انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : یکشنبه 4 آذر1403 - 1:36pm



پاسخ به موضوع  [ 26 پست ]  برو به صفحه 1 , 2 , 3  بعدی
 (شفا و درمان با تکیه بر قرآن و احادیث) توسط افشین1 
نویسنده پیغام
استاد علوم غریبه
استاد علوم غریبه
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین1392 - 3:21pm
پست: 2204
پاسخ با نقل قول
دوستان عزیز توی این تاپیک مسائل با موضوع (شفا و درمان با تکیه بر قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص)و ائمه اطهار(ع)) توسط آقا افشین مطرح و بحث میشه .
علاقمندان میتونن فعالیت خودشون رو در چهارچوب قوانین انجمن شروع کنن و از هرگونه تنش و نفاق دوری گزینن.

یاحق --- غقیائیل @};-



در این درگه
که گه کـَه کـُه و کـُه کـَه می شود ناگـه !

مشو غــّره به امـروزت
که از فــردا نِـه ای آگــه !

http://morvaridman.blogfa.com/


یکشنبه 5 آبان1392 - 9:29am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 19 شهریور1392 - 3:31am
پست: 320
پاسخ با نقل قول
(1)
اعوذ باالله من الشیطان الرجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌.(مدد یا شافی).
با سلام و ادب خدمت دوستان و برادران ایمانی @};-
در ابتدا تشکر میکنم که این "موضوع" اینجا ایجاد شده و از خداوند مسئلت دارم که همۀ انسانها را به نور خودش هدایت بده و از تاریکیهای جهل و خرافات نجات بده و جسم و روح ما را از پلیدیها و مریضیها شفا دهد.آمین. ^:)^
شفا، فقط در دست قدرت لایزال خداوند است و جز او هیچ موجودی توانایی شفا دادن را ندارد! فقط الله است که شافی و کافیست.و خداوند این امر را به هیچ انسانی تفویض نفرموده است!
خداوند در سورۀ اسراء آیۀ 82میفرماید: وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلاَّ خَسَاراً (82) و ما آنچه را براى مؤمنان مايه شفا (درمان) و رحمت است از قرآن نازل مى‏كنيم ، و [ لى ] ستمگران را جز زيان نمى‏افزايد. یعنی فقط الله،شفا را در قرآن و از طریق قرآن نازل میکند، نه از طریق انسانها ویا متخصصین علم پزشکی و غیره!. لطفا به این نکتۀ بسیار مهم و کلیدی توجه ویژه مبذول دارید!.
وقتی که از الله، صحبت میکنیم و ادعا میکنیم که خداوند متعال فرموده، فقط باید از قرآن دلیل بیاوریم والا هر دلیل و سندی، پوچ است و باطل. لطفا به این مهم توجه فرمایید!.
امام متقیان و مومنان، حضرت علی ع در خطبۀ 176 نهج البلاغه میفرمایند: آگاه باشید! کسی با داستن قرآن نیازی ندارد،و بدون قرآن بی نیاز نخواهد بود. پس درمان خود را از قرآن بخواهید، و در سختیها از قرآن یاری طلبید، که قرآن، درمان کنندۀ بزرگترین بیماریها، یعنی کفر و نفاق و گمراهی است.پس بوسیلۀ قرآن خواسته های خود را از خدا بخواهید، وبا دوستی قرآن به خدا روی آورید، و به وسیلۀ قرآن از خلق خدا چیزی نخواهید، زیرا وسیله ای برای تقرب بندگان به خدا، بهتر از قرآن وجود ندارد.آگاه باشید! که شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق میگردد. و ... .
بفرمایید دوستان! این هم کلام مولا علی ع! آیا خودش را مرجع شفا و توسل و شفاعت معرفی کرده؟؟؟!!! آیا انبیاء ویا اولیاء خداوند را مرجع شفا و توسل و شفاعت معرفی کرده ؟؟؟!!! خیر! بهیچ وجه!.
با توجه به اینکه قرآن در بین مسلمانان است و تحریف و تغییر هم نیافته ، و با وجود قرآن، نیازی به این فرمایشات امام علی ع نیست، لیکن برای تأکید و تحکیم ارادۀ مومنان، امام این سخنان را فرموده اند. و من هم به همین منظور این سخن را اینجا آوردم تا پند و نصیحتی باشد برای اهل تدبر!.
در مورد شفا، لطفا به لینک مقابل نیز میتوانید رجوع کنید viewtopic.php?f=27&t=1015&start=60 . مطالب کمی بیشتر توضیح داده شده است. در آینده نیز پستهایی در این مورد در قسمت مربوطه، ارائه خواهم داد.
لطفا دوستان با فلسفه بافی نیان بگن: چون فلانی مقرب درگاه خداست، پس قدرت داره! در پاسخ باید گفت : دلیل قرآنی ارائه نمایید که انسان شفا میده و یا قدرت شفا دادن به انسان تفویض شده! لطفا در این مورد دلیل یا دلایل صریح و روشن قرآنی بیارید که، امری یا تجویزی باشد! توجه کنید! امری یا تجویزی!.
البته انبیاء یه کارایی میکردن به اذن الله،آن هم به عنوان معجزه بود .اولا: انبیاء در زمانی که زنده بودند به اذن الله،اقدام به درمان میکردند و خداوند شفا را نازل میکرد.کما اینکه این کاررا هر مومن زنده ای نیز میتواند انجام دهد.دوم:آیا قرآن ذکر کرده که انبیاء،بعد از مرگشون هم قادر به این کار بودند و انجام میدادند؟ خیر.
لطفا از فلسفه بافی و مغلطه و توجیهات بلاوجه، جدا پرهیز کنید. یک یا چند آیه بیارید که از لحاظ معنی ظاهری و مفهوم با هم، یکی باشند!. دقت کنید!.
با سپاس و تجدید احترام @};-
در پناه الله کافی و شافی باشید. ^:)^ ^:)^ ^:)^



خواهی که خدا کار نکو با تو کند --------- ارواح ملائـک همـه رو بـا تو کـند
یا آنچه رضـای او در آنست بـکن --------- یا راضی شو هرآنچه او با تو کند

« شیخ ابوسعید ابوالخیر (ره) »


دوشنبه 6 آبان1392 - 9:18am
استاد علوم غریبه
استاد علوم غریبه
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین1392 - 3:21pm
پست: 2204
پاسخ با نقل قول
سلام دوستان
در ادامه فرمایشات افشین عزیز باید مطالبی رو در خصوص جاودانگی انسان عرض کنم :

ممکن است گفته شود تمام موارد مذکور در باب شفا، همگی در زمان حیات شخص (مثلا انبیا )صورت گرفته است ولی آنچه واقعیت مطلب است بیان میکنم:
برای اثبات قدم اوّل آن است که ثابت کنیم که اصالت انسان به روح است، و ثانياً اين روح با اين جهان ارتباط دارد.

اصالت روح

قرآن انسان را به دو گروه زنده و مرده تقسیم کرده است. امّا آيا زندگي يعني نفس کشيدن و هوا را فرو بردن و بيرون آوردن؟ نه، اين معني زندگي نيست، اينها براي ما شرايط زندگي است نه خود زندگي. زندگي يعني بينايي و توانايي. ما از آن جهت به خداوند تعالي«حي» مي گوييم که دانا و تواناي مطلق است، آثار حيات بر وجود مقدس او بار مي شود.[27]

در حقیقیت آنچه حیات حقیقی انسان را تشکیل می­دهد، چیزی غیر از تنفّس و تغذیه‌ی ایست که در سایر موجودات زنده متداول است. انسان در بین همه‌ی موجودات، قابلیّت دریافت حیات ویژه­ای را دارد که در سایه‌ی پاسخگویی به دعوت شریعت حاصل می­شود. خداوند در سوره‌ی انفال می­فرماید: : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ[28]-اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چون خدا و پيامبر شما را به چيزى فرا خواندند كه به شما حيات مى‏بخشد!

خداوند در این آیه، قرآن را عامل حيات و پيغمبر را حيات بخش و زنده کننده معرفي کرده است.

بنابراين زندگي ما به همين بدن مادي و حرکت قلب ما نيست، که در صورت از کار افتادن آن، خاتمه یابد بلکه زندگي و حیات حقیقی انسان به «روح» او وابسته است که با ایمان زنده می­شود و اصالت وی را تشکیل می­دهد و فناناپذیر است و حتی پس از بین رفتن بدن مادّی نیز در قادر است به حیات خود ادامه دهد.

این حقیقت را می­توان از آیاتی دیگر از قرآن نیز استفاده کرد از جمله‌ی این آیات شریفه که به آنها اشاره می­کنیم:

قُلْ يَتَوَفَّاكُم مَّلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ[29]- بگو:«فرشته مرگى كه بر شما گمارده شده جانتان را مى‏ستاند آنگاه به سوى پروردگارتان بازگردانيده مى‏شويد.»

لفظ «توفي» به معني ميراندن نيست، بکله به معني اخذ و گرفتن است. و تعبير اين آيه فقط آن وقت صحيح خواهد بود که واقعيت انسان همان روح باشد. بدن ما فقط لباسي است که بر روح پوشانيده شده است.[30]

سوره ي بقره آيه ي 154: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ- و كسانى را كه در راه خدا كشته مى‏شوند مرده نخوانيد بلكه زنده‏اند ولى شما نمى‏دانيد!

سوره ي يس آيه ي 25-27: إِنِّي آمَنتُ بِرَبِّكُمْ فَاسْمَعُونِ- قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ- بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ-(به همين دليل) من به پروردگارتان ايمان آوردم [اقرار] مرا بشنويد! [سرانجام به جرم ايمان كشته شد و بدو] گفته شد به بهشت درآى گفت اى كاش قوم من مى‏دانستند..... كه پروردگارم چگونه مرا آمرزيد و در زمره عزيزانم قرار داد!»

سوره ي آل عمران آيه ي 169: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ-(اي پيامبر!) هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند.

علامه مي فرمايند که مراد از «جنت» بهشت برزخ است نه بهشت آخرت.[31]

سوره آل عمران آيه ي 170: فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ-به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏اند شادى مى‏كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى‏شوند.

کلمه «فرح» ضد کلمه ي «حزن» است و کلمه «بشارت» و «بشري» به معناي هر خيري است که تو را خوشحال کند، و کلمه «استبشار» به معناي اين است که در طلب اين باشي که با رسيدن خبري و بشارتی خرسندي کني و معناي جمله اين است که کشته شدگان در راه خدا هم از نظر رسيدن خودشان به فضل خدا و ديدن آن فضل خوشحالي مي کنند و هم در طلب اين خبر خوش هستند که رفقاي عقب مانده شان نيز به اين فضل الهي رسيدند، و آنها نيز خوفي و اندوهي ندارند.

از اين بيان روشن مي شود که کشته شدگان در راه خدا از وضع مؤمنين برجسته که هنوز در دنيا باقي مانده اند خبر دارند.[32]
یاحق --- غقیائیل



در این درگه
که گه کـَه کـُه و کـُه کـَه می شود ناگـه !

مشو غــّره به امـروزت
که از فــردا نِـه ای آگــه !

http://morvaridman.blogfa.com/


دوشنبه 6 آبان1392 - 11:17am
استاد علوم غریبه
استاد علوم غریبه
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین1392 - 3:21pm
پست: 2204
پاسخ با نقل قول
حالا که ثابت شد که اصالت انسان بر روحش است و مرگ فقط يک انتقالي است از يک دنيا به دنياي ديگر، بايت ثابت کنيم که ارتباطي بين افراد آن دنيا و اين دنيا هست تا بتوانيم آنها را به عنوان وسيله استفاده کنيم.

ارتباط گذشتگان با اين دنيا

در قرآن آيات زيادي هست که نشان مي دهد که انبياء ما با اين جهان ارتباط داشته اند.
1. پيامبران با ارواح گذشتگان سخن می­گویند

حضرت صالح با ارواح قوم خويش سخن مي گويد. در آيات 77-79 سوره ي اعراف آمده:فَعَقَرُواْ النَّاقَةَ وَعَتَوْاْ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِمْ وَقَالُواْ يَا صَالِحُ ائْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِن كُنتَ مِنَ الْمُرْسَلِينَ- فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُواْ فِي دَارِهِمْ جَاثِمِينَ- فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالَةَ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ وَلَكِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ-پس آن ماده‏شتر را پى كردند و از فرمان پروردگار خود سرپيچيدند و گفتند اى صالح اگر از پيامبرانى آنچه را به ما وعده مى‏دهى براى ما بياور!» آنگاه زمين‏لرزه آنان را فرو گرفت و در خانه هايشان از پا درآمدند. پس [صالح] از ايشان روى برتافت و گفت اى قوم من به راستى من پيام پروردگارم را به شما رساندم و خير شما را خواستم ولى شما [خيرخواهان و نصيحتگران] را دوست نمى‏داريد.!»

آيه نخست حاکي است که آنان هنگامي که زنده بودند از او عذاب الهي را درخواست کردند، آيه دوم حاکي است که عذاب الهي را در خواست کردند، و آيه ي سوم حاکي است که حضرت- صالح پس از مرگ و نابودي آنان، با آنها سخن مي گويد.

حضرت شعيب با ارواح گذشتگان سخن مي گويد: فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُواْ فِي دَارِهِمْ جَاثِمِينَ، الَّذِينَ كَذَّبُواْ شُعَيْبًا كَأَن لَّمْ يَغْنَوْاْ فِيهَا الَّذِينَ كَذَّبُواْ شُعَيْبًا كَانُواْ هُمُ الْخَاسِرِينَ، فَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ يَا قَوْمِ لَقَدْ أَبْلَغْتُكُمْ رِسَالاَتِ رَبِّي وَنَصَحْتُ لَكُمْ فَكَيْفَ آسَى عَلَى قَوْمٍ كَافِرِينَ[33]-پس زمين‏لرزه آنان را فرو گرفت و در خانه‏هايشان از پا درآمدند. كسانى كه شعيب را تكذيب كرده بودند گويى خود در آن [ديار] سكونت نداشتند كسانى كه شعيب را تكذيب كرده بودند خود همان زيانكاران بودند! پس [شعيب] از ايشان روى برتافت و گفت اى قوم من به راستى كه پيامهاى پروردگارم را به شما رسانيدم و پندتان دادم ديگر چگونه بر گروهى كه كافرند دريغ بخورم؟!»

پيامبر ما نيز با ارواح انبيا صحبت مي کند در آيه ي 45 سوره ي زخرف آمده است: وَاسْأَلْ مَنْ أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رُّسُلِنَا أَجَعَلْنَا مِن دُونِ الرَّحْمَنِ آلِهَةً يُعْبَدُونَ، و از رسولان ما كه پيش از تو گسيل داشتيم جويا شو آيا در برابر [خداى] رحمان خدايانى كه مورد پرستش قرار گيرند مقرر داشته‏ايم؟
یاعلی مدد --- غقیائیل
@};-



در این درگه
که گه کـَه کـُه و کـُه کـَه می شود ناگـه !

مشو غــّره به امـروزت
که از فــردا نِـه ای آگــه !

http://morvaridman.blogfa.com/


دوشنبه 6 آبان1392 - 11:19am
استاد علوم غریبه
استاد علوم غریبه
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 10 فروردین1392 - 3:21pm
پست: 2204
پاسخ با نقل قول
سلام مجدد دوستان
پس اینکه بگوییم:
اولا: انبیاء در زمانی که زنده بودند به اذن الله،اقدام به درمان میکردند و خداوند شفا را نازل میکرد.کما اینکه این کاررا هر مومن زنده ای نیز میتواند انجام دهد.
دوم:آیا قرآن ذکر کرده که انبیاء،بعد از مرگشون هم قادر به این کار بودند و انجام میدادند؟
طبق مصادیق قرآنی بالا میبینیم در واقع مرگی برای انسان وجود نداره و انسان جاودان هست و فقط از عالم مادی با تهی کردن قالب مادی جسم به عالمی فراتر میرود.
نهایتا اگر بگوییم شفا در زمان زندگی پیامبران و امامان ممکن بوده و در حالت فوت یا شهادت ایشان دیگر ممکن نیست پس چگونه هزاران مریض در مشهد مقدس-کربلا-نجف و ... در جوار بارگاه ایشان شفا میابند ؟
پس سخن کوتاه : الناس نیام فاذا موت فانتبه
یا علی مدد --- غقیائیل
@};-



در این درگه
که گه کـَه کـُه و کـُه کـَه می شود ناگـه !

مشو غــّره به امـروزت
که از فــردا نِـه ای آگــه !

http://morvaridman.blogfa.com/


دوشنبه 6 آبان1392 - 11:25am
مدیر سایت
مدیر سایت

تاریخ عضویت: دوشنبه 20 اسفند1391 - 1:39am
پست: 4002
پاسخ با نقل قول
ماشاالله به برادران مومن ، موفق باشید عزیزان @};-



آدم‌های بزرگ،
برای موفقیت دیگران تلاش می‌کنند؛

آدم‌های عادی،
موفقیت دیگران رو تماشا می‌کنند؛

آدم‌های کوچیک،
با حرف زدن پشت سر آدم‌های موفق،
بهشون حسودی می‌کنند!


دوشنبه 6 آبان1392 - 11:54am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: چهارشنبه 1 خرداد1392 - 4:23pm
پست: 1227
پاسخ با نقل قول
[quote="مهدی"]ماشاالله به برادران مومن ، موفق باشید عزیزان @};-
[/quote
:YMPEACE:


دوشنبه 6 آبان1392 - 12:00pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: شنبه 19 مرداد1392 - 11:52am
پست: 296
محل اقامت: همه ايران سراي من است
پاسخ با نقل قول
احسنت استاد بيناي عزيز واقعا كه انسان بينايي هستي.



هيچ چيز نميتونه جلو اراده وپشتكار رو بگيره حتي كوه هم جلوی ارداه و پشتکار سر خم ميكنه


چهارشنبه 8 آبان1392 - 8:33am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: سه شنبه 19 شهریور1392 - 3:31am
پست: 320
پاسخ با نقل قول
(2)
اعوذ باالله من الشیطان الرجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌.(مدد یا هادی).
موضوع: تشکر از آقا مهدی
آقا مهدی نوشته:
ماشاالله به برادران مومن ، موفق باشید عزیزان @};-
:ymhug: :ymhug: :-BD :-BD
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
خداوند در قرآن میفرماید: مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّکُمْ وَ کُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً مَا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي کُنْتَ أَنْتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَ أَنْتَ عَلَى کُلِّ شَيْ‌ءٍ شَهِيدٌ (117) (حضرت عیسی به الله گفت): جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [ چيزى ] به آنان نگفتم ; [ گفته‏ام ] كه : خدا ، پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد ، و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم ; پس چون روح مرا گرفتى و کُشتی، تو خود بر آنان نگهبان بودى ، و تو بر هر چيز گواهى . ( مائده،117)
یعنی: حضرت عیسی ع به خدا میگوید: از زمانی که وفات کردم، دیگر از این دنیا بیخبرم،ای خدا فقط الله تویی که شاهد همه چیزی. و حضرت عیسی ع از این دنیا کاملا بی خبر است!. بنده سعی میکنم مطالبم را بسیار ساده و همه فهم ارائه بدم تا تکلف و مشکلی در فهم برای کسی نباشد.
با تشکز از آقا مهدی و سایر دوستان @};-
همۀ شما را به الله کافی میسپارم. ^:)^



خواهی که خدا کار نکو با تو کند --------- ارواح ملائـک همـه رو بـا تو کـند
یا آنچه رضـای او در آنست بـکن --------- یا راضی شو هرآنچه او با تو کند

« شیخ ابوسعید ابوالخیر (ره) »


چهارشنبه 8 آبان1392 - 3:26pm
کاربر فعال
کاربر فعال

تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 اردیبهشت1392 - 10:18pm
پست: 79
پاسخ با نقل قول
افشین1 نوشته است:
(2)
اعوذ باالله من الشیطان الرجیم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌.(مدد یا هادی).
موضوع: تشکر از آقا مهدی
آقا مهدی نوشته:
ماشاالله به برادران مومن ، موفق باشید عزیزان @};-
:ymhug: :ymhug: :-BD :-BD
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
خداوند در قرآن میفرماید: مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّکُمْ وَ کُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً مَا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي کُنْتَ أَنْتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَ أَنْتَ عَلَى کُلِّ شَيْ‌ءٍ شَهِيدٌ (117) (حضرت عیسی به الله گفت): جز آنچه مرا بدان فرمان دادى [ چيزى ] به آنان نگفتم ; [ گفته‏ام ] كه : خدا ، پروردگار من و پروردگار خود را عبادت كنيد ، و تا وقتى در ميانشان بودم بر آنان گواه بودم ; پس چون روح مرا گرفتى و کُشتی، تو خود بر آنان نگهبان بودى ، و تو بر هر چيز گواهى . ( مائده،117)
یعنی: حضرت عیسی ع به خدا میگوید: از زمانی که وفات کردم، دیگر از این دنیا بیخبرم،ای خدا فقط الله تویی که شاهد همه چیزی. و حضرت عیسی ع از این دنیا کاملا بی خبر است!. بنده سعی میکنم مطالبم را بسیار ساده و همه فهم ارائه بدم تا تکلف و مشکلی در فهم برای کسی نباشد.
با تشکز از آقا مهدی و سایر دوستان @};-
همۀ شما را به الله کافی میسپارم. ^:)^

سلام
جناب افشین من با شما موافق نییستم
مهمترین مشکل سخن شما این است که عیسی زنده هست و تو براساس تفسیری از خودت گفتی عیسی مرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس حال گوش کن

در قرآن کریم می فرماید:

” [یاد کنید] هنگامى که خدا فرمود: اى عیسى! من تو را [از روى زمین و از میان مردم‏] بر مى‏گیرم، و به سوى خود بالا مى‏برم، و از بودن در میان اجتماع آلوده کافران پاک مى‏کنم‏”.[۱]

باید دانست که “توفی” از ماده “وفی” بوده و در معانی متعددی از آن استفاده می شود، از جمله “مردن”، “گرفتن”، “تکمیل کردن”و…[۲]. در این راستا، عمل به عهد و پیمان را نیز وفا می گویند که به معنای تکمیل کردن و انجام دادن آن است و از این رو اگر کسی طلبش را از دیگری به طور کامل بگیرد در زبان عرب می گویند: “توفی دینه”.

مجمع البحرین که یکی از کتب لغوی است، در توضیح این آیه آورده است: “أی مستوف أجلک، و معناه إنی عاصمک من أن تصلبک الکفار و مؤخرک إلى أجل أکتبه لک و ممیتک حتف أنفک لا قتلا بأیدیهم و رافعک إلى سمائی”. یعنی (ای عیسی) من اجل تو را استیفاء می کنم و معنایش آن است که تو را از گزند کافران حفظ می کنم، تا نتوانند تو را به صلیب بیاویزند و مرگ تو را تا اجل طبیعی که برایت نوشته شده است به تأخیر می اندازم.[۳]

بنابراین، واژۀ “توفی”، گرچه می تواند به معنای مرگ هم باشد چنان که در بعضی از آیات نیز به همین معنا آمده است،[۴] اما لزوماً به این معنا نیست، بلکه آیاتی وجود دارند که معنای دیگری را از این واژه ارائه می کنند، از جمله، این آیه: “وَ هُوَ الَّذی یَتَوَفَّاکُمْ بِاللَّیْلِ وَ یَعْلَمُ ما جَرَحْتُمْ بِالنَّهارِ ثُمَّ یَبْعَثُکُمْ فیهِ لِیُقْضى‏ أَجَلٌ مُسَمًّى ثُمَّ إِلَیْهِ مَرْجِعُکُمْ ثُمَّ یُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُون”؛‏[۵] او کسى است که شبانگاهان روح شما را به وقت خواب مى‏گیرد، و آنچه را در روز [از نیکى و بدى‏] به دست مى‏آورید مى‏داند سپس شما را در روز [با برگرداندن روح به جسمتان از خواب‏] بر مى‏انگیزد تا اجل مُعّین سر آید … .

مطمئناً، عبارت “یتوفاکم” در این آیه به معنای مرگ نبوده، بلکه به معنای خواب شبانگاهی است که در هر شبانه روز تکرار می شود! و قبض روح را به گونه ای دیگر، در خواب نیز می توان مشاهده کرد و بر همین اساس، نباید آیۀ موجود در پرسش را نشانی قطعی از مرگ عیسی (ع) تلقی کرد، اما در مورد این که سرانجام عیسی (ع) چه بوده، نکاتی قابل مطالعه است:

۱٫ مسیحیان معتقدند که ایشان به دار آویخته شده و به دست دشمنانش کشته شده، اما قرآن صراحتاً این نوع از مرگ ایشان را منتفی دانسته است: “وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ ….وَ ما قَتَلُوهُ یَقینا”.[۶]

۲٫ قرآن هر چند کشته شدن عیسی (ع) را انکار کرده است، اما هیچ آیه ای در آن نمی یابیم که به صراحت اعلام نماید که ایشان به گونۀ دیگر نیز وفات نیافته و اکنون زنده است.

۳٫ آیاتی چون آیۀ ۵۵ آل عمران و نیز آیۀ ۱۱۷ سورۀ مائده وجود دارند که اگرچه نمی توان از آنها به صورت قطعی، مرگ این پیامبر بزرگ را استنباط کرد، اما نشانگر آن هستند که ارتباط کنونی ایشان با جهان مادی، متفاوت از ارتباطشان در زمان حضور مستقیم در میان پیروانشان است.

۴٫ روایات فراوانی در کتاب های معتبر شیعیان و اهل سنت وجود دارد که زنده بودن عیسی (ع) را اعلام می کند و ما حتی اگر نتوانیم آیۀ صریحی از قرآن در این مورد بیابیم، می توانیم با استفاده از این روایات، به حیات ایشان پی ببریم. به دو مورد از این روایات توجه فرمایید:

۱-۴٫ قال رسول الله (ص) للیهود: “أن عیسى لم یمت و أنه راجع إلیکم قبل یوم القیامة”؛[۷] پیامبر (ص)، خطاب به یهودیان فرمودند که عیسی نمرده و قبل از روز قیامت به میان شما بازخواهد گشت.

۲-۴٫ قال رسول الله (ص): “… و من ذریتی المهدی إذا خرج نزل عیسى ابن مریم لنصرته فقدمه و صلى خلفه”؛‏[۸] پیامبر فرمودند: و مهدی از دودمان من است که هر گاه ظهور کند، عیسی بن مریم برای یاری او حاضر شده و در پی او نماز خواهد گزارد.

[۱] آل عمران، ۵۴، ترجمۀ انصاریان.
[۲] ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۵،ص ۳۹۸ و ۳۹۹، چاپ اول، نشر ادب، حوزه، قم، ۱۴۰۵٫
[۳] مجمع البحرین، ج‏۱، ص ۴۴۴،اده “وفی”، کتابفروشی مرتضوی، تهران، ۱۳۷۵ ش.
[۴] نساء، ۹۷؛ محمد، ۲۷؛ یونس، ۴۶؛ سجده، ۱۱٫
[۵] انعام، ۶۰٫
[۶] نساء، ۱۵۷٫
[۷] ابن ابی حاتم، تفسیر القرآن العظیم، ج ۴، ص ۱۱۱۰، ح ۶۲۳۲، مکتبة نزار الصطفی الباز، عربستان سعودی، ۱۴۱۹ هـ ق.
[۸] شیخ صدوق، الامالی، ج ۱، ص ۲۱۸، انتشارات کتابخانۀ اسلامیه، تهران، ۱۳۶۲ هـ ش.


آخرین بار توسط دستان در چهارشنبه 8 آبان1392 - 6:45pm ویرایش شده است، در کل 1 بار ویرایش شده است.

جناب افشین شما چرا ایات قران رو من دراوردی معنا میکنید و تفسیر کی معنای این ایه اینه که ان زمان که روح مرا گرفتی و کشتی و......... کی تفسیر این ایه این است که عیسی گفته من از دنیا رفتم از همه چیز بیخبرم مطالب شما برای همه قابل هضم هست ولی مطالب شما از ب



چهارشنبه 8 آبان1392 - 3:52pm
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 26 پست ]  برو به صفحه 1 , 2 , 3  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 15 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure