآن یعنی توسل به خود خداست. خدا میخواهد به بندگانش بفهماند که با توسل به تعالیم قرآن و دستورات وحی، به دستورات خدا عمل کردیم و به خدا میرسیم.
آیا حتی یک آیه در قرآن وجود دارد که یکی از انبیاء و یا مومنین و یا حتی کفار و مشرکین برای طلب بخشش به انبیاء ما قبل و یا مابعد (آیندۀ) خودشون توسل جسته باشند؟ آیا حتی یه آیه در قرآن وجود دارد که توسل به غیر خدا را امر ویا تجویز کرده باشد؟ مثلا خدا در قرآن گفته:سورۀ حج آیۀ 78: فَأَقِيمُوا الصَّلاَةَ وَ آتُوا الزَّکَاةَ وَ اعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلاَکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَ نِعْمَ النَّصِيرُ (78) پس نماز را برپا داريد و زكات بدهيد و به خداپناه ببرید . او مولاى شماست ; چه نيكو مولايى و چه نيكو ياورى . در این آیه امر به اقامۀ نماز و ادای زکات و توسل به خدا امر شده است. در مورد توسل و توکل به خدا آیه ای مثل این آیه بیاورید اگر صادقید.
این آیات و صدها آیات دیگر، توسل به غیر خدا را منع کرده و آنرا گمراهی آشکار قرار داده است.آیا پند نمیگیریم؟!
حالا از مدعی ارائل دلیل میخواهم که در مقابل رد این توهم بسیار آشکار که با قرآن مردود اعلام شد، دلیلش رو ارائه بده!.
در پایان از خداوند تمنا دارم همۀ ما را به راه راست و مستقیم خودش راهنمایی کند و از شر شیاطین جن و انس مصون و محفوظ نگه دارد.آمین یارب العالمین.
ببخشید که مطلب خیلی طولانی شد.ولی این سندیست برای بحثهای احتمالی آینده و دیگه این آیات تکرار نمیشن و فقط ارجاع داده میشن. نزدیک به دوساعت روش کار کردم.
مدد یا کافی.