انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : یکشنبه 4 آذر1403 - 3:48am



پاسخ به موضوع  [ 14 پست ]  برو به صفحه 1 , 2  بعدی
 اصل و اساس اسرار نظامی 
نویسنده پیغام
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: چهارشنبه 25 تیر1393 - 3:06pm
پست: 67
پاسخ با نقل قول
اصل و اساس اسرار نظامی

تا الان گفته نشده كه اصل و اساس اسرار نظامی چیه و از كجا امده....شكل ها و تفسیر اسرار نظامی رو دو تا لوح مسی نوشته شده كه 72 تا شكله كه حتما باید روی سنگ كشیده شده باشه یا سنگ رو به شكل اون تراشیده باشن (یعنی شكل های اسرار نظامی حتما جنسشون از سنگه)و با تفسیرهای خیلی دقیق و خود این سنگها كه روشون شكل هست حتما باید وزنشون بیشتر از صد من(300 كیلو) باشه تا كسی براحتی نتونه تكونش بده و حتما با ید نزدیك راههای اصلی و مالرو باشه و حداكثر فاصله شون از راه باید به اندازه ای باشه كه یه اسب سوار در حال گذر بتونه این اشكال رو ببینه و تشخیص بده و اینقدر دقیق و واضح هستن این اشكال كه اگه یه بچه 10 ساله تا پیرمرد 90 ساله ببیننش هردو یه چیز باید ببینن مثلا یكی نگه این خرسه یكی دیگه بگه گاوه!!! و حتما هم باید شكل هاكامل باشد.یعنی مثلا اگه سنگ خرگوش باشه باید دوتا چشم و دوتا گوش و یه دماغ و ....كامل داشته باشه ....اگه مثلا یه گوش نداشته باشه اون شكل اسرار نظامی نیست و مثلا تو رد پای آدم حتما باید هر پنج انگشت مشخص باشه اگه یه انگشت نداشته باشه اون شكل اسرار نظامی نیست و فلسفه اسرار نظامی بر میگرده به محدودیت های لجستیكی و پشتیبانی كه ارتش ها و پادشاهان تو لشكر كشی داشتن.مثلا یه پادشاهی از تبریز لشكر میكشید بره كابل جنگ .خب محدودیت ها نمیذاشت كه همه تجهیزات و خورد و خوراك و ...رو از تبریز ببرن كابل...میومدن چیكار میكردن ...در زمانی كه جنگ نبود درصدی از مالیات رو در نزدیكی راهها و مسیرهای اصلی و فرعی اون دوره تو نزدیكی شهرها و قصبه ها و روستاها دفن میكردن و یكی از شكلهای اسرار نظامی رو رو یه سنگ بزرگ و كوهی كه جنس محكمی داشته باشه می تراشیدند و تو جای مورد نظر میذاشتن و بار رو هم طبق فرمول اون شكل نزدیكش دفن میكردن ....تو زمانی كه جنگ میشد لشكر تو مسیر راهش به كابل به مقداری كه لازم داشت طبق فرمول شكلها بارها رو در میاوردن و سنگ و نشانه رو از بین میبردن و با اون بار سرباز اجیر میكردن و آذوقه و ادوات جنگی تهیه میكردن و تا به مقصد برسن تعداد لشكریان رو زیادتر كرده و تجهیزات جنگی و آذوقه مهیا میكردن ....و اما بعد از جنگ اگر پیروز میشدن درصدی از غنائم رو دوباره مثل قبل دفن میكردن ....بخاطر همینه كه اگه كسی شكلی از اسرار نظامی رو پیداه كنه و استاد خوبی راهنماییش كنه صددرصد موفق میشه...بیشترین فاصله ای كه بار از محل قرار گرفتن شكلها دارن مربوط به شكل شیر میشه كه تا 400 متر هم میرسه و برای هر كدوم از شكلها دلیل و فرمول خاصی وجود داره كه بسیار جالب و علمیه...مثلا تركیب اسرار رو داریم كه استاد باید بتونه مفهموم چند تا شكلی رو كه روی یه سنگ یا چند تا سنگ نزدیك به هم وجود داره تفسیر كنه تا محل دقیق بار رو پیدا كنه.............<<<<نكته مهم >>>>> خیلی از شكل ها هستن كه جزء این 72 تا شكل نیستند یا شرایط شكل های اسرار نظامی رو ندارن....این شكل ها و نشونه ها مربوط به شكلهایی میشه كه ازشون تو نسخه ها استفاده میشه.....

اهورا مزدا نگهبان شما



جانا حدیث حسنت در داستان نگنجد.....رمزی ز راز عشقت در صد زبان نگنجد

سودای زلف و خالت در هر خیال ناید.....اندیشه ی وصالت جز در گمان نگنجد

هرگز نشان ندادند از کوی تو کسی را.....زیرا که راه کوی ات اندر نشان نگنجد


جمعه 5 تیر1394 - 5:00pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: جمعه 17 خرداد1392 - 12:00pm
پست: 500
محل اقامت: کردستان
پاسخ با نقل قول
لطف میکنی اشکال این 72 شکل رو رسم کنی یا عکسش رو بزاری
ممنون



(( آیا خداوند برای بنده اش کافی نیست)){سوره زمر آیه 36}


جمعه 5 تیر1394 - 5:09pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 17 بهمن1392 - 3:19am
پست: 311
پاسخ با نقل قول
سلام
ممنون از توضیحات خوبتون ^:)^
این هفتاد و دو شکل رو هم میدونید چیا هستن؟
و اگه آره لطف میکنید توضیح بدید؟
ممنون



همه از مرگ میترسند...!
من از زندگیه سمج خودم!!!


جمعه 5 تیر1394 - 5:12pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: جمعه 23 اسفند1392 - 12:35pm
پست: 181
پاسخ با نقل قول
اللبته دوست من گنج پژوهی عرصه ایه که هرکسی در نقاط ایران میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه
با توجه به نیت گنج پزوهان که ابتدابه ساکن مادی هست و هدف بلاخره ارتقای علمی وهم مادیه وکمتر کسی به ارزش تاریخی و معنوی گنج میپردازه
پس لزوما حتما نباید دنبال اثار نضامی باشیم تا گنج خوبی دستما بیاد
مردم قدیم درست مثل ما خلاقیت هنر و......داشتن لذا ممکنه در یک سنگ نگاره خارج از اصرار نضامی اصلنم پر اپهت مثل شیریا لاکپشت نباشه ممکنه ضرف یا ابزاری یا هر شی باشه که بسیار هنر ورزانه تهیه شده باشه که ارزش پولی گنج مربوطه رو بیش از تصور بالا ببره
لذا عرصه گنج پژوهی یک هنره که فقط افرادی که اواره جنگل وبیابانن میتونن موفقبشن..../یاعلی


جمعه 5 تیر1394 - 6:10pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 خرداد1392 - 4:23pm
پست: 1227
پاسخ با نقل قول
Generator نوشته است:
اصل و اساس اسرار نظامی

تا الان گفته نشده كه اصل و اساس اسرار نظامی چیه و از كجا امده....شكل ها و تفسیر اسرار نظامی رو دو تا لوح مسی نوشته شده كه 72 تا شكله كه حتما باید روی سنگ كشیده شده باشه یا سنگ رو به شكل اون تراشیده باشن (یعنی شكل های اسرار نظامی حتما جنسشون از سنگه)و با تفسیرهای خیلی دقیق و خود این سنگها كه روشون شكل هست حتما باید وزنشون بیشتر از صد من(300 كیلو) باشه تا كسی براحتی نتونه تكونش بده و حتما با ید نزدیك راههای اصلی و مالرو باشه و حداكثر فاصله شون از راه باید به اندازه ای باشه كه یه اسب سوار در حال گذر بتونه این اشكال رو ببینه و تشخیص بده و اینقدر دقیق و واضح هستن این اشكال كه اگه یه بچه 10 ساله تا پیرمرد 90 ساله ببیننش هردو یه چیز باید ببینن مثلا یكی نگه این خرسه یكی دیگه بگه گاوه!!! و حتما هم باید شكل هاكامل باشد.یعنی مثلا اگه سنگ خرگوش باشه باید دوتا چشم و دوتا گوش و یه دماغ و ....كامل داشته باشه ....اگه مثلا یه گوش نداشته باشه اون شكل اسرار نظامی نیست و مثلا تو رد پای آدم حتما باید هر پنج انگشت مشخص باشه اگه یه انگشت نداشته باشه اون شكل اسرار نظامی نیست و فلسفه اسرار نظامی بر میگرده به محدودیت های لجستیكی و پشتیبانی كه ارتش ها و پادشاهان تو لشكر كشی داشتن.مثلا یه پادشاهی از تبریز لشكر میكشید بره كابل جنگ .خب محدودیت ها نمیذاشت كه همه تجهیزات و خورد و خوراك و ...رو از تبریز ببرن كابل...میومدن چیكار میكردن ...در زمانی كه جنگ نبود درصدی از مالیات رو در نزدیكی راهها و مسیرهای اصلی و فرعی اون دوره تو نزدیكی شهرها و قصبه ها و روستاها دفن میكردن و یكی از شكلهای اسرار نظامی رو رو یه سنگ بزرگ و كوهی كه جنس محكمی داشته باشه می تراشیدند و تو جای مورد نظر میذاشتن و بار رو هم طبق فرمول اون شكل نزدیكش دفن میكردن ....تو زمانی كه جنگ میشد لشكر تو مسیر راهش به كابل به مقداری كه لازم داشت طبق فرمول شكلها بارها رو در میاوردن و سنگ و نشانه رو از بین میبردن و با اون بار سرباز اجیر میكردن و آذوقه و ادوات جنگی تهیه میكردن و تا به مقصد برسن تعداد لشكریان رو زیادتر كرده و تجهیزات جنگی و آذوقه مهیا میكردن ....و اما بعد از جنگ اگر پیروز میشدن درصدی از غنائم رو دوباره مثل قبل دفن میكردن ....بخاطر همینه كه اگه كسی شكلی از اسرار نظامی رو پیداه كنه و استاد خوبی راهنماییش كنه صددرصد موفق میشه...بیشترین فاصله ای كه بار از محل قرار گرفتن شكلها دارن مربوط به شكل شیر میشه كه تا 400 متر هم میرسه و برای هر كدوم از شكلها دلیل و فرمول خاصی وجود داره كه بسیار جالب و علمیه...مثلا تركیب اسرار رو داریم كه استاد باید بتونه مفهموم چند تا شكلی رو كه روی یه سنگ یا چند تا سنگ نزدیك به هم وجود داره تفسیر كنه تا محل دقیق بار رو پیدا كنه.............<<<<نكته مهم >>>>> خیلی از شكل ها هستن كه جزء این 72 تا شكل نیستند یا شرایط شكل های اسرار نظامی رو ندارن....این شكل ها و نشونه ها مربوط به شكلهایی میشه كه ازشون تو نسخه ها استفاده میشه.....

اهورا مزدا نگهبان شما

سلام
به دور از توضیحات و شرح های دیگر به دو جمله اشاره میکنیم که در بالا پر رنگ شده اند. این دو مورد به دلایلی ساده اشتباه هستند . مورد اول به دلیل اینکه پنهان کننده دفینه به فکر این نبوده که بعد از هزار سال ما موردی رو ببینیم و به عینه چیزی رو ببینیم که او به وجود اورده و به قول معروف عاشق چشم و ابروی ما و دیگری نبوده. هرکس مالی پنهان کرده سعی کرده کسی از اسرارش باخبر نباشه حتی چه بسا نوکران و غلامان که در پنهان کردن چنین مواردی کمک دهنده بودند ولی در اخر محکوم به مرگ بودند برای لو نرفتن مکان!!! . پیدایش علامات در اسرار نظامی معطوف به خود زمان مربوطه بوده و نه اینده.
در اسرار نظامی موارد رو تابلو درست میکردند ولی حرفه ای نه طوری که همه کس به وجود اونها پی ببره و هر رهگذری اونها رو ببینه . چه بسیار مواردی که موجود هستند و بسیاری از کنار اونها گذر کردند ولی به وجود اونها پی نبردن . دقیق و به شکل خاصی بودن از همه طرف هم مطرح نبوده که مثلا شیری حتما از همه طرف مثل شیر باشه .وقتی صحبت از اسرار میکنیم باید به کلمه اسرار توجه کنیم . اسرار یعنی رموز یعنی موضوعاتی که همه کس از وجود اونها خبر نداشته باشه!!!
در مورد جمله دوم هم قاعده ای خاص و یکسان در پنهان کردن دفینه به عنوان متراژی در حداکثر وحداقل وجود نداره هر سلسله و مملکتی از قوانینی خاص متناسب با فرهنگ خودش استفاده میکرده که ممکن بوده تمام قوانین سلسله های پیشتر از خودش رو نقض کنه به عنوان مثال در بالا ذکر شده بیشترین فاصله برای شیر بوده که چهارصد متر بوده در حالی که فواصل یک کیلومتر به بالا هم مطرح بوده .
بدرود


جمعه 5 تیر1394 - 6:57pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: چهارشنبه 25 تیر1393 - 3:06pm
پست: 67
پاسخ با نقل قول
parsi نوشته است:
Generator نوشته است:
اصل و اساس اسرار نظامی

تا الان گفته نشده كه اصل و اساس اسرار نظامی چیه و از كجا امده....شكل ها و تفسیر اسرار نظامی رو دو تا لوح مسی نوشته شده كه 72 تا شكله كه حتما باید روی سنگ كشیده شده باشه یا سنگ رو به شكل اون تراشیده باشن (یعنی شكل های اسرار نظامی حتما جنسشون از سنگه)و با تفسیرهای خیلی دقیق و خود این سنگها كه روشون شكل هست حتما باید وزنشون بیشتر از صد من(300 كیلو) باشه تا كسی براحتی نتونه تكونش بده و حتما با ید نزدیك راههای اصلی و مالرو باشه و حداكثر فاصله شون از راه باید به اندازه ای باشه كه یه اسب سوار در حال گذر بتونه این اشكال رو ببینه و تشخیص بده و اینقدر دقیق و واضح هستن این اشكال كه اگه یه بچه 10 ساله تا پیرمرد 90 ساله ببیننش هردو یه چیز باید ببینن مثلا یكی نگه این خرسه یكی دیگه بگه گاوه!!! و حتما هم باید شكل هاكامل باشد.یعنی مثلا اگه سنگ خرگوش باشه باید دوتا چشم و دوتا گوش و یه دماغ و ....كامل داشته باشه ....اگه مثلا یه گوش نداشته باشه اون شكل اسرار نظامی نیست و مثلا تو رد پای آدم حتما باید هر پنج انگشت مشخص باشه اگه یه انگشت نداشته باشه اون شكل اسرار نظامی نیست و فلسفه اسرار نظامی بر میگرده به محدودیت های لجستیكی و پشتیبانی كه ارتش ها و پادشاهان تو لشكر كشی داشتن.مثلا یه پادشاهی از تبریز لشكر میكشید بره كابل جنگ .خب محدودیت ها نمیذاشت كه همه تجهیزات و خورد و خوراك و ...رو از تبریز ببرن كابل...میومدن چیكار میكردن ...در زمانی كه جنگ نبود درصدی از مالیات رو در نزدیكی راهها و مسیرهای اصلی و فرعی اون دوره تو نزدیكی شهرها و قصبه ها و روستاها دفن میكردن و یكی از شكلهای اسرار نظامی رو رو یه سنگ بزرگ و كوهی كه جنس محكمی داشته باشه می تراشیدند و تو جای مورد نظر میذاشتن و بار رو هم طبق فرمول اون شكل نزدیكش دفن میكردن ....تو زمانی كه جنگ میشد لشكر تو مسیر راهش به كابل به مقداری كه لازم داشت طبق فرمول شكلها بارها رو در میاوردن و سنگ و نشانه رو از بین میبردن و با اون بار سرباز اجیر میكردن و آذوقه و ادوات جنگی تهیه میكردن و تا به مقصد برسن تعداد لشكریان رو زیادتر كرده و تجهیزات جنگی و آذوقه مهیا میكردن ....و اما بعد از جنگ اگر پیروز میشدن درصدی از غنائم رو دوباره مثل قبل دفن میكردن ....بخاطر همینه كه اگه كسی شكلی از اسرار نظامی رو پیداه كنه و استاد خوبی راهنماییش كنه صددرصد موفق میشه...بیشترین فاصله ای كه بار از محل قرار گرفتن شكلها دارن مربوط به شكل شیر میشه كه تا 400 متر هم میرسه و برای هر كدوم از شكلها دلیل و فرمول خاصی وجود داره كه بسیار جالب و علمیه...مثلا تركیب اسرار رو داریم كه استاد باید بتونه مفهموم چند تا شكلی رو كه روی یه سنگ یا چند تا سنگ نزدیك به هم وجود داره تفسیر كنه تا محل دقیق بار رو پیدا كنه.............<<<<نكته مهم >>>>> خیلی از شكل ها هستن كه جزء این 72 تا شكل نیستند یا شرایط شكل های اسرار نظامی رو ندارن....این شكل ها و نشونه ها مربوط به شكلهایی میشه كه ازشون تو نسخه ها استفاده میشه.....

اهورا مزدا نگهبان شما

سلام
مطالبی که در برخی سایتها فرار داده میشوند ابتدا باید صحت مطالب مورد بررسی قرار داده شوند بعد در جهت نشر اون اقدام کرد. هرچند اطلاع رسانی به دیگران در حد امکان و توان پسندیده هست
مثال به دور از توضیحات و شرح های دیگر به دو جمله اشاره میکنیم که در بالا پر رنگ شده اند. این دو مورد به دلایلی ساده اشتباه محض هستند . مورد اول به دلیل اینکه پنهان کننده دفینه به فکر این نبوده که بعد از هزار سال ما موردی رو ببینیم و به عینه چیزی رو ببینیم که او به وجود اورده و به قول معروف عاشق چشم و ابروی ما نبوده. هرکس مالی داشته و پنهان میکرده سعی میکرده کسی از اسرارش باخبر نشه حتی چه بسا نوکران و غلامان که در پنهان کردن چنین مواردی کمک دهنده بودند ولی در اخر محکوم به مرگ بودند برای لو نرفتن مکان!!! . پیدایش علامات در اسرار نظامی معطوف به خود زمان مربوطه بوده و مسلما هیچ سلسله ای در صدد انبار کردن دفینه ها برای سلسله های بعدی و دورانها و قرنهای اینده نبوده . پس انتظار نداشته باشید علامات به وجود امده در دو هزار سال پیش و اکنون شبیه هم باشند به دلایل بسیاری که بر انها تاثیر گذار بوده اند دلایلی چون فرسایش اب و هوایی و بلایای طبیعی و .... .
در اسرار نظامی موارد رو تابلو درست میکردند ولی حرفه ای نه طوری که همه کس به وجود اونها پی ببره و هر رهگذری اونها رو ببینه . چه بسیار مواردی که موجود هستند و بسیاری از کنار اونها گذر کردند ولی به وجود اونها پی نبردن . دقیق و به شکل خاصی بودن از همه طرف هم مطرح نبوده که مثلا شیری حتما از همه طرف مثل شیر باشه .وقتی صحبت از اسرار میکنیم باید به کلمه اسرار توجه کنیم . اسرار یعنی رموز یعنی موضوعاتی که همه کس از وجود اونها خبر نداشته باشه!!!
در مورد جمله دوم هم قاعده ای خاص و یکسان در پنهان کردن دفینه به عنوان متراژی در حداکثر وحداقل وجود نداره هر سلسله و مملکتی از قوانینی خاص متناسب با فرهنگ خودش استفاده میکرده که ممکن بوده تمام قوانین سلسله های پیشتر از خودش رو نقض کنه به عنوان مثال در بالا ذکر شده بیشترین فاصله برای شیر بوده که چهارصد متر بوده در حالی که فواصل یک کیلومتر به بالا هم مطرح بوده و هست .
بدرود


البته شما استاد ما هستید اما اکثراین دفینه ها با رمز گشابیی همین علامتها و اسرار به دست اومده .ودرست این علایم رو برای اینکه ما به اونها دست پیدا کنیم نزاشتند اما با علم و کشف رازهای اونه بسیاری افراد به اونها دست پیدا کردند.در واقع هدف از درست کردن این علامتها و اسرار با این دقت و قرار دادن ان در محل عموم و حتی نامگزاری پر رمز و راز انها و در برخی مواقع ترسناک جلوه دادن ان محل نزد عوام مصون ماندن محل از خطر دزدان و اینکه محل تا سالیان دراز در حافظشون بمونه و خودشون یا فرزندانشون تو اینده بتونن ازش استفاده کنند البته اکثردفینه ها چون محل دفنشون حساب شده بوده فرزندان اون شخص هم اگر نیازی به اون نداشتند یه اون دفینه دست نمیزدند و تو جای خودش میموند



جانا حدیث حسنت در داستان نگنجد.....رمزی ز راز عشقت در صد زبان نگنجد

سودای زلف و خالت در هر خیال ناید.....اندیشه ی وصالت جز در گمان نگنجد

هرگز نشان ندادند از کوی تو کسی را.....زیرا که راه کوی ات اندر نشان نگنجد


جمعه 5 تیر1394 - 7:38pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 خرداد1392 - 4:23pm
پست: 1227
پاسخ با نقل قول
به هر حال از زحمات شما دوست عزیز سپاسگذاریم.
بدرود


جمعه 5 تیر1394 - 7:43pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: پنج شنبه 14 آبان1393 - 1:41am
پست: 207
پاسخ با نقل قول
سلام باز هم ممنون از مطالب مفید ی که قرار دادید ,ممنون میشم لطف کرده وبا تصاویر ومطالب رو کاملتر کنید ,یاحق


جمعه 5 تیر1394 - 10:48pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: چهارشنبه 25 تیر1393 - 3:06pm
پست: 67
پاسخ با نقل قول
اصولا دو نوع اثار در این علم مطرح اند.
اثار مربوط به نسخه واثار نطامی
اثار مربوط به نسخه در اکثر موارد میشه گفت که بطور قطع راجع بهش نمیشه نظر قطعی داد و از یک قانون خاص تبعیت نمی کنند و همیشه باید از روی خود نسخه تحلیل بشوند.
و اما اثار نظامی که اول باید بدونیم این اثار چی هستند.
اثار نظامی 72 تا نماد هستند که در قدیم توسط فرماندهان جنگی استفاده میشد و برای پنهان کردن غنایم جنگی و خراج و ....استفاده میشد و همیشه یک اصول کلی دارند و اگر شما بتونید یک اثر نظامی واقعی پیدا کنید میشه گفت خیلی به هدف نزدیک هستید.
تفسیر این 72 تا نماد هم که اکثرا نماد حیوانات اند و فقط روی سنگ تراشیده میشن یا سنگ رو بصورت اون شكل ها میتراشن و كل این آثار و تفسیرشون روی دو تا لوح مسی هستند.


حالا باید بدونیم اثر نظامی چیه و اگر اثر نظامی رو خوب تشخیص بدید راحث میتونید اون رو با اثر نسخه تمیز بدین.
و اما نشانه های اثر نظامی:
1-حتما حتما باید این اثر نظامی شما کامل باشه یعنی اگر حیوان شتر بود باید حتما پا و دست و دم و گوش و....داشته باشه و اگر دقیق و كامل نباشه اثر نظامی نیست و اینقدر با دقت درست شدن كه اگر یک بچه 10 ساله ببینه این اثر رو و یک پیرمرد 90 ساله هم ببینه بگه مثلا این فلان حیوونه.و باید شکل کاملا واضح باشه
2-حتما باید کنار راه مالرو باشه و حداكثر فاصله اش از راه مالرو به اندازه ای هست كه یک اسب سوار وقتی داره از راه رد میشه اونو واضح ببینه
3-حتما روی خاک قرار دارند و اصلا اثار نظامی زیر خاک قرار ندارند
4-باید از 100 من(300 کیلو)بیشتر باشه و نشه حرکتش داد و نوع جنس سنگ و محل قرار گرفتنش طوری تعیین میشه كه بادو بارون و زلزله هم نتونه تغییرشون بده یا جابجاشون كنه
5-تو تفسیر آثار نظامی باید به آثار دور و بر و نوع سنگ و تفاوتش با سنگ های اون منطقه و عوارض طبیعی (رودخونه و درخت و چشمه و ...) و عوارض ساخت بشر و زبان و فرهنگ اون منطقه توجه كرد
6-برای تفسیر اثار نظامی كه نزدیك هم یا باهم هستن باید به اسم منطقه و تركیب تفسیرهای مجموع اون آثار توجه كرد و باید خیلی فکرت رو به کار بندازی تا بتونی تحلیل کنی
7- اسم اون محلی كه آثار توش قرار گرفته برای تفسیر آثار نظامی مهمه و برای تفسیر و تحلیل نسخه خیلی مهمه

منبع ..//استاد ایراندوست



جانا حدیث حسنت در داستان نگنجد.....رمزی ز راز عشقت در صد زبان نگنجد

سودای زلف و خالت در هر خیال ناید.....اندیشه ی وصالت جز در گمان نگنجد

هرگز نشان ندادند از کوی تو کسی را.....زیرا که راه کوی ات اندر نشان نگنجد


شنبه 6 تیر1394 - 12:45pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: دوشنبه 19 خرداد1393 - 9:16am
پست: 1119
پاسخ با نقل قول
Generator نوشته است:
اصولا دو نوع اثار در این علم مطرح اند.
اثار مربوط به نسخه واثار نطامی
اثار مربوط به نسخه در اکثر موارد میشه گفت که بطور قطع راجع بهش نمیشه نظر قطعی داد و از یک قانون خاص تبعیت نمی کنند و همیشه باید از روی خود نسخه تحلیل بشوند.
و اما اثار نظامی که اول باید بدونیم این اثار چی هستند.
اثار نظامی 72 تا نماد هستند که در قدیم توسط فرماندهان جنگی استفاده میشد و برای پنهان کردن غنایم جنگی و خراج و ....استفاده میشد و همیشه یک اصول کلی دارند و اگر شما بتونید یک اثر نظامی واقعی پیدا کنید میشه گفت خیلی به هدف نزدیک هستید.
تفسیر این 72 تا نماد هم که اکثرا نماد حیوانات اند و فقط روی سنگ تراشیده میشن یا سنگ رو بصورت اون شكل ها میتراشن و كل این آثار و تفسیرشون روی دو تا لوح مسی هستند.


حالا باید بدونیم اثر نظامی چیه و اگر اثر نظامی رو خوب تشخیص بدید راحث میتونید اون رو با اثر نسخه تمیز بدین.
و اما نشانه های اثر نظامی:
1-حتما حتما باید این اثر نظامی شما کامل باشه یعنی اگر حیوان شتر بود باید حتما پا و دست و دم و گوش و....داشته باشه و اگر دقیق و كامل نباشه اثر نظامی نیست و اینقدر با دقت درست شدن كه اگر یک بچه 10 ساله ببینه این اثر رو و یک پیرمرد 90 ساله هم ببینه بگه مثلا این فلان حیوونه.و باید شکل کاملا واضح باشه
2-حتما باید کنار راه مالرو باشه و حداكثر فاصله اش از راه مالرو به اندازه ای هست كه یک اسب سوار وقتی داره از راه رد میشه اونو واضح ببینه
3-حتما روی خاک قرار دارند و اصلا اثار نظامی زیر خاک قرار ندارند
4-باید از 100 من(300 کیلو)بیشتر باشه و نشه حرکتش داد و نوع جنس سنگ و محل قرار گرفتنش طوری تعیین میشه كه بادو بارون و زلزله هم نتونه تغییرشون بده یا جابجاشون كنه
5-تو تفسیر آثار نظامی باید به آثار دور و بر و نوع سنگ و تفاوتش با سنگ های اون منطقه و عوارض طبیعی (رودخونه و درخت و چشمه و ...) و عوارض ساخت بشر و زبان و فرهنگ اون منطقه توجه كرد
6-برای تفسیر اثار نظامی كه نزدیك هم یا باهم هستن باید به اسم منطقه و تركیب تفسیرهای مجموع اون آثار توجه كرد و باید خیلی فکرت رو به کار بندازی تا بتونی تحلیل کنی
7- اسم اون محلی كه آثار توش قرار گرفته برای تفسیر آثار نظامی مهمه و برای تفسیر و تحلیل نسخه خیلی مهمه

منبع ..//استاد ایراندوست

ممنون دوست عزیز ولی اهورا مزداشو یادت رفت :D


شنبه 6 تیر1394 - 3:16pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 14 پست ]  برو به صفحه 1 , 2  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Aliavazpour و 235 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure