انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : پنج شنبه 12 مهر1403 - 8:07am



پاسخ به موضوع  [ 3618 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 39 , 40 , 41 , 42 , 43 , 44 , 45 ... 362  بعدی
 توباکس ساشو - قویترین فلزیاب جهان! 
نویسنده پیغام
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
ARASH05550 و jeyfa عزیز به انجمن خوش اومدین. :ymhug: آرش جان ممنون.
1- برد نهایی این توباکس همونطور که بارها گفته شده برای یک فلز 3 متری تا 10 متر هم امکانپذیره! میتونین خودتون مقایسه کنین که همچین بردی حتی با لوپ 2 در 2 با هیچ پالسی بدست نمیاد! یا اگر خیلی پالسی خوب و بهتر از دلتا باشه شاید برابری بکنه.
2- خیر کوئل ها باید از هم فاصله قابل ملاحظه داشته باشن تا این برد بدست بیاد. اصلا یکی از تکنیک های افزایش برد بیشتر همینه که فاصله لوپها رو بیشتر هم بکنیم!
3- هزینه ساخت خود مدار زیاد نیست شاید 50 تومن باشه اما با احتساب باطری و کویلها و جعبه و غیره و البته اسکلت بسته به سلیقه شما حداقل 200 در میاد.
4- این توباکس اصطلاحا از نوع تی آر هست که البته با فرکانس وی ال اف کار میکنه! توباکسها همشون یک جور نیستن. ضمنا حساسیت این توباکس برخلاف اکثر پالسی ها نسبت به مس و روی و طلا حتی طبق تست برخی دوستان از آهن هم بیشتر هست!!! پس جای نگرانی نیست.


چهارشنبه 8 خرداد1392 - 5:42pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 3 خرداد1392 - 12:14am
پست: 85
پاسخ با نقل قول
jey faجان سلام خوش اومدی
دوستان خسته نباشید
توی مدار مبدلی که مهندس حمید گذاشتن(برای استفاده در توباکس)در مورد سیم پیج توضیح دادن که باید با حلقه فریت ساخته شه.این سیم پیچ تو کجای مدار قرار میگیره؟؟؟ :ymblushing: :ymblushing: :ymblushing: من ساختمش اما روش یه مقدار چسب حرارتی زدم که یه مقدارهم روی حلقه چسبیده.به نظر شما مشکلی ایجاد نمی کنه؟
و همچنین پتانسیومتر 100کیلو گرفتم اما دسته نداره و پیچی هستش و همچنین ولوم معمولی 100 کیلو هم دارم (برای استفاده درمداربرای تغییر ولتاژ)به نظر شما چیکار کنم؟می تونم از ولوم استفاده کنم؟مرسی #:-s #:-s #:-s


چهارشنبه 8 خرداد1392 - 6:15pm
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
فرشاد جان اگر مطالب همون فایلها رو خوب مطالعه کنین کاملا مشخصه که ما دو تا سیم پیچ داریم! یکیش برای سیستم مبدل ولتاژ هست که خب روی فیبر مبدل جای سیم پیچ مشخصه! دستور ساختش هم واضح هست. استفاده از چسب هم برای محکم کردنش اتفاقا خوبه وگرنه این سیم پیچ بدلیل فرکانسی که داره یک صدای سوت هم از خودش تولید میکنه که هر چقدر شل تر باشه بیشتر میشه!
یک سیم پیچ هم بعنوان نویزگیر هست که قبل اینکه سیم خروجی مبدل به نقطه Vt وصل بشه باید سر راهش قرار بگیره تا نویز رو حذف کنه. مشخصات دقیقش مهم نیست. از 1.5 متر سیم نازک براش استفاده کنین مناسبه.
برای تغییر ولتاژ مبدل یک پتانسیومتر 100 کیلو در نظر گرفته شده. بنظر من همون پتانسیومتر بهتره. حالا اگر مولتی ترن هم باشه که باز دقیق تر هم هست. ولوم هم قابل استفادست ولی من توصیه نمیکنم. چون بسته به کیفیت ساخت شما اصولا تا یک جایی سیستم فرستنده به افزایش ولتاژ واکنش مثبت نشون میده و دیگه از اون حد بیشتر نباید باشه. پس لازم نیست بعدا مدام ولتاژ رو عوض کنین که نیاز به ولوم باشه! بخواین ثبات بیشتر باشه باید کمی هم ولتاژ رو کم کنین. با توجه به تجربه ای که تا الان بوده بنظر من بین 20 تا 26 ولت رنجی هست که میشه بخوبی ازش جواب گرفت.


چهارشنبه 8 خرداد1392 - 7:44pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 5 خرداد1392 - 12:06am
پست: 704
محل اقامت: iran
پاسخ با نقل قول
با تشکراز مدیریت بابت توضیحات خوبشون ،پس بنده اقدام میکنم برای خرید قطعات و تا انشاالله استارت کار رو بزنم برای موفقیت ،ناگفته نمونه بنده متولد تبریز اما بزرگ شده تهرانم البته از نوع پایین شهری (افسریه) کاری بود درخدمت همه دوستان انجمن هستم ،پس خوش باشید اما رک و رک زندگی کنید



خداوندا چرا؟؟؟
عزت به سگان دادی و نعمت به خران ؟؟؟گويا به تماشاى جهان آمده ايم!!!!!!


چهارشنبه 8 خرداد1392 - 11:26pm
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 3 خرداد1392 - 12:14am
پست: 85
پاسخ با نقل قول
دوستان خسته نباشید
من می خوام اگه امکانش باشه برا دستگاه یه چراغ کوچیک بزارم که هم روشن بودن دستگاه رو نشون بده و بیشتر هم به خاطر اینکه نورش به میتر بخوره برای کار در شب.اگه میشه راهنماییم کنید که چطور باید این کاروبکنم(1.مقاومت بایدبزارم؟چه مقاومتی؟باطریم 12 ولت 2200 میلی آمپر.2.بااین کار مشکل خاصی پیش نمیاد؟مرسی :)] :)] :)]


پنج شنبه 8 خرداد1392 - 2:35am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
بله فرشاد جان سوال خیلی خوبی کردین. من طرح جالبی برای این کار دارم!
شما میتونین یک ال ای دی سفید کوچک که به لیزری هم معروفه و در بازار فراوانه تهیه کنین. این ال ای دی رو میتونین به صورت ظریف کنار شیشه میتر جاسازی کنین یا بچسبونین. اگر راه داره شیشه رو باز کنین و از داخل بذارین سیمهاشو بکشین بیرون. میتونین هم سوراخ کنین. قسمت پایین عقربه خیلی مناسب هست. بطوری که ال ای دی به سمت عقربه و پس زمینه سفید میتر شما باشه. فقط مواظب باشین میتر خیلی حساس و ظریفه و به سیستم عقربش دست نزنین وگرنه ممکنه عیب بکنه! بنظر من خیلی خوب و قشنگ در میاد.
ال ای دی دو سیم کاتد یا منفی و آند یا مثبت داره. منفی رو که مستقیم به منفی باطری وصل میکنین. مثبت رو هم از طریق یک مقاومت 2.2 کیلو به مثبت باطری 12 ولتی وصل میکنین. فقط باید حواستون باشه این کار رو از طریق کلید اصلی دستگاه انجام بدین که وقتی دستگاه روشن میشه ال ای دی هم روشن بشه و موقع خاموش کردن ؛ ال ای دی هم خاموش بشه.


پنج شنبه 8 خرداد1392 - 2:48am
کاربر فعال
کاربر فعال
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 3 خرداد1392 - 12:14am
پست: 85
پاسخ با نقل قول
مهندس حمید بسیار عالی بود
دست گلتون دردنکنه.من همین الان امتحان کردم شیشه به راحتی با دوتا پیچ برداشته میشه @};- @};- @};-


پنج شنبه 8 خرداد1392 - 2:59am

تاریخ عضویت: پنج شنبه 2 خرداد1392 - 6:46am
پست: 14
پاسخ با نقل قول
با سلام
بنده تازه با انجمن شما آشنا شده ام واقعا انجمن خوبی دارید که همه اعضا جای تشکر دارد
بر حسب عادت قبل از اینکه مداری را بسازم با دقت شماتیک و طرح pcb را بررسی میکنم
در یک مورد طرحهای pcb دارای اشکال است .پایه های p4 (پتانسیومتر تنظیم حساسیت میتر) در شماتیک پایه وسط ولوم به پایه کناری وسپس به یکسر پایه های مقاومت های 25 و 30 و پایه 6 آی سی u6 وصل میشود و پایه کناری دیگر پتانسیومتر به پایه آند D5 وصل میشه ولی در طرح های pcb چه در اصلی و چه در طرح اصلاح شده اشتباه وصل شده .
چون پایه وسط به سمت پایه کناری که به D5 وصل است وصل شده
باتشکر


پنج شنبه 9 خرداد1392 - 8:51am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 5 خرداد1392 - 12:06am
پست: 704
محل اقامت: iran
پاسخ با نقل قول
سلام درمورد ‏PCB‏ انشاالله طرح اصلاح شده منظم و قشنگی رو طراحی کردم البته با اجازه اساتید که انشاالله براتون میزارم ،موفق باشید :p



خداوندا چرا؟؟؟
عزت به سگان دادی و نعمت به خران ؟؟؟گويا به تماشاى جهان آمده ايم!!!!!!


پنج شنبه 9 خرداد1392 - 11:42am
مدیر کل
مدیر کل

تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am
پست: 12778
پاسخ با نقل قول
ar135 عزیز به انجمن خوش اومدین.
ممنون از دقتی که به مدار و پی سی بی کردین. ولی خیال شما راحت باشه که از این اشکالات توی پی سی بی نیست! البته مطلبی که شما فرمودین کاملا درسته. ولی اگر یه مقدار آشنا تر به الکترونیک باشین متوجه میشین که این مساله عادی و متعارف هست. در تمام مداراتی که پتانسیومتر یا ولوم فقط از سیم وسط و کناریش استفاده میشه ؛ میشه سر وسط رو با سر کناری که استفاده نشده به هم وصل کرد و معمولا بهتره که این کار بشه. در اخرین فیبری که میبینین من به لحاظ اینکه سیم کشی اون قسمت کمی بهتر بشه این تغییر رو انجام دادم. طبیعتا توی شماتیک اندکی فرق داره که خودتون دقت کنین میبینین اصلا همونه و تاثیری هم توی کار نداره! :D
خوب بود شما که فرمودین دقت به مدار میکنین یه مقدار صحبتهای من و سایر دوستان رو هم بیشتر مطالعه میکردین تا متوجه میشدین این مدار جواب داده و فیبرش هم کوچکترین ایرادی از نظر درستی اتصالات نداره.


پنج شنبه 9 خرداد1392 - 1:42pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 3618 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 39 , 40 , 41 , 42 , 43 , 44 , 45 ... 362  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 25 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure