انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : دوشنبه 16 مهر1403 - 9:51am



پاسخ به موضوع  [ 6396 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 255 , 256 , 257 , 258 , 259 , 260 , 261 ... 640  بعدی
 بخش آزاد آموزش اپراتوری با ردیاب فوق حرفه ای FPL-35 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 23 فروردین1392 - 9:21pm
پست: 207
پاسخ با نقل قول
korosh نوشته است:
سلام دوستان من دیشب جایی رو زدم گلدا میزد و فرکانس 20.02 میزد و 1331.5میزد ومگنت هم زد
ولی 21.04 نزد دیگه تستای دیگه نزدم کار کردیم یه قوطی کنسرو خیلی قدیمی بود حداقل 4یا5 سال پوسیده شده بود از 80ساتی در اومد
باز زدم ردیاب دیگه نزد فقط مگنت زد.


فرکانسهای بالا چون مقیاس بندی خوبی نداره باید فقط فرکانسهای رند در بیاریم مثلا فرکانس 1331.5 دقیق نیست یا 1247.5 باید رند باشن تا اونجای که دیدم فرکانسهای دوربر 30 هرتز خوب بودن برای تست نقطه


سه شنبه 22 بهمن1392 - 9:56pm
استاد
استاد
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 20 خرداد1392 - 8:13pm
پست: 1463
پاسخ با نقل قول
سلام به همه.در مورد فرکانس های بالا باید بگم فرکانس گیری برای فرکانس های بالا و شعاع زن کار فوق العاده سختی هستش.برای فرکانس گیری نیاز به یه منطقه وسیع و بدون خطا در حد 8 کیلو متر هستش که وسط این محوطه که از هر طرف 4 کیلو متر باشه قرار بگیری و از راه دور با فلز مورد نظر فرکانس بگیری.همین 1331.5 هم تو خاک و در یه محوطه وسیع بدست اومده و با خیلی از عوامل خطا تست شده و از فاینش هم برای تشخیص خطا میشه استفاده کرد.مورد بعدی وارد کردن بعضی فرکانس در ردیاب هستش.مثلا 501.1 که در ردیاب وارد نمیشه.قبلا هم عرض کردم فرکانس پس از زدن با یه تغیرات مقدار دقیقش بدست میاد که مقدار 501.1986 بود که نزدیک ترین عدد برای ردیاب ما که میشه وارد کرد 501.2 هستش.موفق باشید.



با شاد بودن..زيبا بودن...رنگي بودن...خنديدن...رقصيدن و اواز خواندن هم مي توان به بهشت رفت..........كافيست خوب باشيم


سه شنبه 22 بهمن1392 - 10:54pm

تاریخ عضویت: جمعه 12 دی1392 - 2:24am
پست: 23
پاسخ با نقل قول
یعنی با این دو فرکانس قوطی کنسرو پیدا کردین واویلا . از اساتیدی که فرکانس ازاد گیری میکنن سوال دارم . احیانا این فرکانس ها برای طلایی امروزی یا چند ده پیش که نیست ما همچنان ما منتظر فرکانس های دقیق هستیم شاید این جمعه بیاید شاید . بهتر از اینکه بچه ها با این فرکانس ها الاف بشن پس تا موقعی که فرکانسی قطعی نشده در فرم نزارین تا بچه ها تو کوه دشت الاف نشن. بران سوال پیش امده تا حالا کسی از بچه های فرم تونسته دفینه با قدمت بالا پیدا کنه



کسانی که با ما هم فکر هستن به ما آرامش می دهند و کسانی که مخالف ما فکر می کنند به ما دانش می دهند.


چهارشنبه 22 بهمن1392 - 2:19am
استادیار
استادیار
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 9 خرداد1392 - 7:30pm
پست: 1167
پاسخ با نقل قول
atash نوشته است:
یعنی با این دو فرکانس قوطی کنسرو پیدا کردین واویلا . از اساتیدی که فرکانس ازاد گیری میکنن سوال دارم . احیانا این فرکانس ها برای طلایی امروزی یا چند ده پیش که نیست ما همچنان ما منتظر فرکانس های دقیق هستیم شاید این جمعه بیاید شاید . بهتر از اینکه بچه ها با این فرکانس ها الاف بشن پس تا موقعی که فرکانسی قطعی نشده در فرم نزارین تا بچه ها تو کوه دشت الاف نشن. بران سوال پیش امده تا حالا کسی از بچه های فرم تونسته دفینه با قدمت بالا پیدا کنه در قسمت کشفیات دیدیم که طرف سینی آشپزخونه گذاشته میگه پیدا کردم . تا کی باید دنبال نخود سیاه بریم بس کنین دیگه از حمید خواسته میشه یه فرکانس دقیق واسه دفینه پیدا کنه .


شما بهتره واسه خودتون فرکانس پیدا کنید و از فرکانسهایی هم که در اینجا گذاشته میشود استفاده نکنید تا علاف کوه و بیابون نشید
و از کسی هم گلایه نداشته باشید. اینطوری خیالتون هم راحته.
توقع هم دارید شاید این جمعه بیاید. تو خونه بشینید و منتظر چنین روزی باشید واقعا شاید این جمعه بیاید.
از مهندس حمید هم خواستید واستون فرکانس دفینه پیدا کنه. مهندس حمید یه فرکانس به ایشون بدید تا ما شرمنده شون نشیم.
لطفا به تایپک اشیا گم شده هم سر نزنید تا خدای نکرده دوباره ناراحت نشید و خودتون سعی کنید این تایپک رو با کشفیات خودتون پر کنید.

@};- @};- @};-


چهارشنبه 22 بهمن1392 - 2:34am

تاریخ عضویت: جمعه 12 دی1392 - 2:24am
پست: 23
پاسخ با نقل قول
:ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause:



کسانی که با ما هم فکر هستن به ما آرامش می دهند و کسانی که مخالف ما فکر می کنند به ما دانش می دهند.


چهارشنبه 22 بهمن1392 - 2:38am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
جناب اتش این بار چندم شماست که در مسیر اپراتوری این ردیاب اخلال ایجاد میکنین! این هم آخرین اخطار من به شماست! کمک که نمیکنین هیچ فقط پارازیت ایجاد میکنین. اگر فقط یک پست دیگه به این شکل از شما ببینم شما رو اخراج میکنم. با اقا مجتبی هم صحبت کردم ردیاب رو از شما دریافت کنن و پولتون رو عودت بدن.


چهارشنبه 22 بهمن1392 - 2:56am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: پنج شنبه 21 شهریور1392 - 6:50pm
پست: 994
محل اقامت: سرزمین مادری
پاسخ با نقل قول
واقعا عجب ادمایی بیدا میشن بابا شما که یه میلیارد بول هزینه نکردین و این همه از بچه های انجمن انتظار دارین
خودت تلاش کن و برو یه جنسی بیدا کن
واقعا خیلی برات متاسفم که اینطوری حرف میزنی
مگه مهندس حمید ادم شماس که بره برات فرکانس دفینه بیدا کنه



بکوش تا عظمت در نگاهت باشد،
نه در آنچه مینگری


چهارشنبه 22 بهمن1392 - 3:05am

تاریخ عضویت: جمعه 12 دی1392 - 2:24am
پست: 23
پاسخ با نقل قول
اقای حمید همون طور که عرض کردم در اخرین حفاری دستگاه شما خورد شده. و نیازی به بس دادن نیست. هالو جان شما هنوز زوده وارد این بحثها شی. شما هم میبینم.چرا شما فکر میکنید قصد خراب کردن fplدارم ؟ چون انتقاد بذیر نیستین .یا به فکر مادییات هستین. :ymtongue: :ymtongue: :ymtongue:



کسانی که با ما هم فکر هستن به ما آرامش می دهند و کسانی که مخالف ما فکر می کنند به ما دانش می دهند.


چهارشنبه 23 بهمن1392 - 3:37am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
اگر دستگاهتون در حین حفاری خورد شده که پس دیگه فرکانس جدید رو برای چی میخواین؟!! ;) :D


چهارشنبه 23 بهمن1392 - 3:55am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
در خصوص فرکانس دفینه هم عرض کنم هر وقت کسی در جایی دید که دفینه ای وجود داشته و با فرکانسهای ثابت و همین فرکانسهای آزاد که دوستان زحمتشو کشیدن ؛ نتونست دفینه مورد نظر رو سنس کنه اونوقت شما میتونین بگین فرکانس دفینه فرق داره! ولی وقتی ده ها مورد کاوش موفق و همین طور نقاط ثبت شده توسط میراث بوسیله همین فرکانسها بدرستی سنس شدن و مشخصات دفینه هم درست جواب داده پس بحث تفاوت فرکانس دفینه بی معنیه! بحث الان فقط سر این هست که ما فرکانسهایی رو داشته باشیم که بغیر هدف مورد نظر به چیزهای دیگه و عوامل خطا کمتر واکنش نشون بده که خوشبختانه به لطف همه عزیزان زحمتکش و پیشرو در امر اپراتوری ردیاب ؛ این مهم تا حد خوبی محقق شده. با این حال باز هم عرض میکنم ؛ اگر شما جایی تشریف میبرین و به خطا برخورد میکنین به این معنیه که دفینه ای در اون حوالی نبوده! اگر باشه که دیگه ردیاب عامل خطا رو نمیگیره! بحث مکان مناسب و مستعد یک بحث کلیدیه. من مطمئن هستم حتی اگر فرکانس بدون خطا هم وجود داشت که بغیر دفینه چیز دیگری رو نمیزد ؛ اونوقت بعضی دوستان شاکی میشدن که چرا ما هر جا کاوش میکنیم هیچی سنس نمیشه! خب چیزی نباشه طبیعتا سنس هم نباید بشه این دیگه به دستگاه ربطی نداره! :D متاسفانه من دیدم همین بحث فرکانس دفینه یا دستگاهی که فقط دفینه رو بزنه دستاویزی برای بعضی از فروشندگان شده که ادعا میکنن دستگاهشون فقط دفینه میزنه و فلز جدید رو نمیزنه! این رو قویا عرض کنم ما همچین چیزی نداریم! دستگاهی در دنیا وجود نداره که فقط دفینه بزنه و هیچ چیز دیگری رو سنس نکنه! مواظب باشین با این ادعاها جیب شما رو خالی نکنن. در بحث ردیابی هم ما مطلقا ردیابی نداریم که فلز جدید رو سنس نکنه و قدیم رو سنس بکنه! این هم باز ادعای فروشندگان کلاهبردار هست که اگر شما ازشون مدرکی بخواین بهیچ وجه نمیتونن حرفشونو ثابت کنن جز این واقعیت که ردیابشون بدلیل مشکل فرکانسی یا اشکال در طراحی حتی برای سنس فلز جدید هم مشکل داره چه برسه به فلز قدیم! وانگهی کدوم فروشنده میتونه ادعا کنه که دستگاهش رو روی دفینه های مختلف تست کرده یا به اصطلاح تنظیم کرده؟! حتی اگر چنین چیزی میتونست وجود داشته باشه مگر شرایط فلز قدیم و دفینه های مختلف اصلا از یک پارامتر ثابتی پیروی میکنه که بشه بر اساسش تنظیم خاصی در دستگاه انجام داد؟ من همینجا قاطعانه عرض میکنم ؛ تنها فاکتوری که واقعا بصورت همیشگی در ردیابی میتونیم روش حساب کنیم جنس هدف هست! بر همین اساس فرکانس مولکولی هدف در این ردیاب مورد استفاده قرار گرفته. فرکانسهای یونی یا فرکانسهایی که به دما یا مغناطیس هدف وابستگی داشته باشن خیلی مشخصه که قابل حساب و کتاب دقیقی نیستن و گر چه میتونن جواب بدن اما بمراتب خطای بیشتری دارن.
اصولا هم شما حتی از هیچ فلزیابی نمیتونین توقع داشته باشین که فقط به فلز واکنش نشون بده! اگر کسی ادعا میکنه فلزیابی دیده که واقعا به جز فلز به هیچ چیز دیگری واکنش نداره و در واقع خطای فلزیابیش صفر هست ؛ من خوشحال میشم معرفی کنه! حالا دیگه ردیاب که قابلیت اصلیش شعاع زنی در یک منطقه وسیع هست و کاری رو داره انجام میده که از فلزیاب ساخته نیست ؛ شما چه توقعی دارین که خطاش حتی از فلزیاب که فقط نقطه زن هست کمتر باشه؟! مورد اصلی اکثر ردیابها ناتوانی در تعیین نقطه دقیق هدف بود که به یاری خدا به شکل واقعا خوبی در این ردیاب برطرف شده و ما مشکل نقطه زنی نداریم! پس این دستگاه بعنوان یک ردیاب بیش از اون چیزی که از ردیابهای معمولی انتظار میره به اپراتور توانایی کاوش رو میده و با توجه به امکانات و تنظیمات مختلف ؛ در صورتیکه اپراتور واقعا کسب تجربه کرده باشه و از حوصله و دقت خوبی برخوردار باشه ؛ حتی این شانس وجود داره که بدون کمک گرفتن از هیچ دستگاه دیگری بشه موفق شد! کما اینکه چندین سابقه در این مورد در همین مدت اندک وجود داشته.
پس بحث ناکارامدی و یا اتهام سودجویی که هر از گاهی بعضی افراد مغرض مطرح میکنن بر اساس شواهد و مستندات منتفی هست و امیدوارم مرتب مجبور نشیم به این عزیزان این مسائل رو متذکر بشیم!


چهارشنبه 23 بهمن1392 - 4:23am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 6396 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 255 , 256 , 257 , 258 , 259 , 260 , 261 ... 640  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 25 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure