نویسنده |
پیغام |
مجید 123
کاربر فعال
تاریخ عضویت: یکشنبه 25 آبان1393 - 3:42pm پست: 143 محل اقامت: IR-
|
باربد نوشته است: درود بیکران بر مهندس حمید. مهندس شاید واقعا نیاز هست شما به فکر ارتقا۶ ردیاب 35 باشین و ورژن جدیدی رو ارائه بدین که کاراتر و بهتر باشه! و من ایمان دارم که شما توانایی این رو دارین که طرحی بهتر از 35 رو بزنین و دوباره این تاپیک و در کل مسائل مرتبط با ردیابی رونق بگیره و کاربران شوق و اشتیاق پیدا کنند که به آزمون خطا بپردازند دوست من سلام اینو کلیه دوستان حاظر در سایت میدونن و بازم بشنوید. ردیاب 35 در نوع خودش فوق العده است به نظر من دیگه احتیاج به هیچ ورژنی دیگه و نمیدونم بالاتر نداره.دوستان اگه مشکل با تاثیر ذهنیت روی این دستگاه دارن باید بگم ردیابهای انتنی همینطورن و کاریش نمیشه کرد. فقط دوستان خداشاهده وقتی انتنهای دستگاه رو دست میگیرید و میخواید شروع کنید باید اول از همه با خودتون صادق باشید و حقیقتو قبول کنید محکم و قوی بمونید و بکارتون ادامه بدید دوستان قرار نیست ما سر هر نقطه ای که میریم دستگاه از خودش حرکتی نشون بده قطعا همه میدونیم که طلا و زیر خاکی هست ولی نه به این شدت که هرجا رفتیم باری باشه.داریم میبینیم حتی از همین کارشناسای سایت فلزجو با این همه تجربه و علم به مورد دلخواه و باارزشی بر نخوردند. لپ کلام هم 35 خوبه و هم ردیابی شما دوستان فقط باید با خودمون رو راست باشیم با ارزوی پیروزی همه دوستان
[color=#4040FF]هر وقت(( امید ))میرود سرو کله((شکست)) پیدا میشود[/color]
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 2:07pm |
|
|
bazargardan
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: شنبه 21 تیر1393 - 9:46am پست: 472
|
یادمه یبار گفتم ولی هیچ عکس العملی مشاهده نشد.بنظرم من اینبار،رو چگونگی حرکت آنتن اگه متمرکز بشیم و حرکات آنتن رو بتونیم تجزیه و تحلیل کنیم و قلق گیریش بکنیم بنظرم درصد موفقیت هم میره بالا. در ضمن عدم موفقیت خیلی از دوستان مخصوصا مبتدی ها که بنده هم از اونها جدا نیستم اینه که شناخت کافی در اصول ردیابی ندارن،فرض مثال کسی که ادعای مکانیکی میکنه اول باید از کلیه قطعات خودرو و وظایف آنها آگاهی داشته باشه تا بتونه عیب رو براحتی تشخیص و تعمیر کنه.یادمه به حمید عزیز اوایل گفتم ردیاب و کالبد شکافی کنه و اصول کارشو برا دوستانی که از الکترونیک سررشته ندارن بفرماید تا دوستان با آگاهی از سیستم ردیاب کارشونو درست انجام بدن. دوباره از مهندس حمید میخوام نحوه عملکرد و اصول سنس فلز مورد نظر رو توسط ردیاب۳۵ بفرمایید تا اگاهی اپراتورها نسبت به چیزی که دستشون میگیرن رو داشته باشن.ممنون
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 3:46pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12786
|
اگر جویای مطلبی از جانب بنده هستین هر چه میدونستم در طول تاپیک اپراتوری ردیاب 22 و 35 عنوان کردم. باید وقت بذارین و مطالعه کنین. بهرحال مشکل اپراتور نباید اصول کارکرد الکترونیکی ردیاب باشه! از نظر الکترونیکی مشخصا ما امواج دقیقی تولید میکنیم که روی هدف خاصی اثرگذاری دارن و سبب میشن واکنش متقابل بین هدف و آنتن ها بوجود بیاد و در واقع همه مشکل و داستان هم سر آنتنها پیش میاد که قرار هست از دنیای الکترونیک و امواج به دنیای ناشناخته ردیابی پل ارتباطی برقرار کنه! در این خصوص هم هر کسی توی این دنیای ردیابی نظریه ای داده اما از نظر علمی نمیشه بطور قطع هیچ کدوم رو تایید کرد. مهم برای اپراتور اینه که ردیاب کار میکنه و تحلیل حرکت آنتنها هم بارها بخصوص در تاپیک اپراتوری ردیاب 22 عنوان شده. بهرحال بنظر من چند پست اخیر دوستان نشون میده که متاسفانه مشکلات در امر ردیابی عمیق تر از این حرفاست و من هم بطور خلاصه عرض کردم. اصرار عجیب برخی به جوابگیری فقط با استفاده از ردیاب چیزی هست که عملا ردیابی رو محکوم به شکست میکنه و اگر شما بنده رو اندکی قبول دارین باید از من بپذیرین که تا این نگرش عوض نشه داستان همینه که هست و هیچ اتفاق دیگری هم نمیفته. همونطور که طی این مدت نیفتاد! واقعیت اینه ما در مساله ردیابی نمیتونیم معجزه ای بکنیم. اگر ردیاب بعضی چیزها رو بعنوان خطا میگیره یا تفکیکش در خاک دچار مشکل میشه و امثالهم ؛ بهیچ وجه با هیچ طرحی نمیشه بطور قطعی به این مشکلات غلبه کرد و فقط احتمالش هست اندکی بهتر بشه. بنده فقط مثالی ساده میزنم که دوستان میتونن خودشون روی این موضوع فکر کنن. حتما میدونین آنتنها تحت تاثیر هر نیرویی خارج از امواج ردیاب هم ممکنه چرخش داشته باشن. در این مورد میشه به باد اشاره کرد! وقتی باد از حدی بیشتر باشه باعث گردش آنتنها میشه تاجاییکه ممکنه در اون شرایط نشه ردیابی کرد. حالا بنظر شما امکان داره ما از طریق سیستم الکترونیکی کاری انجام بدیم که باد روی آنتنها اثر نذاره؟! جواب بطور قطع منفی هست! در سیستم آنتنی نمیشه چنین کاری کرد و جالب اینکه باد فقط یک مثال ساده بود. عملا نیروهای دیگری هم وجود دارن که روی آنتنها تاثیر میذارن. حذف سیستم چرخشی آنتنها هم رویایی بوده که هنوز هیچ سازنده ردیابی نتونسته بهش دست پیدا کنه. پس بحث در این زمینه هم فایده ای نداره.
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 4:30pm |
|
|
bazargardan
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: شنبه 21 تیر1393 - 9:46am پست: 472
|
حمید نوشته است: اگر جویای مطلبی از جانب بنده هستین هر چه میدونستم در طول تاپیک اپراتوری ردیاب 22 و 35 عنوان کردم. باید وقت بذارین و مطالعه کنین. بهرحال مشکل اپراتور نباید اصول کارکرد الکترونیکی ردیاب باشه! از نظر الکترونیکی مشخصا ما امواج دقیقی تولید میکنیم که روی هدف خاصی اثرگذاری دارن و سبب میشن واکنش متقابل بین هدف و آنتن ها بوجود بیاد و در واقع همه مشکل و داستان هم سر آنتنها پیش میاد که قرار هست از دنیای الکترونیک و امواج به دنیای ناشناخته ردیابی پل ارتباطی برقرار کنه! در این خصوص هم هر کسی توی این دنیای ردیابی نظریه ای داده اما