asadof نوشته است:
Amir.s.m نوشته است:
دوست عزیز امیدوارم در اجرای این کار موفق بشید
ممکنه محاسبات استاتیک پروازتون رو اینجا قرار بدید من ببینم چطور به این نتیجه رسیدید یک موتور 200 سی سی 4 زمانه میتونه هواپیما رو به پرواز دربیاره ؟؟؟
* اولین باره حجم و سیکل کاری موتور رو بعنوان اطلاعات پایه پیش نیاز کار میبینم .
احتمالا در جریان هستید پیش نیاز موتورهای هواپیمایی با موتورسیکلت چقدر فرق میکنه ؟
مثلا بنده به ضرص قاطع میتونم به شما اثبات کنم اگر بر فرض اون موتور 20 -30 اسبی مد نظرتون ( مجددا نیاز به محاسبات استاتیک پرواز اولیه داریم ) توان کافی برای ایجاد تراست مد نظر داشت وزن مجموعه انتقال قدرتش برای استفاده در هواپیما حداقل دو برابر خود موتور میشه
دوست عزیز ممنون از نظر شما خیلی خوشحال شدم پیگیری میکنید
شما میگید 20 یا 30 اسب جواب نمیده در حالی که نقشه تاکید میکنه 30 اسب بخار شما لطف کنید نقشه ای که گذاشتم رو دانلود کنید. تو صفحه اول نقشه سمت راست ذکر شده
من با 15 اسب بخار همین جا به شما قول میدم هواپیما رو با یه خلبان بلند کنم. حالا شما این فیلم رو مشاهده بفرمایید ببنید که کار نشد نداره ریاضیات همه جا نمی تونه کمک کننده باشه خصوصا ایرودنیامیک هواپیما که بیشتر تجربی هستش
در ضمن هواپیما رو هوا سر میخوره فکر کنم منظور شما هلی کوپتر باشه که باید موتور کل وزن رو بصورت عمود بلند کنه. البته رشته من هوا وفضا نیستش ولی تا حدودی مطالعه داشتم کتاب اقای صدرایی هم دارم ولی زیاد بهش توجهی نمیکنم
بیشتر عملی کار میکنم البته تا حدودی محاسبه
http://www.uplooder.net/files/d30f154d6e94799042565d96de123ffd/a51a7e00e0616edc23f820e0d9f8e7182041461__72141.rar.htmlدر ضمن فیلم پرواز این هواپیما تو ارتفاع بیشتر هم موجود هستش. این فیلم بیشتر برای تست بوده که موتورش از هوندا 200 سی سی چهار زمانه استفاده شده که فکر کنم 13 اسب بخار باشه مال بچه های بوشهر هستش اقای موسوی. پس شدنی هستش
دوست عزیز من از اساس متوجه نمیشم شما داری در مورد چی صحبت میکنی !
من نه صحبت از توان کردم که چند اسب باشه نه هنوز وارد بخش محاسبات پایه اش شدم .
فعلا برای ورود به این بخش که توان چقدر باید باشه خیلی زوده ....
از شما چند تا پارامتر استاتیک ساده خواستم شما بجای اعداد و ارقام از هر دری یه سخن گفتی بغیر از اونی که باید میگفتی.
کل دنیای فیزیکی که دور و برتون میبینید و میشناسید مطابق ریاضیات کار میکنه در مورد مقوله پرواز که سوای ریاضیات دقت محاسبات در حد چند رقم اعشار هم نیازه .
اگر قصد و پروژه شما اینه که با آزمون و خطا و دو تا فیلم و تخیلات در مورد آیرودینامیک یه چیزی سرهم کنید بلکه از زمین بلند بشه بنظر من وقت و هزینه و سلامتی اتون رو دارید بیهوده هدر میدید.
یه هواپیمای تجاری که چندین تیم مهندسی پشت پروژه طراحی تا ساختش بودن در شرایطی که هزاران ساعت تست و آزمون عملی استاندارد انجام داده و مجوز پرواز گرفته....
در جاییکه چند ده جلد راهنمای استفاده داره وقتی سیستم برای وزن کل حداکثر حدود 100 تنی طراحی شده با 200 -300 کیلو اضافه بار ( یعنی دو سه دهم درصد ) یا نمیتونه تیک آف کنه یا بعد از تیک آف اشتل میکنه.
من نمیدونم شما بدون داشتن اعداد و ارقام اولیه مثل وزن کل ... ضریب پسا ... نسبت لیفت به پسا ... نوع و مشخصات پراپلر و خیلی پارامترهای اولیه دیگه چطور دارید به بنده اطمینان میدین با یه موتور 15 اسب همه چیز حله! ( شما بغیر از میزان نیرو موارد خیلی مهمتری از پارامترهای موتور رو لازم داری تا فقط به یک جواب ساده برسی که این موتور میتونه هواپیما رو به مرز سرعت اولیه تیک آف برسونه یا نه )
یک سوال خیلی ساده
نمیدونم اون 230 کیلو رو از کجا بدست آوردید ...
ولی فرض میکنیم وزن کل اتون درست حساب شده .
میتونید بفرمایید چقدر تراست و در چه سرعت آستانه ای ( این سرعت آستانه هم طبق محاسبات ایرودینامیک که شما میفرمایید کارهاش رو انجام دادم باید در اومده باشه ) لازمه که این هواپیما از زمین بلند بشه ؟
جهت اطلاعتون از حدود اعداد و ارقام 230 کیلو میشه هم وزن این هواپیما
http://aviationtrivia.org/Starr-Bumble-Bee-II.php* این کوچکترین هواپیمای بال دو ردیفه دنیاست و میزان لیفت و درگ و مابقی پارامترهای محاسبات و اجرایی ایرودینامیکش مطمئن باشید از سیستمهای شخصی بدون محاسبات خیلی دقیقتر انجام شده .
وارد مقوله گشتاور مورد نیاز موتورش نمیشم با همین تک پارامتر مد نظر شما یعنی توان .... موتورش 85 اسبه .
85 اسب میشه نزدیک به 6 برابر توان درخواستی شما.
وقتی شما اینطور بدون اعداد و ارقام و محاسبات و البته عدم آشنایی با نمونه های هم وزن مطمئن میگی من با 15 اسب پروازش میدم بنده نوعی فقط یک نتیجه میتونم بگیرم !
دوست عزیز قوانین فیزیک کاری به بهانه و توجیهات ما نداره .
اون کار خودش رو انجام میده ...
اینه که بهتره پارامترهای استاتیک اولیه اتون رو بدست بیارید .
وقتی بدست آوردید اگر 15 اسب کفاف فقط تلفات اصطکاکی سیستم انتقال قدرت رو به تنهایی داد میتونید بگید راندمان انتقال قدرتمون خوب بوده