نویسنده |
پیغام |
پوریا
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: سه شنبه 14 خرداد1392 - 10:09am پست: 717
|
اسد جان به خدا شرمنده ام یعنی زدم تو سرم که یادم رفت تو این مدت نبودم انجمن.چرا پیام خصوصی ندادی برادر.دو سه بار اومده بودم ولی یادم رفت.برادر شما ابتدا مدل هواپیما رو با یونولیت درست میکنی.بعد با پارچه های فیبر کربن روی اون رو میپوشونی و بعد با رزین مخصوص و قلم مو روش میکشی تا خشک بشه بعد که خشک شد یونولیت ها رو در میاری.من یه مهندسی هست رفیقمه تو هوا فضاست الان ماموریت هست اومد حتما لینکت میکنم.پهباد های امریکایی هم با همین روش ساخته میشن.رادار گریز هم هست.
|
پنج شنبه 4 شهریور1395 - 11:18pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
پوریا نوشته است: اسد جان به خدا شرمنده ام یعنی زدم تو سرم که یادم رفت تو این مدت نبودم انجمن.چرا پیام خصوصی ندادی برادر.دو سه بار اومده بودم ولی یادم رفت.برادر شما ابتدا مدل هواپیما رو با یونولیت درست میکنی.بعد با پارچه های فیبر کربن روی اون رو میپوشونی و بعد با رزین مخصوص و قلم مو روش میکشی تا خشک بشه بعد که خشک شد یونولیت ها رو در میاری.من یه مهندسی هست رفیقمه تو هوا فضاست الان ماموریت هست اومد حتما لینکت میکنم.پهباد های امریکایی هم با همین روش ساخته میشن.رادار گریز هم هست. ممنونم داداش این حرفا چیه.چرا شرمنده؟ در مورد هواپیمای بنده تصمیم گرفته بودم اسکلت بدنه و روکش بدنه و بال رو از استیل 304 و الومینیوم نظامی 2024 استفاده کنم .ولی اگه روش بهتر از مورد من دارید.خوشحال میشم کمک کنید.ممنون از توجه شما. در ضمن با دوستم داریم یه هواپیمای دو نفره بدون کابین تفریحی میسازیم در فرصت مناسب عکسشو میذارم
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
شنبه 6 شهریور1395 - 3:50pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
https://t.me/joinchat/AAAAAAv7N1b3R0ZaSJghwwلینک گروه ساخت هواپیمای تک نفره مهندسین و متخصصان عزیز هم حضور دارند. علاقه مندان و اساتید این رشته میتونند تشریف بیارند.
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
یکشنبه 3 اردیبهشت1396 - 9:32pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
خوب دوستان بلاخره بعد مدتی تجزیه و تحلیل یه طرح خوب رو اماده کردم.و تصمیم گرفتم بسازم . در ضمن استراکچر کل هواپیما از چوب هستش.منظور قسمت بال و بدنه همه از چوب ساخته میشه. تو این مدت داشتم انواع تسها مثلا تستهای خمشی و پیچشی و کششی رو انواع چوبها انجام میدادم. و چند نوع چسب چوب خریدم تست کردم. که فعلا در حال حاضر به چسب چوب شمال رسیدم.میز کار هم اماده شد. در حال حاضر یکسری مشکلات هم وجود داره دارم حل میکنم.تو مراحل ساخت سعی میکنم عکس هم بذارم.در ضمن هر کسی انجین موتور سیکلت دوسیلندر دو زمانه داره برای فروش اعلام کنه
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
چهارشنبه 12 تیر1398 - 1:26pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
سلام 5عدد تخته سه لا با ضخامت 3 میل از مارک اندونزی خریدم. با تستی که انجام دادم دیدم نسبت به نوع چینی خیلی ضعیف هستش.چند روز پیش 3عدد رو به یک نجار فروختم چون به درد کارک نمیخوره. مجدد دو عدد نوع چینی اصلی خریدم البته یدونه کامل نبود.ولی باز از هیچی بهتر بود. در مورد اسکلت اصلی هواپیما هم از چوب صنوبر استفاده میکنم. تا به امروز موفق نشدم چوبی به طول 4.5 متر بدون گره پیدا کنم.باز هم دارم تلاش میکنم ببینم چی میشه.اگر همین وضعیت ادامه داشته باشه طرح رو عوض میکنم با فایبرگلاس میسازم خواستم گره رو بردارم به جاش چسب چوب و خاک اره بریزم توش و مقاومتش خیلی کم میشه و رو سازه تاثیر داره
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
چهارشنبه 19 تیر1398 - 2:22pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
عکس از میزکار و گارگاه من چوبها رو هم خریدم.دارم رو پروژه کار میکنم
سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
یکشنبه 22 تیر1398 - 12:24am |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
اگر دوستان تمایل دارند عکسهای بیشتری از مراحل ساخت بذارم و چنانچه علاقه ندارند.زمانی که بدنه اصلی اماده شد. و درصد کار تمام شد عکس میذارم این یک پروژه هواپیمای سرنشین دار تک نفره است.در حال ساخت میباشد سرعت استال 60 کیلومتر سرعت کروز 110 کیلومتر سرعت نهایی 150 کیلومتر در ساعت سقف پروازی ارتفاع 8 هزار پا میشه حدود 2500 هزار متر از سطح دریا
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
آخرین بار توسط asadof در یکشنبه 22 تیر1398 - 12:32am ویرایش شده است، در کل 1 بار ویرایش شده است.
|
یکشنبه 22 تیر1398 - 12:28am |
|
|
hoshyar191
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: سه شنبه 24 اردیبهشت1392 - 9:00am پست: 768
|
خسته نباشید.
علم گنج بزرگیست که با خرج کردن تمام نمی شود.
|
یکشنبه 22 تیر1398 - 12:32am |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
روش خم کردن چوب این چوب تو قسمت ستون هواپیما بکار میره
سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
یکشنبه 6 مرداد1398 - 11:21pm |
|
|
غضنفر
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: یکشنبه 28 دی1393 - 12:39pm پست: 1344
|
اسد جان خیلی عالیه کارت درسته انشالله به نتیجه مطلوب میرسی ....
خدايا مددی کن
|
دوشنبه 7 مرداد1398 - 9:06am |
|
|
|