انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : شنبه 3 آذر1403 - 11:32am



پاسخ به موضوع  [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 ... 15  بعدی
 طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3090
پاسخ با نقل قول
بقول اقای مهندس حمید مشکل اینجاست یکی خیلی کم میدونه و یکی اونقدر زیاد که ادم نمیتونه از اطلاعاتش بهره ببره!!!



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


جمعه 31 اردیبهشت1395 - 5:48pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
درود ورقه های فیبر کربن تو بازار موجوده بصورت رول که بیشتر توی frp(مقاوم سازی سازه ها)استفاده داره و قابل تهیه هست... فکنم بشه بصورت چند لایه با رزین ازش پنل سبک و محکم ساخت ....چون در مقاوم سازی frpبرای تقویت ستون و پود های بتونی با رزین مخصوص به بتون میچسبه و دور ستون کشیده میشه....من یه مدت تعمیر هواپیما کار کردم تخصص طراحی ندارم کسی سوالی داشت در مورد بدنه در خدمتم.. در حد تجربیات خودم راهنمایی کنم...


جمعه 31 اردیبهشت1395 - 6:42pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3090
پاسخ با نقل قول
kamangir نوشته است:
درود ورقه های فیبر کربن تو بازار موجوده بصورت رول که بیشتر توی frp(مقاوم سازی سازه ها)استفاده داره و قابل تهیه هست... فکنم بشه بصورت چند لایه با رزین ازش پنل سبک و محکم ساخت ....چون در مقاوم سازی frpبرای تقویت ستون و پود های بتونی با رزین مخصوص به بتون میچسبه و دور ستون کشیده میشه....من یه مدت تعمیر هواپیما کار کردم تخصص طراحی ندارم کسی سوالی داشت در مورد بدنه در خدمتم.. در حد تجربیات خودم راهنمایی کنم...

اقا ممنون از شما من منتظر اقا پوریا بودم گفتم شاید نظرش چیز دیگه ای باشه فعلا که خبری ازش نیست
در هر حال اقا کمانگیر من چند تا سوال از شما دارم تا جایی که اطلاع دارید. هواپیماهایی که شما تعمیر کردید. تک نفره بود یا مسافر بری بودند؟ اگه تک نفره یا دونفره بودند. لطفا پاسخ بدید. ممنون از شما
1- دور خود ملخ هواپیما ها چند دور در دقیقه بودند؟ توجه کنید دور خود ملخ رو عرض میکنم نه دور خود موتور!
2-موتورش چند اسب بخار و دور در دقیقه بودند
3-وزن کل هواپیما بدون خلبان چقدر بود.
4-سقف پروازی تو چه ارتفاعی بود.
5-ملخ مقدار تراستی که تولید میکرد چند کیلو بود. و گام ملخ چند درجه و قطرش چقدر بود.
دوست عزیز از هر کدوم اطلاعی دارید جواب بدید اونایی هم که ندارید هیچی دیگه :ymhug:



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 6:12pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3090
پاسخ با نقل قول
فعلا دارم رو موتور ژیان خرج میکنم من کل موتور رو ریختم بیرون میلنگ و شاتون خلاصه یه چک کامل انجام دادم رینگ و پیستون رو عوض میکنم سوپاپ ها رو دادم سوپاپ تراشی تا الان حدود 400 هزار رو موتور خرج کردم اگه این دو روزه بارندگی اجازه بده دیگه موتور رو جمع میکنم شروع میکنم به طراحی اسکلت بدنه . اگه کسی در مورد طرح بدنه نظری داره بده طرح خوشکل و زیبا باشه. نه مثل خر پرنده باشه :)) اقا بهرام ;)


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 9:55pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3090
پاسخ با نقل قول
نظرم اینه میخوام رو این طرح کار کنم خوشکل هم هستش فقط این مدل بدنه اش از چوب هستش من میخوام از فلز استفاده کنم با ورق الومینیوم نظامی
در مورد این پروژه هم خیال شما راحت باشه حتی اگه تو این راه کشته هم بشم تکمیل میکنم البته من دارم اصولی جلو میرم و اطلاعات کاملی دارم هیچ مشکلی پیش نمیاد.


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


آخرین بار توسط asadof در شنبه 1 خرداد1395 - 10:07pm ویرایش شده است، در کل 1 بار ویرایش شده است.



شنبه 1 خرداد1395 - 9:59pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
درود بر شما من روی هواپیماهای شکاری جت کار کردم f5و میگ 29....


شنبه 1 خرداد1395 - 10:07pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3090
پاسخ با نقل قول
kamangir نوشته است:
درود بر شما من روی هواپیماهای شکاری جت کار کردم f5و میگ 29....

ممنون من فقط دارم روی تک نفره کار میکنم البته بعدش سراغ دونفره با طراحی جدید هم خواهم رفت یه ایده هایی برای دونفره بعدها دارم



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


شنبه 1 خرداد1395 - 10:10pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
به نظر من سعی کن از کنترل فرامین هیدرولیکی برای شهپرها و فلپ ها استفاده کنی... چون باعث هدایت راحتر میشه....نکته دیگه که یادمه وقت دور زدن حتما باید قدرت موتور رو افزایش بدی که دچار هواپیما واماندگی نشه...


شنبه 1 خرداد1395 - 10:11pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
asadof نوشته است:
فعلا دارم رو موتور ژیان خرج میکنم من کل موتور رو ریختم بیرون میلنگ و شاتون خلاصه یه چک کامل انجام دادم رینگ و پیستون رو عوض میکنم سوپاپ ها رو دادم سوپاپ تراشی تا الان حدود 400 هزار رو موتور خرج کردم اگه این دو روزه بارندگی اجازه بده دیگه موتور رو جمع میکنم شروع میکنم به طراحی اسکلت بدنه . اگه کسی در مورد طرح بدنه نظری داره بده طرح خوشکل و زیبا باشه. نه مثل خر پرنده باشه :)) اقا بهرام ;)

چند بار هم بونانزا از نزدیک دیدم موتورش فکنم 8 سیلندر داشت که بصورت دایره دور میل لنگ و روتور قرار گرفته بود البته شایدم موتورش از نوع پیستون متحرک یا وانکل بوده....روی موتور وانکل هم تحقیق کن....درضمن میتونی روی موتور های الکتریکی هم کار کنی مثلا دو موتور الکتریکی روی بالها جا گذاری کنی و با استفاده از باطری های پلیمری یا مولد برق بنزینی براحتی بکارشون بندازی ....هر ایده ای خواستی من کمک میکنم ایده پردازیم خوبه


شنبه 1 خرداد1395 - 10:16pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مهر1393 - 7:29pm
پست: 331
پاسخ با نقل قول
در ضمن طبق تجربه ای که من دارم برای استفاده از نیروی برا بصورت حد اکثر حتما توی طراحی بدنه هم نیروی برا رو لحاظ کن .....نیروی برا همون نیروییه که در اثر شکل خاص بال ها بوجود میاد چون سطح بال قوسی و زیرش تخته اختلاف فشار هوا در روی بال و زیر بال تغیر میکنه و زیر بال فشار هوا بیشتر میشه که باعث بالا رفتن و اوج گرفتن میشه


آخرین بار توسط kamangir در شنبه 1 خرداد1395 - 10:22pm ویرایش شده است، در کل 1 بار ویرایش شده است.



شنبه 1 خرداد1395 - 10:21pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 ... 15  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 84 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure