نویسنده |
پیغام |
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
عکس قسمتی از موتور
سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
شنبه 4 اردیبهشت1395 - 5:55pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
با محاسباتی که انجام دادم اگه این موتور رو Conversion کنم باید حدود 110 کیلو تراست بده که با توجه به وزن خودم و هواپیما بسیار عالی هستش که تو ارتفاع 5هزارپا هم راحت جواب میده البته باید موتور و ملخ مناسبش رو اماده کنم شروع کنم تست بگیرم ببینم چقدر تراست میده سعی میکنم فیلم ازمایش تست رو هم بذارم
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
شنبه 4 اردیبهشت1395 - 6:01pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
مقدار گام و قطر ملخ در گرفتن نتیجه بهتر خیلی مهمه
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
شنبه 4 اردیبهشت1395 - 6:03pm |
|
|
پوریا
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: سه شنبه 14 خرداد1392 - 10:09am پست: 717
|
مهندس اگر بتونی از سازه ای استفاده کنی که بسیار سبک باشه اونوقت موتور کوچکتر هم جواب میده.میتونم بهت بگم چطوری بدنه هواپیما رو با وزن 20 کیلو بسازی اون هم به محکمی فولاد.
|
دوشنبه 5 اردیبهشت1395 - 12:28am |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
پوریا نوشته است: مهندس اگر بتونی از سازه ای استفاده کنی که بسیار سبک باشه اونوقت موتور کوچکتر هم جواب میده.میتونم بهت بگم چطوری بدنه هواپیما رو با وزن 20 کیلو بسازی اون هم به محکمی فولاد. سلام ممنون میشم اگه اطلاعتی در این مورد دارید راهنمایی بفرمایید.اتفاقا برای همین تایپیک زدم.تا از نظر شما دوستان استفاده کنم.من فکر کنم نظر شما در مورد کامپوزیت باشه ولی باز منتظرم ببین ایده شماچی هستش.
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
دوشنبه 6 اردیبهشت1395 - 3:48am |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
پوریا نوشته است: مهندس اگر بتونی از سازه ای استفاده کنی که بسیار سبک باشه اونوقت موتور کوچکتر هم جواب میده.میتونم بهت بگم چطوری بدنه هواپیما رو با وزن 20 کیلو بسازی اون هم به محکمی فولاد. اقا چی شد؟ منتظر این خبر خیلی مهم هستم!!! چون با این روش شما رو رو هوا میزنند.یعنی کافیه خبر به گوش اوباما برسه درخواست پناهندگی شما سه سوته اماده هستش البته اگه دوست داشتید. برید امریکا
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
چهارشنبه 28 اردیبهشت1395 - 1:53am |
|
|
حمید
مدیر کل
تاریخ عضویت: یکشنبه 19 اسفند1391 - 2:43am پست: 12787
|
تنها ماده ای که میتونه به اندازه فولاد سخت و از آلومینیوم هم سبک تر باشه فیبر کربن هست. در واقع حجم ثابتی از فیبر کربن تقریبا نصف وزن همون مقدار آلومینیوم وزن داره و از همون میزان فولاد هم محکم تر هست! لذا امروزه استفاده از فیبرکربن در ساخت هواپیما و اتوموبیلهای مدرن رو به افزایش هست. بنده حتی یک دوچرخه پیشرفته دیده بودم که از فیبر کربن ساخته شده بود و از یک کیلوگرم هم سبک تر بود! البته فیبر کربن ماده گرانقیمتی هست. اما اگر سبکی در کنار محکم بودن مساله حیاتی باشه ؛ چیزی بهتر از فیبر کربن وجود نداره.
|
جمعه 30 اردیبهشت1395 - 1:59am |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
حمید نوشته است: تنها ماده ای که میتونه به اندازه فولاد سخت و از آلومینیوم هم سبک تر باشه فیبر کربن هست. در واقع حجم ثابتی از فیبر کربن تقریبا نصف وزن همون مقدار آلومینیوم وزن داره و از همون میزان فولاد هم محکم تر هست! لذا امروزه استفاده از فیبرکربن در ساخت هواپیما و اتوموبیلهای مدرن رو به افزایش هست. بنده حتی یک دوچرخه پیشرفته دیده بودم که از فیبر کربن ساخته شده بود و از یک کیلوگرم هم سبک تر بود! البته فیبر کربن ماده گرانقیمتی هست. اما اگر سبکی در کنار محکم بودن مساله حیاتی باشه ؛ چیزی بهتر از فیبر کربن وجود نداره. ممنون از شما مقدار گران قیمتی بودن چقدر با الومینیوم فرق داره و اینکه ایا تو ایران اصلا گیر میاد؟مهم اینه در دسترس باشه وقتی نباشه یعنی فعلا چیزی وجود نداره
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
|
جمعه 31 اردیبهشت1395 - 2:16pm |
|
|
haji
کاربر فعال
تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 شهریور1394 - 10:05am پست: 90
|
قبلا تو شبکه سه خانم و آقایی که هواپیما ساخته بودن رو نشون میداد که اتاقشو با یه چیزی شبیه پشم شیشه ایی که با چسب قاطی و بعد مثل خمیری سفت پهنش میکردن و بعد از خشک شدن بدنه هواپیما رو باهاش ساختن رو نشون داده بود یادمه میگفت که خیلی خیلی سبک شده با تغییر روی موادی که قبل از اونا کسای دیگه درستش کرده بودن اینو ابداع کرده بودن
|
جمعه 31 اردیبهشت1395 - 4:12pm |
|
|
asadof
کاربر حرفه ای
تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm پست: 3090
|
haji نوشته است: asadof نوشته است: حمید نوشته است: تنها ماده ای که میتونه به اندازه فولاد سخت و از آلومینیوم هم سبک تر باشه فیبر کربن هست. در واقع حجم ثابتی از فیبر کربن تقریبا نصف وزن همون مقدار
قبلا تو شبکه سه خانم و آقایی که هواپیما ساخته بودن رو نشون میداد که اتاقشو با یه چیزی شبیه پشم شیشه ایی که با چسب قاطی و بعد مثل خمیری سفت پهنش میکردن و بعد از خشک شدن بدنه هواپیما رو باهاش ساختن رو نشون داده بود یادمه میگفت که خیلی خیلی سبک شده با تغییر روی موادی که قبل از اونا کسای دیگه درستش کرده بودن اینو ابداع کرده بودن ایشون همون اقای انارکی و خانمش ازیتا هستند. بدنه و بال رو از کامپوزیت ساختند. به نظرم نسبت به الومینیوم سبک نشده بلکه سنگین تر هم شده باشه وگرنه خیلی از خارجیها می رفتند سراغ کامپوزیت!!! در کل بیشتر هواپیمای تک نفره و دونفره رو از الومینیوم نظامی 2024 میسازند که بصورت لوله تو ایران وجود نداره اگه باشه استاندارد نیست و باید بصورت تنی بخرید.کلی پولش میشه.هواپیمایی که اقای انارکی داره میسازه کانارد دم جلو هستش.که چند سال قبل ساخته شده والا هم در اصل دارن منتاژ میکنند .
علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)
آخرین بار توسط asadof در جمعه 31 اردیبهشت1395 - 6:06pm ویرایش شده است، در کل 1 بار ویرایش شده است.
|
جمعه 31 اردیبهشت1395 - 5:44pm |
|
|
|