از نظر علمی نمیشه بطور قطع هیچ کدوم رو تایید کرد. مهم برای اپراتور اینه که ردیاب کار میکنه و تحلیل حرکت آنتنها هم بارها بخصوص در تاپیک اپراتوری ردیاب 22 عنوان شده. بهرحال بنظر من چند پست اخیر دوستان نشون میده که متاسفانه مشکلات در امر ردیابی عمیق تر از این حرفاست و من هم بطور خلاصه عرض کردم. اصرار عجیب برخی به جوابگیری فقط با استفاده از ردیاب چیزی هست که عملا ردیابی رو محکوم به شکست میکنه و اگر شما بنده رو اندکی قبول دارین باید از من بپذیرین که تا این نگرش عوض نشه داستان همینه که هست و هیچ اتفاق دیگری هم نمیفته. همونطور که طی این مدت نیفتاد! واقعیت اینه ما در مساله ردیابی نمیتونیم معجزه ای بکنیم. اگر ردیاب بعضی چیزها رو بعنوان خطا میگیره یا تفکیکش در خاک دچار مشکل میشه و امثالهم ؛ بهیچ وجه با هیچ طرحی نمیشه بطور قطعی به این مشکلات غلبه کرد و فقط احتمالش هست اندکی بهتر بشه. بنده فقط مثالی ساده میزنم که دوستان میتونن خودشون روی این موضوع فکر کنن. حتما میدونین آنتنها تحت تاثیر هر نیرویی خارج از امواج ردیاب هم ممکنه چرخش داشته باشن. در این مورد میشه به باد اشاره کرد! وقتی باد از حدی بیشتر باشه باعث گردش آنتنها میشه تاجاییکه ممکنه در اون شرایط نشه ردیابی کرد. حالا بنظر شما امکان داره ما از طریق سیستم الکترونیکی کاری انجام بدیم که باد روی آنتنها اثر نذاره؟! جواب بطور قطع منفی هست! در سیستم آنتنی نمیشه چنین کاری کرد و جالب اینکه باد فقط یک مثال ساده بود. عملا نیروهای دیگری هم وجود دارن که روی آنتنها تاثیر میذارن. حذف سیستم چرخشی آنتنها هم رویایی بوده که هنوز هیچ سازنده ردیابی نتونسته بهش دست پیدا کنه. پس بحث در این زمینه هم فایده ای نداره. حمید جان ممنون.ولی فک کنم نظر بنده رو اشتباه متوجه شدید بنده تو اون مقام نیستم که کسیو محکوم کنم یا ازش ایراد بگیرم فقط شفاف سازی دستگاه و تجزیه تحلیل انتن ها بودو بس.
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 4:36pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12786
|
وقتی به همین مطلب بنده هم دقت نمیکنین توضیح چندین و چندباره در خصوص تحلیل حرکت آنتن یا عملکرد ردیاب چه فایده ای داره؟! بنده کجا چیزی گفتم که معنی محکوم و محکومیت داشت؟! کلمه به کلمه متن بنده رو بخونید و فکر کنید. چیزی هم که شما درخواست کرده بودین عرض کردم بارها در طول این تاپیکها مطرح شده و موضوع بحث الان ما نیست و کمکی هم نمیکنه. بحث الان ما وجود خطاها برای افراد با تجربه در ردیابی هست. وگرنه مسائل اولیه و اماتوری ربطی به مساله فعلی نداره و دوستان کم تجربه تر باید علاوه بر مطالعه همه مطالب صدها بار انتن دست بگیرن تا به نکات عملی آنتن زنی وارد بشن. فراموش نکنین آنتن زنی یک کار عملی هست. همونطور که رانندگی رو نمیشه از روی نوشته و کتاب و حتی فیلم یاد گرفت ؛ ردیابی هم به همین صورته! شاید از بعضی جهات مشکل تر هم باشه. پس از مطالب نوشته شده باید استفاده کرد و اونا رو در عمل به کار بست.
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 4:49pm |
|
|
باربد
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 خرداد1394 - 11:07am پست: 202
|
حمید نوشته است: وقتی به همین مطلب بنده هم دقت نمیکنین توضیح چندین و چندباره در خصوص تحلیل حرکت آنتن یا عملکرد ردیاب چه فایده ای داره؟! بنده کجا چیزی گفتم که معنی محکوم و محکومیت داشت؟! کلمه به کلمه متن بنده رو بخونید و فکر کنید. چیزی هم که شما درخواست کرده بودین عرض کردم بارها در طول این تاپیکها مطرح شده و موضوع بحث الان ما نیست و کمکی هم نمیکنه. بحث الان ما وجود خطاها برای افراد با تجربه در ردیابی هست. وگرنه مسائل اولیه و اماتوری ربطی به مساله فعلی نداره و دوستان کم تجربه تر باید علاوه بر مطالعه همه مطالب صدها بار انتن دست بگیرن تا به نکات عملی آنتن زنی وارد بشن. فراموش نکنین آنتن زنی یک کار عملی هست. همونطور که رانندگی رو نمیشه از روی نوشته و کتاب و حتی فیلم یاد گرفت ؛ ردیابی هم به همین صورته! شاید از بعضی جهات مشکل تر هم باشه. پس از مطالب نوشته شده باید استفاده کرد و اونا رو در عمل به کار بست. مهندس حمید در طرح جدید که به امید خدا و همت بلندتون عملی میشه بهتر نیست که از طرح ردیاب آلمانی tomdec الگوبرداری بشه?? هرچند اونم باید با دست بگیریش ولی بنظرم تأثیرات ذهن و کلأ خطای اپراتوری رو کمتر خواهد کرد. تفکیک هم که من نظری ندارم چون واقعا عواملی که در خاک هست تأثیرات زیادی در امواج ایجاد میکنند. حالا نظر خودت چی باشه مهمه
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 10:12pm |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12786
|
باربد عزیز حالا طرح جدید کجا بود که شما براش پیشنهاد میدین؟! این همه روضه خوندم؟! ردیاب TOMDEC با طرح ردیاب 35 هم عملی هست. سیستم کارش انچنان فرق نمیکنه فقط طرز ساختش فرق داره. این پیشنهاد هم بنده به اقا مجتبی داده بودم که قبول نکردن! بهرحال اون مدل ساخت شامل جزئیات مکانیکی متفاوتی هست که به سازنده بستگی داره. سازنده هم اقا مجتباست!
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 11:22pm |
|
|
باربد
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: چهارشنبه 27 خرداد1394 - 11:07am پست: 202
|
حمید نوشته است: باربد عزیز حالا طرح جدید کجا بود که شما براش پیشنهاد میدین؟! این همه روضه خوندم؟! ردیاب TOMDEC با طرح ردیاب 35 هم عملی هست. سیستم کارش انچنان فرق نمیکنه فقط طرز ساختش فرق داره. این پیشنهاد هم بنده به اقا مجتبی داده بودم که قبول نکردن! بهرحال اون مدل ساخت شامل جزئیات مکانیکی متفاوتی هست که به سازنده بستگی داره. سازنده هم اقا مجتباست! نفرمایید مهندس قصد جسارت نداشتم بالأخره اون روز میرسه که ردیاب جدید بیاد البته اگر اون شرایطی که گفتین زودتر عملی بشه. مهندس شوق داریم والا و اینکه من عاشق ردیاب و ردیابیم اپراتور بدی هم نیستم
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 11:34pm |
|
|
mehran1545a
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: یکشنبه 12 مرداد1393 - 8:05pm پست: 478
|
از ردیاب برای پیدا کردن اهداف متفرق و تصادفی مدفون شده نمیشه استفاده کرد چون اینگونه اهداف حفره ندارند و خطا بیش از بیش بالاست بنظر من اهدافی که داخل اتاقک یا دخمه و بطور کلی داخل حفره قرار دارند میشه با ردیاب امیدوارتر بود و با پیدا کردن ورودی از حفاری های بی مورد جلو گیری کرد و دوستان باید دنبال دو فرکانس در حفره یابی باشند که یکی فقط حفره تو پر و دیگری فقط حفره تو خالی بزنه! این دو فرکانس خیلی خیلی میتونه در تشخیص حفره و خطای کمتر کمک کنه! درضمن وجود یه حفره یاب تصویری دقیق کنار ردیاب برای کسانی که میخوان در اعماق پایین فعالیت کنند توصیه میشه!
|
سه شنبه 16 تیر1394 - 11:49pm |
|
|
کر بختیاری
تاریخ عضویت: یکشنبه 13 اردیبهشت1394 - 4:21am پست: 40
|
با ساام خدمت استاد حمید عزیز، والا من حدود سه ماهه ردیاب 35 رو گرفتم و 22 رو نداشتمه، راجع به مطالعه هم چشم اول کامل میرم تمامی تاپیک 22 رو میخونم، تمامی حرفاتون رو هم درباره ردیاب قبول دارم، گفتم اینجا سوت و کوره فقط دوست دارم فعال باشه تا ماهم لذت ببریم و بیشتر روحیه بگیریم، با تشکر از شما بزرگوار
|
چهارشنبه 17 تیر1394 - 3:30pm |
|
|
|