انجمن تخصصی فلزیاب و ردیاب
تاریخ : سه شنبه 13 آذر1403 - 8:52pm



پاسخ به موضوع  [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 11 , 12 , 13 , 14 , 15  بعدی
 طراحی و ساخت هواپیمای تک سرنشین 
نویسنده پیغام
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
البته شما استاد بنده هستین ولی من یه طرح ساده مثل این رو میگم


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.


شنبه 11 شهریور1401 - 12:57am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3091
پاسخ با نقل قول
pashaof نوشته است:
سلام دوست عزیز خسته نباشین
امیدوارم به زودی پروژه شما به ثمر بشینه. ولی اگر اجازه اظهار نظر داشته باشم اگر همچنان روی عکس بالایی کار میکنین باید بهتون بگم که وزن هواپیما سنگینه و طرحش نا مناسب

سلام و درود
دوست عزیز اتفاقا من برای اظهار و نظر شما و دوستان تاپیک زدم و خوشحال خواهم شد نظر خودتون رو اعلام کنید.
بله من همچنان روی عکس بالایی کار میکنم و همین عکس پروژه اصلی من هستش و پروژه ای غیر از این ندارم
1-از کجا متوجه شدید وزن هواپیما سنگین است؟ من که وزن سازه رو اعلام نکردم
2-به چه دلیل طرحش نامناسب است؟علت رو بیان کنید.ایا اشکال فنی دارد؟ یا شکل ظاهری رو می فرمایید؟



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


سه شنبه 15 شهریور1401 - 11:31pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3091
پاسخ با نقل قول
pashaof نوشته است:
البته شما استاد بنده هستین ولی من یه طرح ساده مثل این رو میگم

خواهش میکنم من استاد نیستم
خوب این طرح هواپیمای دو سرنشین است. و طرح من از همه نظر با این فرق داره



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


سه شنبه 15 شهریور1401 - 11:35pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
سلام دوست عزیز
لازم نیست شما عددی معرفی کنین هر کس که اهل فن باشه متوجه میشه که با توجه به متریال به کار رفته و اونچه که قراره بهش اضافه بشه وزن تا کجا پیش میره و مهمتر از اون رعایت مرکز سقل طرح هست و عین حال سبکی سازه استحکام بالا و قابلیت حمل بار هست
طرح عکسی که قرار دادم از نظر سادگی استحکام و راحتی ساخت خیلی خوبه و تک نفره هست حتی از کش مخصوص حمل بار برای کمک فنر استفاده کرده دلیل این کارشو نمیدونم که دو حالت بیشتر نداره یا میخواست دو کیلو سبکتر بشه یا کمک فنر طو دستو بالش نبود


چهارشنبه 15 شهریور1401 - 12:31am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
بخشهایی از هواپیمای ذکر شده


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.


چهارشنبه 15 شهریور1401 - 1:00am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3091
پاسخ با نقل قول
pashaof نوشته است:
سلام دوست عزیز
لازم نیست شما عددی معرفی کنین هر کس که اهل فن باشه متوجه میشه که با توجه به متریال به کار رفته و اونچه که قراره بهش اضافه بشه وزن تا کجا پیش میره و مهمتر از اون رعایت مرکز سقل طرح هست و عین حال سبکی سازه استحکام بالا و قابلیت حمل بار هست
طرح عکسی که قرار دادم از نظر سادگی استحکام و راحتی ساخت خیلی خوبه و تک نفره هست حتی از کش مخصوص حمل بار برای کمک فنر استفاده کرده دلیل این کارشو نمیدونم که دو حالت بیشتر نداره یا میخواست دو کیلو سبکتر بشه یا کمک فنر طو دستو بالش نبود

کسی که فقط با یک یا چند تا عکس کل سازه رو زیر سوال ببره اهل فن نیست.کسی که اهل فن باشه اول سوالات فنی رو میپرسه و بعد نظر میده.به نظر میرسه شما در مورد متالورژی و چگالی استحکام کششی و تسلیم مواد چیزی نمی دونید.در مورد مرکز سقل (ثقل ) این ساده ترین بخش هواپیما هستش.ایا در مورد نسبت تراست به وزن و فشار ایرودینامیک زاویه انگل اتک چیزی می دونید؟
شما یک عدد چوب صنوبر به طول نیم متر و قطر 3*3 سانت مربع رو از نظر خمشی محاسبه کنید بفرمایید تا چند کیلو میشه بارگذاری کرد و استحکام تسلم و شکست چقدر هستش.
و مرکز سقل (ثقل) یک هواپیمای تک یا دونفره چطور مشخص میشه و فرمولش رو اینجا بنویسید بدون اینکه طفره برید.
شما فکر می کنیذ یک احمق داره این هواپیما رو میسازه که در مورد ساده ترین بخش هواپیما مرکز ثقل هستش رو باید رعایت کنیم
شما یک نمونه عکس از طرحی که ساختید رو اینجا بذار ببینم خودت که اهل فن هستید چکار کردید.ایا با نرم افزار analysis systems تحلیل سیالات کار کردید؟اگر یک ایرفویل بال رو به شما بدم میتونید ضریب لیفت و درگ wing load رو بگید چقدره؟یا فقط یه چیزی در مورد مرکز ثقل مطالعه کردید؟
من با دست خالی شروع نکردم در این مورد سطح علمی و دانش خودم رو بالا بردم دارم میسازم.من به دلیل برخی مسایل بخش هایی از طرح های مربوط به این سازه رو اینجانذاشتم



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


پنج شنبه 17 شهریور1401 - 4:06pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3091
پاسخ با نقل قول
pashaof نوشته است:
بخشهایی از هواپیمای ذکر شده

خوب این کش مربوط به بخش لندینگیر هستش.علت استفاده از کش کاهش وزن سازه و سادگی طرح بوده کار خاصی انجام نداده



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


پنج شنبه 17 شهریور1401 - 4:11pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای

تاریخ عضویت: دوشنبه 12 آبان1399 - 1:38pm
پست: 221
پاسخ با نقل قول
به احتمال زیاد مهندس همه این فرمولات و محاسبات با طرح شما سازگار نشده که هفت ساله هنوز یه تیکه اسکلت خالی افتاده گوشه حیاطتون وقتی که یه همچین پروژه ای رو بعد مونتاژ فلزیاب شروع کردین یعنی غرور تکبر وبلدم بلدمتون این قدر بالاست که اصلا حرف زدن با امسال شما حماقت محضه حالا خوبه که نه اون فلزیاب ها رو شما طراحی کردین نه این هواپیمارو من فقط دوستانه گفتم یه چیزی بساز و اگه تونستی و بهت اجازه دادن یه دور باهاش پرواز کن اگه قرار بود این همه محاسباتی که فرمودین رو من بلد باشم الان باید طو ناسا کار میکردم ببین چقدرم ادعاش میشه که من این همه می‌دونم اما الان 7ساله به هیچ جا نرسیدم تو اگر چیزی طو چنته داشتی برا خود نمایی هم که شده اینجا قرار میدادی اگه ندادی یعنی هیچی نیستی من فقط یه پیشنهاد دادم که دیگه وقتت تلف نشه اون قدر مغروری که فکر میکنید فقط خودت میدونی و به نظر هیچکس هم نیاز نداری در ضمن من عین شما دنبال لقب (تو خیلی مخی) نیستم که برم هواپیما بسازم خدایا شکرت اگر این حرفا دلیلی باشه که از انجمن شوتم کنم بیرون مشکلی ندارم اما دلم خنک شد


پنج شنبه 17 شهریور1401 - 10:08pm
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3091
پاسخ با نقل قول
pashaof نوشته است:
به احتمال زیاد مهندس همه این فرمولات و محاسبات با طرح شما سازگار نشده که هفت ساله هنوز یه تیکه اسکلت خالی افتاده گوشه حیاطتون وقتی که یه همچین پروژه ای رو بعد مونتاژ فلزیاب شروع کردین یعنی غرور تکبر وبلدم بلدمتون این قدر بالاست که اصلا حرف زدن با امسال شما حماقت محضه حالا خوبه که نه اون فلزیاب ها رو شما طراحی کردین نه این هواپیمارو من فقط دوستانه گفتم یه چیزی بساز و اگه تونستی و بهت اجازه دادن یه دور باهاش پرواز کن اگه قرار بود این همه محاسباتی که فرمودین رو من بلد باشم الان باید طو ناسا کار میکردم ببین چقدرم ادعاش میشه که من این همه می‌دونم اما الان 7ساله به هیچ جا نرسیدم تو اگر چیزی طو چنته داشتی برا خود نمایی هم که شده اینجا قرار میدادی اگه ندادی یعنی هیچی نیستی من فقط یه پیشنهاد دادم که دیگه وقتت تلف نشه اون قدر مغروری که فکر میکنید فقط خودت میدونی و به نظر هیچکس هم نیاز نداری در ضمن من عین شما دنبال لقب (تو خیلی مخی) نیستم که برم هواپیما بسازم خدایا شکرت اگر این حرفا دلیلی باشه که از انجمن شوتم کنم بیرون مشکلی ندارم اما دلم خنک شد

شما که اطلاعات نداشتید پس چطور قرص و محکم طرح رو زیر سوال بردید و.. :-?
شما هر طور دوست دارید فکر کنید برای من مهم نیست.قرار شد نظر و پیشنهاد بدید نه اینکه چشم بسته بدون دلیل بیایید بگید کل طرح مشکل داره !! خوب اصلا حرف شما درست کل طرح مشکل داره شما با دلیل بفرمایید چه مشکلی وجود داره لطفا با علم و غیب نظر ندید.در ضمن اینجا تاپیک هواپیما هستش نه فلزیاب واینکه شما یک سر به تاپیک tl12000 مراجعه کنید می بینید اولین مدار رو چه کسی منتشر کرد و چه کارهایی انجا انجام دادیم.در ضمن خارج از موضوع بحث نکنید. اگر علم و دانش رو دارید بفرمایید مثل Amir.s.m نیاید به بهانه بحث و راهنمایی خود نمایی کنید و سر اخر هم معلوم نشد با اون مدار سیم کارت خورش کجا رفت .در ضمن من میدونم هدف شما از گذاشتن پست چی بود و دنبال چه چیزی بودید.شما همون هواپیمای کشی خودتون رو بسازید بی خیال تک سرنشین بشید :D :)) من هفت ساله حداقل بدنه رو ساختم شما چکار کردید؟ 15 نفر دور هم جمع شدید سه نفر هم که از دانشگاه شریف رشته هواو فضا هستند.هنوز یک چرخ هم نساختید.یک نفر از شما بال ساختید تو بارگذاری 50 کیلو اسپار شکست :D بعدش که به بهانه .... جمع کرد و از گروه فرار کرد.
بله پروژه من 4 سال میشه طول کشیده چون اصولی و ایمن دارم میسازم همینطوری سنبل نمی کنم. کار هوایی هستش شوخی بردار نیست که
من یک پیچ کوچک رو هم باید وزن کنم. ولی بعد از اینکه طراحی کامل شد.برای ساخت مجدد نهایت 6 ماه زمان میبره و تکمیل میشه.چون تمام اطلاعات و پروژه و طرح اماده رو دارم
در ضمن کسی شما رو از انجمن شوت نمیکنه حالا چرا این فکر رو می کنید نمی دونم



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


جمعه 17 شهریور1401 - 12:43am
کاربر حرفه ای
کاربر حرفه ای
آواتار کاربر

تاریخ عضویت: جمعه 11 مرداد1392 - 1:47pm
پست: 3091
پاسخ با نقل قول
اینم نظر استاد خلبان اقای...... در مورد پروژه بنده
و نظر بنده در مورد علت سقوط دو فروند هواپیما سانحه دادن و کشته شدن دو استاد خلبان و دانشجو
علت سقوط و دلیل رو برای کاپیتان توضیح دادم و ایشون هم تایید کردند.و عرض کردم چطور باید این مشکل را حل کرد


سطح دسترسی لازم برای مشاهده فایل های پیوست شده در این پست را ندارید.



علم را باید در ازمایشگاه یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است(ادیسون)


جمعه 17 شهریور1401 - 1:08am
نمایش پست ها از آخر به اول:  مرتب سازی بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 149 پست ]  برو به صفحه قبلی  1 ... 11 , 12 , 13 , 14 , 15  بعدی

چه کسی آنلاین است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر عضو شده ای موجود نیست. و 37 مهمان


در این انجمن نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
در این انجمن نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
در این انجمن نمی توانید پست خود را ویرایش کنید
در این انجمن نمی توانید پست های خود را حذف کنید
در این انجمن نمی توانید پیوست ارسال کنید

انجمن و سایت تخصصی فلزیاب و ردیاب با حضور اساتید مجرب - طراحی و ساخت و خرید و فروش مدارات الکترونیک و کیت و نقشه مدار دستگاههای پر قدرت فلز یاب و رد یاب با قیمت مناسب - دستگاه گنج یاب و دفینه یاب و گنجیاب جهت جستجوی طلا - بهترین و قویترین طلایاب و سیستم تصویری و فلزیاب پالسی و توباکس - آموزش اپراتوری ردیاب - best site / forum for metal detector (PI, VLF, Two Box, ...) , lrl , felezyab , felez yab systems to find treasure