مهندس حمیدگرامی خیلی ممنون از بابت وقتی که میذارید و با حوصله پاسخگوی سوالات ما هستید.
در مورد بدنه همون طور که خدمت شما عرض کردم آزمایشی هست و برای تست صحت مدار ساختمش،بدنه اصلی رو در صورت درست کار کردن مدار با پی وی سی خواهم ساخت.در مورد اوپراتوری بنده تمام صفحات رو مطالعه کردم.چیزی که مشخصه اینه که هر کدوم از دوستان درک خودش رو از اوپراتوری داره و صرفا یک چیز مبنایی وجود نداره.در مورد ولوم ها هم کاملا میدونم که چی هستن. ولی یک سری سوالات جزیی هست که اگه شما و دوستان لطف کنید و پاسخ بدید
اون طور که با مطالغه صفحات متوجه شدم زاویه سیم پیچ فرستنده و گیرنده دقیقا 90 هست، و امتداد لوپ گیرنده باید دقیقا از وسط لوپ فرستنده بگذره. آیا صرفا میزان بودن زاویه کافیه یا باید فرستنده و گیرنده دقیقا نسبت به هم وسط باشن؟ (آخه تو بعضی از تو باکس ها فقط زاویه رعایت شده)
تو تست هایی که انجام دادم متوجه شدم وقتی زاویه لوپ فرستنده رو آروم آروم تغییر بدی، در حالت تنظیم کویل و دستگاه روشن البته، به یه نقطه میرسه تقریبا زاویه یه کم کمتر از 90 درجه که بوغ دستگاه در میاد و قطع هم نمیشه و عقربه هم میچسبه ته که با زدن دکمه ریست عقربه صفر میرسه و صدا قطع میشه.نظر شما چیه؟ چرا اینطوره؟
سوال بعدی من (البته با عرض شرمندگی
) این هست که کلید سه حالته تنظیم کویل و حالت جستجو، ارتباطش با میتر چی هست؟ در حالت جستجو دستگاه بنده میترش میره تا آخر ولی صدا نداره.البته نسبت به فلز واکنش نشون میده و با نزدیک کردن فلز از بالا به کویل گیرنده ، عقربه به صفر نزدیک میشه، ولی در هر صورت از صدا خبری نیست! در حالت تنظیم کویل عقربه رو صفره( بستگی به تنظیم بدنه داره) و اگه رو صفر نباشه با زدن دکمه فشاری میره رو صفر.آیا این عملکرد طبیعیه؟ البته از اونجایی که شما فرمودی (( باید در حالت تنظیم لوپ جوری لوپ فرستنده رو تنظیم کنین که درجه میتر به حداقل ممکن برسه)) یعنی در صورت تنظیم نبودن لوپ فرستنده عقربه میتر نباید صفر باشه. به نظر شما ممکنه این کلید سه حالته رو بر عکس وصل کرده باشم و حالت های تنظیم کویل و جستجو رو با هم اشتباه کرده باشم؟
در مورد ولوم بالانس زمین، در حالت جستجو با کم کردن این ولوم صدای دستگاه در میاد، آیا این عملکرد درسته؟
و در مورد کلید فشاری، استفاده از این کلید چه زمانی هست؟ وقتی در حالت نتظیم کویل هستیم باید استفاده کنیم یا وقتی در حالت جستجو هستیم؟ یا وقتی هر بار پیچ ولوم ها رو میچرخونیم باید استفاده کنیم؟ در کل این که فلسفه وجودی این کلید فشاری چی هست؟
بازم با عرض پوزش خدمت دوستان واساتید عزیز