انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : یکشنبه 8 مهر1403 - 10:49am



این موضوع قفل شده است. نمی توانید پستی را ویرایش و یا پاسخی ارسال کنید.  [ 666 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 ... 67  بعدی
 سوال در مورد ردیاب حرفه ای FPL-22 
نویسنده پیغام
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
خیلی ممنون آریا جان.
بله صحبت شما کاملا درسته. دستگاه ارتفاعش باید در حدود شکم یا کمر باشه و آنتنهای تلسکوپی باید رو به زمین قرار بگیرن و نسبت به دستها در وضعیت وسط قرار داشته باشن. این مدلی هست که من تست کردم بهترین حالتش بوده و آقا مجتبی هم همین حالت رو تست کردن درست بوده. طول تسلکوپی ها هم عدد خاصی داره که تا اینجا 12 سانت طول کلش با احتساب قسمت داخل جعبه بهترین عدد در اومده.
ایشالا تست های شما نتایج و جزئیات کار رو کامل تر بکنه. در حال حاضر بیشتر مساله تست برد و میزان شعاع زنی دستگاه مطرح هست به همراه توانایی حفره زنی که تست کردنش برای ما کمی مشکل بوده.


یکشنبه 25 فروردین1392 - 7:18pm
استاد علوم غریبه
استاد علوم غریبه
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین1392 - 3:21pm
پست: 2204
سلام به همه دوستان عزیز
یک سوال به ذهنم رسیده اینکه آیا با توجه به قرار گرفتن دستگاه مقابل شکم امواج سیستم ضرری به بدن نمیرسونه؟
ضمنا آقا حمید منظور از "ولی من به شما قول میدم دقت نقطه زنی و عمق گیری با این ردیاب در حد 20 سانت امکان پذیره!" 20 سانت آیا نزدیکی به نقطه مورد نظره ؟
و در واقع کم بودن درصد خطای نقطه زنی و عمق یابیه رو میرسونه؟
موفق باشین



در این درگه
که گه کـَه کـُه و کـُه کـَه می شود ناگـه !

مشو غــّره به امـروزت
که از فــردا نِـه ای آگــه !

http://morvaridman.blogfa.com/


یکشنبه 25 فروردین1392 - 10:14pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
سلام بینا جان
نه امواج دستگاه نه تنها هیچ ضرری برای انسان نداره بلکه اصلا حالت رادیویی هم نداره که بخواد توسط گیرنده های رادیویی دریافت بشه یا تداخلی ایجاد بکنه. این امواج از نوع خاصی هستن که فقط بر روی میله های آنتن و شیء مورد نظر تاثیر دارن.
در مورد سوال شما هم متوجه نشدم یعنی 20 سانت خطای بدی هست یا چیز دیگه پرسیدین :D بهرحال منظور من این بود میزان خطا در نقطه زنی و همینطور عمق گیری اونم برای فلز کوچک و جدید برای من حداکثر 20 سانت بوده! حالا کسی ممکنه دقیق تر از این هم بتونه. طبیعتا برای فلز قدیمی کمی فرق میکنه. بهرحال بنظرم خطای 20 سانت اینور یا اونور یا کمتر و بیشتر برای یک ردیاب حالت ایده آل پیدا میکنه.


یکشنبه 25 فروردین1392 - 11:26pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 22 اسفند1391 - 9:31am
پست: 314
سلام دوستان
تبریک صمیمانه ما را هم پذیرا باشید :ymhug: ، بسیار زیباست واقعاً دست مریضاد ...خسته نباشید



دروغ نگو! تورا نابود خواهد کرد، صداقت ارزشی بی نهایت دارد


دوشنبه 26 فروردین1392 - 8:57am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 18 فروردین1392 - 7:06pm
پست: 769
تبريك به آقا حميد،آقا مجتبي و هر كسي كه در ساخت اين ردياب تلاش كرده.
من چند روزي هست كه عضو شدم و تازه امروز تونستم تصوير ردياب جديدتون رو تو تايپيك پيداكنم ببينم.از نظر ظاهر كه شيك و تو چشم هست با اين تعريفي هم كه دوستان ميكنن حتما كارايي مفيدي هم داره.متآسفانه اصلا تو كار با LRL موفق نبودم البته همش با جفت آنتن خالي كار كردم .
ولي اين دستگاه ژنراتور(اگه درست اسمش رو گفته باشم)مسلما در نتيجه گيري و حذف خطاها بسيار به اپراتور كمك ميكنه و صددر صد زمان فراگيري و قلق گيري رو با جفت آنتن بسيار كاهش ميده.فقط دو تا موضوع كه دوستان هركدوم راهنمايي كنن ممنون ميشم.
1.همونطور كه ميدونين هر فلزي كه داخل زمين مدفون باشه بر حسب"سابقه دفنش در زمين"و"مقدار عمقي كه در زمين دفنه"و"تركيب خاكي كه درون دفنه"فركانسي كه توليد ميكنه متفاوت خواهد بود.يعني طلايي با ابعاد10*10 كه 100ساله تو عمق2متري دفن شده با طلايي به همون سايز كه 400سال تو زمين تو همون 2متري دفنه متفاوت خواهد بود.در مثال قبل من فقط مدت دفن رو تغيير دادم حالا فرض كنيد سايز و عمق و جنس خاك هم تغيير كنه.منظورم اينه فركانسهاي بسيار متفاوتي براي طلاي مدفون تو خاك وجود داره اگر چه اين تغيير فركانس تو يك محدوده و رنج از فركانس ايجاد ميشه و ازون محدوده فركانسي كمتر يا بيشتر نميشه ولي باز اين تغييرات بسيار گوناگون خواهد بود وبه فركانس فلزات ديگه نزديك ميشه.
سوال من اينه آيا تو ساخت ردياب جديد آقا مجتبي اين تغييرات محيطي كه منجر به تغيير فركانس فلز طلا ميشه مورد تفكر بوده؟و در طراحي مدارش چاره اي انديشيده شده؟
2.دوستان و مديران انجمن تمهيدي فراهم كنن كه منتاژ و دريافت سفارش ردياب محدود به زمان نشه،مثلا امثال مثه من كه بايد چهار پنج ماه كار كنم تا بتونم مبلغ ردياب رو فراهم كنم اميد داشته باشم كه چند ماه ديگه بتونم سفارش بدم و اين ردياب رو داشته باشم.پس خواهش ميكنم از آقا مجتبي و آقا حميد و هركسي كه مسئول هست جوري برنامه ريزي و آينده نگري كنن كه امكان پذيرش سفارش تا چند ماه آينده وجود داشته باشه.


زحمات اقا مجتبي و آقا حميد و ديگران بسيار ستودنيه و مطمئنم اين رديابشون بسيار بهتر و كاراتر از بسياري از مدلهاي خارجي و دهن پركنه.


دوشنبه 26 فروردین1392 - 10:47am
مدیر سایت
مدیر سایت

تاریخ عضویت: دوشنبه 20 اسفند1391 - 1:39am
پست: 4002
آقا عرفان شما هر وقتی که بتونی این انجمن در خدمت رسانی به شما دوستان محترم آمادگی کامل داشته
درمورد سوال 1 شما باید مهندس حمید جواب رو بفرمایند .. موفق باشید



آدم‌های بزرگ،
برای موفقیت دیگران تلاش می‌کنند؛

آدم‌های عادی،
موفقیت دیگران رو تماشا می‌کنند؛

آدم‌های کوچیک،
با حرف زدن پشت سر آدم‌های موفق،
بهشون حسودی می‌کنند!


دوشنبه 26 فروردین1392 - 11:26am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
عرفان جان خیلی ممنون فرمایشات شما کاملا متین هست.
خب اگر قرار باشه فرکانس فلز تا این حد متغیر باشه که البته کمی همینطور هم هست کلا کار ردیابی با ژنراتور هم خیلی سخت میشه. اپراتور که نمیتونه عین نمونه جنس مورد نظر رو در خاک همون منطقه و در همون عمق و به قول شما سالها! قرار بده تا معلوم بشه فرکانس دقیق تحت اون شرایط چیه. این کار اصلا عملی نیست. اینم که بعضیا یه تکه فلز جدید رو در عمق کم قرار میدن و تست میکنن کدوم فرکانس بهتره ؛ اینم هیچ فایده نداره و اسمشو نمیشه گذاشت تست میدانی! چون با واقعیت خیلی متفاوت هست. بنابراین من برای اینکه دردسر بیخودی در اپراتوری دستگاه نباشه فرکانسها رو کاملا ثابت در نظر گرفتم و دقتی در حد صدم هرتز داره که تحت شرایط مختلف آب و هوایی هیچ تغییری نمیکنه. شاید باورتون نشه دستگاه رو در دمای 10- درجه فریزر قرار دادم و حتی 1 صدم هرتز فرکانسش تغییر نکرد و کماکان بدرستی کار میکرد! اینو عرض کردم که گفته باشم ثبات فرکانسی خود دستگاه خیلی مهمه و بسیاری از دستگاهها این ثبات رو ندارن. یعنی خودشون فرکانسشون در شرایط مختلف عوض میشه و اپراتور با فاکتورهای متغیر بسیار بیشتری در مورد خطای ردیابی روبرو میشه.
بهرحال اما در مورد این دستگاه نکته کلیدی اولا استفاده از فرکانسهای پایین هست که من خودم هر جور تست کردم و با هر نوع فلزی هم تست کردم چه روی خاک و چه زیر خاک این فرکانسها به نظر میان که بسیار ثابت هستن. یعنی رنج وسیعی براشون وجود نداره. در ثانی با این وجود و محض محکم کاری از دو فرکانس خیلی نزدیک به هم برای فلز استفاده میشه که قطعا باید هر دو فرکانس شیء رو بگیره اما عرض کردم محض احتیاط بوده که این ثابت بودن فرکانس اشکالی ایجاد نکنه.
علاوه بر این من و آقا مجتبی و آقای آریا در 3 ناحیه کاملا مختلف ایران هستیم! و در عین حال نوع تستها و اپراتوریمون هم با هم فرق داره. تا الان که من و آقا مجتبی راضی بودیم از نتیجه کار. ایشالا هفته دیگه آقا اریا هم تست میکنن و ایشالا مشکلی نباشه.
در مورد سفارش دادن هم مسئولیت بیشتر با اقا مجتبی هست. ایشالا این پروژه جزئیاتش هم کامل بشه دیگه مانعی نیست و میتونه در اختیار دوستان قرار بگیره. بخصوص که این نکته رو تاکید کنم هم من و هم آقا مجتبی نظرمون بر این هست تنوع دستگاهی نداشته باشیم! یعنی این ردیاب تنها ردیاب ما خواهد بود. بخصوص که تا اینجا مطمئنم چیزی بهتر و کاملتر از این نمیشه ساخت.


دوشنبه 26 فروردین1392 - 2:16pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: یکشنبه 18 فروردین1392 - 7:06pm
پست: 769
از توجه و توضيح شما متشكرم.
واقعا هر كسي تو ساخت ردياب انقلابي بوجود بياره يه شاهكار كرده.تا قبل از اين اگه اگه پيشرفتي تو ساخت ردياب بوده هر چندين سال يك پله بوده. اميدوارم اين ردياب شما غوغا كنه.


دوشنبه 26 فروردین1392 - 6:13pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:55am
پست: 929
: :ymparty: :ymparty: :D
دوستان من امروز رفتم برای تست تو بیابون یعنی داخل یه باغ بزرگ زیر دکل فشار قوی خوشبختانه این دستگاه زیر دکل فشار قوی هم بخوبی کار کرد . :D
تست هایی که انجام شده یک گرم طلای 24 عیار شمش سوئیس که دویست هزار تومان خریده بودم قبلا, این یک گرم طلا رو وقتی دو انتن در وسط بود در دومتر زد و وقتی انتن کاملا باز بود در چهار متری زد درهمون حالت انتها کاملا باز بودند و ولوم در وسط قرار داشت در دومتر زد اما انتنها وقتی تا وسط باز بودند و ولوم هم تا نصف باز بود تا یک متر زد دقت کنین برای فلز طلا یک گرم حساب کنین برای مثلا پنج گرم این رو در انتن نصف باز و ولوم اخر در ده متر میزنه همینجور به بالا حالا من طلای بیشتر نداشتم که تست کنم اقا اریا داره به احتمال زیاد تست میکنه
خوب یه تست دیگه هم کردم لوله مسی به طول 11 سانت و قطر 12 میلیمتر رو با انتنهای کاملا باز تو 12 متری زد با ولوم زیاد همین رو وقتی انتنها تا نصف باز میشد تو 6 متری میزد
من به این نتیجه رسیدم این دستگاه اصلا ردیاب نقطه زنه لامصب خیلی حال کردم خوشم اومد بیخودی جای رو نزد تازه اونجا پر از مواد معدنی هم بود دستگاه قبلی ردیاب داشتیم که با ژنراتور بود همه جای اونجا رو میگفت بار هست و کلی قبلا اونجا کار کرده بودیم :D بیشتر از این خوشحالم که برد بیش از حد نداره یعنی کارش درسته مثل نقطه زنها عمل میکنه با این ولوم راحت میتونین حجم رو کم یا زیاد کنین و دنبال همان چیز میره بیخودی هم سرچ نمیکنه هرکی میخواد اول جای بره اول بیاد یک تیکه طلا رو یا مس رو اونجا بذاره و اول بالانس کنه خوب یاد بگیره که امار دستش بیاد این دستگاه برای چه اندازه ای برد داره پس طبق محاسبه ای که کردیم شعاع 500 متر برای دفینه درست بوده حالا این متراژ عمق هم به احتمال زیاد تاثیر داره برخلاف ردیابهای دیگه بیخودی بردشو میبرن بالا و به همه چی حساس میشه این کاملا متفاوته .
حفره رو هم تست کردم زد البته یه جا رو زد که صاحب زمین میگفت اره زیر این یه تونله که قبلا جلوتر از این یه اتاقک بود که با ساروچ درست شده بود و توش خالی بوده البته من زیاد روی حفره مطمئن نیستم باید کنده بشه معلوم بشه حفره هست یانه .تا اونجاییکه تو فلزات دیگه من تست کردم دقیقا همان چیز بوده که گفتم
ضمنا برای ردیابی این دستگاه حتما دستها باید بیاد جلو یعنی دستها برای ردیابهای دیگه تا 90 درجه بوده اما این بیشتر باز میشه یعنی انتنهای برنجی باید جلوتر قرار بگیرند نه اینکه دستها کاملا باز باشند نه دستها جلوتر قرار میگیرند نمیدونم این امواج چه طوری میفرسته که تو اون حالت خوب ردیابی میکنه انتنها البته واسه من اینطور بوده شاید برای دیگران جور دیگه باشه .
یه چیز دیگه که وقت نشد تست کنم تازه یادم اومد این بود که ایا حجم برای این ردیاب نقطه زن مهمه یا وزن که برد تا چقدر میزنه
حالا با فرصت تست های دیگه هم انجام میدم باز هم اعلام میکنم تا اینجاش که خیلی عالی بوده وقتی نزدیک میشین ولوم رو کم میکنین خیلی باحاله همانطور که گفتم شبیه فاینر تنظیم ماهواره :D



جهت سفارش فلزیاب FPI (نسخه فول اصلی) و یون یاب تریشر فایندر میتوانید به بنده یا آقا حمید پیغام خصوصی دهید.

http://www.aparat.com/felezjoo
viewtopic.php?f=17&t=3526


دوشنبه 26 فروردین1392 - 8:32pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 20 اسفند1391 - 1:26am
پست: 834
تبریک میگم اقا مجتبی..امیدوارم که موفق باشید...
یعنی مثل این ردیابهای قدیمی که مثلا 1 متر قبل تر از هدف قیچی میشدن نیست؟؟؟دقیقا روی هدف قیچی میکنه؟



بر آنچه گذشت ، آنچه شکست ، آنچه نشد ... حسرت نخور ؛

زندگی اگر آسان بود با گریه آغاز نمیشد ...


دوشنبه 26 فروردین1392 - 8:46pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
این موضوع قفل شده است. نمی توانید پستی را ویرایش و یا پاسخی ارسال کنید.   [ 666 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 ... 67  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 1 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure