انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : شنبه 14 مهر1403 - 12:00pm



پاسخ به موضوع  [ 6396 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 319 , 320 , 321 , 322 , 323 , 324 , 325 ... 640  بعدی
 بخش آزاد آموزش اپراتوری با ردیاب فوق حرفه ای FPL-35 
نویسنده پیغام

تاریخ عضویت: یکشنبه 20 بهمن1392 - 1:08pm
پست: 29
پاسخ با نقل قول
پیوست:
MLL.jpg
پیوست:
GPL2.JPG
با سلام خدمت دوستان عزیز

پیرو پست هایی اخیری که آقا حمزه در ارتباط با استفاده از دستگاه جئو فیزیک در کنار 35 به منظور تایید مکان هدف داشتند اتفاقا من هم تصمیم داشتم داشتم در همین مورد از آقا حمید و بقیه دوستانی که احتمالا قبلا از این دستگاه ها استفاده کردن و یا آشنایی با کار اونها دارن نظرشون رو راجع به عمق و کارکرد و بقیه مسایل اونها عنوان کنن تا اگر مناسب این کار دیدیم به عنوان یک نقطه زن با عمق بالا در کنار 35 استفاده بشه.
البته من دارم در مورد دستگاه های مقاوت سنج که تا حدودی از لحاظ کارکرد شون از جمله یونیزاسین و مگنت و 45 درجه و چند مورد دیگه یک شباهت هایی با 35 دارن صحبت می کنم. نمونه بسیار ساده اونها هم دستگاه هایی مثل MML و ACCUMETER و GPL هستش که فکر می کنم حتما بعضی از دوستان اطلاعاتی هم در مورد این نوع دستگاه ها دارن و حتی شاید باهاشون کار هم کرده باشن. البته تصمیم داشتم تو یک تاپیک مجزا این مساله عنوان شه تا مسیر تاپیک آموزش اپراتوری 35 منحرف نشه. از آن جایی که دیدم دوستان مطالبی رو در این زمینه عنوان کردن خواستم در همین جا یک تصمیم گیری مناسبی در مورد این دستگاه ها گرفته بشه.
از جناب آقا حمید و دیگر دوستانی که با اصول و سیستم کار این دستگاه ها اشنایی دارن خواهشمندم یک بررسی انجام بدن مبنی بر این که آیا امکان ساخت این نوع مقامت سنج ها را دارن یا خیر؟؟ و اگر بتونم به حول و قوه الهی یک نوع مناسبی از این دستگاه رو طراحی و ساختش و انجام بدن و در کنار 35 در اختیار کار بر ها بگذارن تصور می کنم کمک بزرگی به دوستان از بابت تایید مکان هدف و رسیدن به نتیجه بهتر بشه.
البته باز هم عرض می کنم در ابتدا باید دوستان صاحب نظرمون از جمله آقا حمید که در این زمینه تخصص دارن اگر استفاده از اونها رو در کنار 35 تایید کنن می تونیم روش کار بیشتری انجام بدیم.
در حال حاضر این دستگاه ها بسته به مدلشون با قیمت بالای 2000 دلار در خارج فروخته می شن . اما طبق بررسی هایی که در یک سری سایت های forum داشتم کسانی که توانایی ساخت داشته باشن میتونن حدودا با 300 دلار اونها رو بسازن.


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.


سه شنبه 5 فروردین1393 - 3:50pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
خیلی ممنون Rosemary عزیز.
نمونه این دستگاه رو برای ساخت میتونین در تاپیک زیر ببینین:
www.felezjoo.com/viewtopic.php?f=21&t=387
توضیحات مفصل هم در طول اون تاپیک ارائه شده. البته اون دستگاه ایرادات جزئی زیادی داره و اگر بخوایم بصورت حرفه ای تر ازش جواب بگیریم نیاز به طراحی مجدد داره تا هم قدرت و هم ثبات و دقتش افزایش زیادی داشته باشه و بشه خیلی بهتر روش حساب کرد.
در کل بنده به نوبه خودم این مدل سیستم رو تایید میکنم و جواب میده. تنها اشکالش اپراتوری وقتگیر و کمی پر دنگ و فنگ هست که البته با تمرین فکر میکنم خیلی سریع تر از ردیاب میشه بهش مسلط شد و برای نقطه زنی خیلی بیشتر از یک فلزیاب میشه روش حساب کرد. چرا که هم یک سری از خطاهای فلزیابی رو نداره و هم عمق خیلی بیشتری رو میتونه بزنه و هم اینکه در تشخیص حفره عالی عمل میکنه که این از فلزیاب ساخته نیست.
بهرحال بنده منتظر نتایج تست واقعی جناب حمزه و همینطور سایر عزیزان هستم. پیشنهاد طراحی و ارائه نسخه پیشرفته تر و البته تصویری این دستگاه رو هم به آقا مجتبی دادم که اگر دوستان استقبال کنن و ایشون هم قبول کنه این کار رو بصورت یک پروژه نقطه زن خوب شروع کنیم.


سه شنبه 5 فروردین1393 - 4:34pm

تاریخ عضویت: یکشنبه 20 بهمن1392 - 1:08pm
پست: 29
پاسخ با نقل قول
جناب آقا حمید
خوشحالم که شما هم این سری از دستگاه های Resistivity رو تایید می کنید. در ارتباط با وقت گیر بودن این دستگاه ها البته اگر شما تصمیم داشته باشید یک منطقه وسیعی رو سرچ کنید و تازه بخواهید با این وسیله به وجود یک هدف در اون منطقه پی ببرید و بخواهید اون رو نقطه کنید بله درسته واقعا کار وقت گیر و حوصله بری هستش. اما من نظرم اینه که از این دستگاه صرفا جهت تایید مکان پیدا شده توسط 35 استفاده بشه . چون کار سرچ رو خود 35 انجام می ده و یک مکان با ابعاد محدود برای اپراتور مشخص می کنه. در نهایت با استفاده از این وسیله نیت ما حصول اطمینان از وجود بار در اون نقطه هستش. دوستان می دانند که این وسیله عمق هم بهشون میده. با استفاده از 4 پروب کار سرچ و عمق گیری انجام میشه و بسیار مناسب زمین های مرطوب هستش. اما حتما هدف شما باید عمق بالای نیم متر داشته باشه. به فلزات تازه دفن شده واکنش نداره. حتما باید فلز زیر خاک یون و مگنت لازم را داشته باشه تا توسط این دستگاه روئت بشه که اگر فلز در یک ظرف غیر عایق باشه و تماسی با خاک نداشته باشه توسط این سیستم یافت نخواهد شد. از نمونه مشابه این دستگاه هم اگزماینر که تصویر هم می ده و اکثر کاربران این دستگاه هم ازش راضی هستن.البته مدل هایی که من نام بردم جز ساده ترین نوع مقامت سنج ها هستن و مدل های پیشرفته اونها که توانایی تصویر دهی و آنالیز لایه های زمین رو دارن قیمت های بسیار بالایی دارن.
viewtopic.php?f=21&t=1402
طبق نظر آقا حمید هم می تونه به عنوان یک مکمل خوب در کنار 35 استفاده بشه.
انشاا.. که آقا حمزه و دوستان دیگر نظراتشون رو سریع تر به اشتراک بگذارن تا در صورت تایید و تمایل دوستان به داشتن این سیستم آقا حمید و آقا مجتبی با دلگرمی بیشتر رو طراحی و ساخت مدل تصویری آن اقدام کنن.


سه شنبه 5 فروردین1393 - 7:04pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 31 اردیبهشت1392 - 12:22am
پست: 484
پاسخ با نقل قول
سلام
به نظر من بهترین مکان برای دستگاه 35 یا 22 جهت واکنش خوب و ملموس آنتن ها، همون روی شکم هست، اصطلاحا رو کمر بسته بشه
تو این حالت انتهای دسته آنتنها(سطح پایین دسته ها) بین 5 تا8 سانت از دستگاه بالاتر و حدودا 10 تا 15 سانت نسبت به بدن ما جلو تر باشن عالی واکنش نشون می دن
سطح بالایی دسته ها تقریبا زیر سینه قرار میگیره، فاصله هم همون 30 تا 35 سانت مناسبه
دوستانی که امکانشو دارن می تونن تست کنن و حالشو ببرن
موفق باشید


سه شنبه 5 فروردین1393 - 7:20pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: چهارشنبه 31 اردیبهشت1392 - 12:22am
پست: 484
پاسخ با نقل قول
من یه تست جدید انجام دادم
دستگاه رادر فرکانس ازاد روی 86.15 قرار دادم، ولوم 10 و w0
با فرکانس متر دستگاه victor88c فرکانس 86 رو از خروجی دستگاه35 گرفتم
فرکانس دستگاه 35را روی 84.89 گذاشتم، از خروجی 85 گرفتم، میشه گفت رندش می کرد.
ولوم قدرت را از 10 کم کردم، تا 3 مقدار فرکانس خروجی تغییری نداشت اما ولوم زیر 3 که می اومد، خروجی صفر می شد! تو این حالت w مقدارش صفر بود.
دوباره ولوم را روی 10 قرار دادم تا با w کار کنم
با اولین تغییر در مقدار w، مقدار فرکانس خروجی صفر می شد!
یعنی از همون مقدار 1 برای w، فرکانس خروجی صفر می شد!
این کار رو برای فرکانسهای مختلف تست کردم، نتایج کاملا یکسان بودش.
ممنون میشم دوستان دیگه هم تست کنن که نتایج رو با هم مقایسه کنیم
موفق باشید.


سه شنبه 5 فروردین1393 - 8:14pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
ممنون explorer عزیز. اگر قرار بود بنده خروجی همچین ردیابی رو با مولتی متر و فرکانس متر معمولی تست کنم و تنظیم کنم که دیگه فاتحه کار دقت کلا خونده میشد! :D وگرنه این مولتی متر رو بنده هم دارم. خیر با فرکانس متر این مولتی متر بهیچ وجه نمیشه فرکانس درست خروجی این ردیاب رو اندازه گرفت و اصولا شکل موجش طوری نیست که با هیچ فرکانس متری مشخص بشه.
در خصوص نکته شما هم طبیعتا درسته چون وقتی ولوم قدرت رو کم میکنین به علت پایین اومدن تدریجی دامنه موج از حدی کمتر دیگه فرکانس متر نمیتونه فرکانس رو اندازه بگیره و صفر نشون میده! اکثر فرکانس مترهای معمولی به همین صورت هستن و حتما باید دامنه از حدی بالاتر باشه تا بتونه اندازه گیری کنه. در خصوص تغییر ولوم وزن هم باز درسته چون وقتی ولوم وزن روی مقداری غیر صفر باشه موج دیگری اضافه میشه و ترکیب پیچیده ای بوجود میاد که اصلا فرکانس متر نمیتونه تشخیص بده چه موجی هست و باید چطور اندازه گیری کنه! :D
شما اگر شک دارین خروجی دستگاهتون به نسبت تغییر ولوم قدرت درست کار میکنه ؛ باید از رنج ولتاژ AC استفاده کنین و ببینین ولتاژ از حداکثر تا خود 0 بدرستی کم و زیاد میشه یا نه.


سه شنبه 5 فروردین1393 - 10:19pm
استاد آثار شناسی
استاد آثار شناسی
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 25 تیر1392 - 6:36pm
پست: 639
پاسخ با نقل قول
سلام.مهندس حمید عزیز.
اگه بتونی نقطه زنی تضمینی یا وسیله ای برای تایید نفطه درکنار 35بسازی ،من آماده ی پیش خرید هستم.منتظریم



***به اندازه ی شناختمان ازدنیا ،بهره مندیم***


سه شنبه 5 فروردین1393 - 11:10pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت1392 - 3:21pm
پست: 962
پاسخ با نقل قول
سلام من یه جاروزدم تمومه فرکانس هایه ازادحدوده 300کیلویه جاقیچی میشامگنت هم 50 ولی مگنته 2::::::2متراونورترقیچی میشه هرکاری میکنم....عمقه مگنتم کمترازفلزهست وحجمش هم بیشتره....انتن خالی هم فقط میره سمته شمال به موازاته نقطه ش اندازه عمق قیچی میشه...به نظرتون چراقیچیه مگنت وفلزفاصله داره ؟؟؟؟واونورتره....


سه شنبه 5 فروردین1393 - 11:28pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 6 اردیبهشت1392 - 3:21pm
پست: 962
پاسخ با نقل قول
ببخشیداینم یادم رفت:وقتی قیچی میکنم سره نقطه 50 کیلووزن بیشتره ازشمال یاجنوبه نقطه وایمیسم ازچندمتری وزن میگیرم


سه شنبه 5 فروردین1393 - 11:32pm
استادیار
استادیار
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 24 اسفند1391 - 1:54pm
پست: 972
پاسخ با نقل قول
سلام
ولوم وزن چه کم باشه چه زیاد همیشه فرکانس در خروجی هست و قطع نمیشه حتی اگه دبیلیو 0 باشه
اما با افزایش w قدرت خروجی کمتر میشه و انتن سنگینتر حرکت میکنه بیشترین قدرت مربوط به w=0 هست



مابین انسانها چیزی نیست جز دیوارهایی که خودشان ساخته اند.


چهارشنبه 5 فروردین1393 - 12:08am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 6396 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 319 , 320 , 321 , 322 , 323 , 324 , 325 ... 640  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 62 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure